Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik heb hier al jarenlang gratis TV via de kabel waarmee ik NPO 1, 2 en 3 in HD ontvang en daarnaast nog een handjevol andere zenders van mindere kwaliteit.
Ik heb alleen een internet abonnement.

Vanochtend had ik nog beeld. Sinds een paar uur niks meer.
Heb al geprobeerd opnieuw automatisch te laten zoeken naar kanalen op meerdere manieren, maar tevergeefs.
Daarna de TV naar gereset naar fabrieksinstellingen. Dat heeft ook niet geholpen.
Er zijn ook geen TV storingen bij mij in de buurt.
Kabel eruit gehad en weer erin.

Iemand enig idee hoe ik deze zenders weer tevoorschijn tover?

Het gaat om de LG 49LF630V als dat nog uitmaakt.

Beste antwoord (via Stravincy op 18-06-2019 19:49)

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 18:10
Gok: Ziggo monteur is in de straat geweest voor iets anders en kwam er toevallig erachter dat je geen klant meer bent en heeft je signaal afgesloten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Misschien ook wel handig om te vermelden: wat is je provider?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wintervacht schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:28:
En heb je die al om uitleg gevraagd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Janus Bier
Gok: Ziggo monteur is in de straat geweest voor iets anders en kwam er toevallig erachter dat je geen klant meer bent en heeft je signaal afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Wintervacht schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:28:
Ik heb geen TV abonnement, dus geen TV provider, toch?
Internet heb ik van XS4All.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Stravincy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:30:
[...]

Ik heb geen TV abonnement, dus geen TV provider, toch?
Internet heb ik van XS4All.
XS4All geeft de zenders dan toch door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:30:
[...]

XS4All geeft de zenders dan toch door?
Geen flauw idee joh. Ik woon hier sinds alles net nieuw was en heb sinds dag één "gewoon" deze kanalen kunnen ontvangen. Nu opeens niet meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Stravincy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:31:
[...]

Geen flauw idee joh. Ik woon hier sinds alles net nieuw was en heb sinds dag één "gewoon" deze kanalen kunnen ontvangen. Nu opeens niet meer dus.
Joh echt? Gok, oude bewoner was nog aktief MET TV, en XS4All heeft nu nouw abbo ZONDER TV geactiveerd?
Ik las even verkeerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 18-06-2019 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:16
Ik gok dat je de kanalen "gewoon" via de kabel ontving.
Dit zijn dan de analoge kanalen van Ziggo
sinds vandaag echter heeft ziggo de analoge kanalen gestopt, en kun je dus die zenders niett meer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Stravincy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:31:
[...]

Even een belletje met XS4all dan :)
Of ze hebben je afgesloten, of ze stoppen gewoon met de standaard zenders aanbieden ten faveure van betaald tv kijken, er is eigenlijk maar één manier om daar achter te komen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Janus Bier schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:29:
Dit is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:33:
[...]

Joh echt? Gok, oude bewoner was nog aktief MET TV, en XS4All heeft nu nouw abbo ZONDER TV geactiveerd?
Er was geen oude bewoner, ik ben de eerste bewoner.
Internet van XS4All heb ik al een aantal jaar.
ramonlambal schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:33:
Ik gok dat je de kanalen "gewoon" via de kabel ontving.
Dit zijn dan de analoge kanalen van Ziggo
sinds vandaag echter heeft ziggo de analoge kanalen gestopt, en kun je dus die zenders niett meer ontvangen.
Dus omdat Ziggo dat besloten heeft, heb ik nu niks meer? Ik dacht altijd dat NPO1, 2 en 3 altijd beschikbaar moeten blijven voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:45
Ik denk dat je HD kanalen weg zijn, maar je hebt nog wel SD kanalen. Alleen zitten die op 833 ofzo iig niet op 1,2 en 3. Check je zenderlijst eens.
(Ik neem aan dat we het niet over analoog hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ziggo hoeft ze niet gratis aan je te leveren, dat zou wat moois zijn. De NPO is hoe dan ook gratis te bekijken via het internet of DVB-T(2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
MEN-O schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:38:
Ik denk dat je HD kanalen weg zijn, maar je hebt nog wel SD kanalen. Alleen zitten die op 833 ofzo iig niet op 1,2 en 3. Check je zenderlijst eens.
(Ik neem aan dat we het niet over analoog hebben)
NPO 1, 2 en 3 had ik altijd digitaal, de rest van de zenders analoog.
Alles is weg nu, kan geen enkel signaal/kanaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
Welke regio woon je, en kreeg je de kanalen via de COAX (kabel) binnen?

