[3D Printer] Tevo Tornado 2018 extruder werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb jullie hulp nodig omdat ik er niet meer uit kom, en omdat ik niet onnodig onderdelen wil bestellen als dat niet nodig is :P

Het probleem
De extruder werkt niet, deze wordt niet aangestuurd lijkt het. Sluit ik de motor aan op bijvoorbeeld de X-as kabel, werkt deze wel.

De printer
De printer betreft een Tevo Tornado 2018 model met dus het MKS Gen L moederbord. Ik heb verschillende upgrades gedaan waaronder:
- Originele E3D v6 hotend
- Fysetc TMC2208 stappenmotor drivers
- Raspberry Pi met Octoprint
- Custom Marlin Firmware (als iemand de originele van Tevo heeft, zou ik dat graag willen weten :+

Wat heb ik zelf gedaan?
- Kabel van de X-as op de extruder gezet, de "X-as" aangestuurd, nu werkt de extruder, het probleem zit dus niet in de motor of de extruder zelf
- Stappenmotor driver omgewisseld met die van de Z-as, extruder werkt niet, de Z-as wel (deze had dus de driver van de extruder).
- Alle tests zijn gedaan met de hotend op 200 graden
- Het lijkt er op dat de extruder de eerste paar bewegingen werkt, en daarna compleet stopt met werken, dit is ook zo als ik de X-as op de extruderkabel aansluit.
- Firmware opnieuw geüpload

De printer geeft geen fouten, heeft iemand nog suggesties wat ik kan proberen?

Alvast bedankt!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb vandaag eens andere software gebruikt, repetier host ipv cura en/of octoprint, en nu werkt het! Snap er helemaal niks van want met octoprint werkt het nu ook gewoon....

Topic kan/mag dicht :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)