Ik heb jullie hulp nodig omdat ik er niet meer uit kom, en omdat ik niet onnodig onderdelen wil bestellen als dat niet nodig is 
Het probleem
De extruder werkt niet, deze wordt niet aangestuurd lijkt het. Sluit ik de motor aan op bijvoorbeeld de X-as kabel, werkt deze wel.
De printer
De printer betreft een Tevo Tornado 2018 model met dus het MKS Gen L moederbord. Ik heb verschillende upgrades gedaan waaronder:
- Originele E3D v6 hotend
- Fysetc TMC2208 stappenmotor drivers
- Raspberry Pi met Octoprint
- Custom Marlin Firmware (als iemand de originele van Tevo heeft, zou ik dat graag willen weten
Wat heb ik zelf gedaan?
- Kabel van de X-as op de extruder gezet, de "X-as" aangestuurd, nu werkt de extruder, het probleem zit dus niet in de motor of de extruder zelf
- Stappenmotor driver omgewisseld met die van de Z-as, extruder werkt niet, de Z-as wel (deze had dus de driver van de extruder).
- Alle tests zijn gedaan met de hotend op 200 graden
- Het lijkt er op dat de extruder de eerste paar bewegingen werkt, en daarna compleet stopt met werken, dit is ook zo als ik de X-as op de extruderkabel aansluit.
- Firmware opnieuw geüpload
De printer geeft geen fouten, heeft iemand nog suggesties wat ik kan proberen?
Alvast bedankt!
Het probleem
De extruder werkt niet, deze wordt niet aangestuurd lijkt het. Sluit ik de motor aan op bijvoorbeeld de X-as kabel, werkt deze wel.
De printer
De printer betreft een Tevo Tornado 2018 model met dus het MKS Gen L moederbord. Ik heb verschillende upgrades gedaan waaronder:
- Originele E3D v6 hotend
- Fysetc TMC2208 stappenmotor drivers
- Raspberry Pi met Octoprint
- Custom Marlin Firmware (als iemand de originele van Tevo heeft, zou ik dat graag willen weten
Wat heb ik zelf gedaan?
- Kabel van de X-as op de extruder gezet, de "X-as" aangestuurd, nu werkt de extruder, het probleem zit dus niet in de motor of de extruder zelf
- Stappenmotor driver omgewisseld met die van de Z-as, extruder werkt niet, de Z-as wel (deze had dus de driver van de extruder).
- Alle tests zijn gedaan met de hotend op 200 graden
- Het lijkt er op dat de extruder de eerste paar bewegingen werkt, en daarna compleet stopt met werken, dit is ook zo als ik de X-as op de extruderkabel aansluit.
- Firmware opnieuw geüpload
De printer geeft geen fouten, heeft iemand nog suggesties wat ik kan proberen?
Alvast bedankt!
Lord-The-Gamer (L-T-G)