In Utrecht heeft ziggo namelijk vandaag het analoge signaal gestopt.
Ik weet niet precies hoe het zit met NPO1, 2 en 3 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
ramonlambal schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:40:
Welke regio woon je, en kreeg je de kanalen via de COAX (kabel) binnen?

In Utrecht heeft ziggo namelijk vandaag het analoge signaal gestopt.
Ik weet niet precies hoe het zit met NPO1, 2 en 3 HD
Gemeente Langedijk. Via de coax inderdaad.
Maar dat zou nog niet verklaren waarom ik dan ook de 3 NPO zenders kwijt ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Janus Bier schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:29:
Dit kunnen ze dus zomaar doen? Dan klinkt dit namelijk wel aannemelijk helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Stravincy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:41:
[...]

Als je "alleen internet" hebt via XS4All, dan kan je toch op je klompen aanvoelen dat COAX geen dienst is van XS4All?

Zoals @Janus Bier dus zegt; je bent afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

https://service.npo.nl/on...npo-1-2-en-3-via-de-ether
In Nederland kun je via de ether (DVB-T) gratis NPO 1, 2 en 3 en een regionale zender ontvangen. Met behulp van een DVB-T antenne en een DVB-T ontvanger (de meeste nieuwe tv's hebben een ingebouwde DVB-T ontvanger) is het mogelijk een digitaal TV-signaal op te vangen, zonder dat daarvoor een abonnement bij een distributeur hoeft te worden afgesloten.
Dat gaat dus niet via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
Dit klopt, maar hij gaf aan alle zenders in SD te kunnen ontvangen, en dus moet hij dan wel de COAX gebruikt hebben.
TS kan dus idd overstappen naar een DVB-T ontvanger en zo dus de NPO zenders gratis blijven bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Oke, duidelijk.
Dat word dus een DVB-T antenne aanschaffen of een TV abonnement nemen.

Ach, het was leuk om bijna vier jaar lang gratis TV te kijken.
Bedankt iedereen!

[ Voor 32% gewijzigd door Stravincy op 18-06-2019 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Stravincy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:47:
Oke, duidelijk.
Dat word dus een DVB-T antenne aanschaffen of een TV abonnement nemen.
of een Chromecast samen met de NPO Start app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

ramonlambal schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:46:
[...]

Dit klopt, maar hij gaf aan alle zenders in SD te kunnen ontvangen, en dus moet hij dan wel de COAX gebruikt hebben.
TS kan dus idd overstappen naar een DVB-T ontvanger en zo dus de NPO zenders gratis blijven bekijken.
Dat begreep ik wel, het ging mij specifiek om dit zinnetje van de TS:
Ik dacht altijd dat NPO1, 2 en 3 altijd beschikbaar moeten blijven voor iedereen?
Ziggo hoeft geen gratis NPO te leveren aan hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stravincy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:39:
[...]
NPO 1, 2 en 3 had ik altijd digitaal, de rest van de zenders analoog.
Alles is weg nu, kan geen enkel signaal/kanaal vinden.
Dit kan eigenlijk niet kloppen. Je zou, als het dvb-c signaal van Ziggo afkomstig was, alles digitaal moeten hebben gehad, echter een zeer beperkt gedeelte daarvan in HD.

Je hebt niet al een nieuwe zenderscan uitgevoerd, alleen om even te checken of alles werkelijk wel verdwenen is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:51:
[...]

Dit kan eigenlijk niet kloppen. Je zou, als het dvb-c signaal van Ziggo afkomstig was, alles digitaal moeten hebben gehad, echter een zeer beperkt gedeelte daarvan in HD.

Je hebt niet al een nieuwe zenderscan uitgevoerd, alleen om even te checken of alles werkelijk wel verdwenen is?
Heb meerdere malen op verschillende manieren automatisch laten zoeken op zenders. Niks.
Misschien zit ik er naast hoor dat die andere zenders analoog waren. Ze waren iig wel van veel mindere kwaliteit. NPO 1, 2 en 3 waren overduidelijk wel in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-07 22:39
Nee klopt je bent geen klant dus je hebt geen recht op tv. Niets meer niets minder.

Wat je had was het Ziggo tv signaal via een grijze kast waar al een tijd geen monteur meer is geweest. Het signaal wordt alleen uit gezet als een monteur daar moet zijn. Niet omdat iemand een abbo heeft opgezegd.

Je kan inderdaad NPO 1, 2, 3 ontvangen, maar dat gaat via de ether.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stravincy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:53:
[...]
Heb meerdere malen op verschillende manieren automatisch laten zoeken op zenders. Niks.
Misschien zit ik er naast hoor dat die andere zenders analoog waren. Ze waren iig wel van veel mindere kwaliteit. NPO 1, 2 en 3 waren overduidelijk wel in HD.
Mindere kwaliteit is idd wel logisch ja.

Bij Ziggo even zoeken naar de juiste scan-instellingen voor je postcode. Komt er dan nog steeds niets tevoorschijn, they pulled the plug.., èh cable 😏

@Stravincy >> Edit: Had je ook Ziggo Sport? (om te kunnen bepalen of het daadwerkelijk Ziggo was)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 18-06-2019 22:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-07 22:55

InFamous

excommunicado

@Stravincy Ziggo heeft inderdaad zijn analoge signaal vandaag uitgezet in diverse regio’s.

Check even: https://www.ziggo.nl/klan...of%20CI%2B%20module/ZIGGO

Vul daar je postcode en huisnummer in en je krijgt de juiste frequentie en netwerk ID om de digitale signalen te ontvangen. Even instellen op je TV en opnieuw laten zoeken.

Weet je niet hoe je dat instelt: https://www.ziggo.nl/klan...tale-tv/kijken/instellen/

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je geen brief gehad van Ziggo? In eerste instantie kreeg ik op mijn nieuwe adres een brief van Ziggo, dacht dat het reclame was dus weggekieperd en nooit meer naar gekeken.

Ik keek geen TV dus had alleen internet. Na ~5 jaar ofzo kreeg ik een brief van Ziggo of ik even 359 euro wilde overmaken voor het gebruik maken van hun TV signaal. Gebeld dat ik geen TV kijk/wil. Toen maar eens gekeken of er signaal op stond en ja er bleek signaal op te zitten. Enkele weken later spotte ik een Ziggo monteur die toen een terminator op mijn kabel heeft gezet.

Dus houd er rekening mee dat als je gaat bellen dat ze misschien vragen om even te betalen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
prutser001 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:04:
Heb je geen brief gehad van Ziggo? In eerste instantie kreeg ik op mijn nieuwe adres een brief van Ziggo, dacht dat het reclame was dus weggekieperd en nooit meer naar gekeken.

Ik keek geen TV dus had alleen internet. Na ~5 jaar ofzo kreeg ik een brief van Ziggo of ik even 359 euro wilde overmaken voor het gebruik maken van hun TV signaal. Gebeld dat ik geen TV kijk/wil. Toen maar eens gekeken of er signaal op stond en ja er bleek signaal op te zitten. Enkele weken later spotte ik een Ziggo monteur die toen een terminator op mijn kabel heeft gezet.

Dus houd er rekening mee dat als je gaat bellen dat ze misschien vragen om even te betalen.
359,- voor een 5 jaar is een schijntje eigenlijk :D dat is ruwweg 1/3de van wat het normaal zou kosten :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
prutser001 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:04:

Geen brief oid gehad.
Ik zal ze maar niet bellen dan. :+
InFamous schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:03:
@Stravincy Ziggo heeft inderdaad zijn analoge signaal vandaag uitgezet in diverse regio’s.

Check even: https://www.ziggo.nl/klan...of%20CI%2B%20module/ZIGGO

Vul daar je postcode en huisnummer in en je krijgt de juiste frequentie en netwerk ID om de digitale signalen te ontvangen. Even instellen op je TV en opnieuw laten zoeken.

Weet je niet hoe je dat instelt: https://www.ziggo.nl/klan...tale-tv/kijken/instellen/
Nog even gekeken.
Bij dat stappenplan zeggen ze op een gegeven moment dat ik m'n symbol rate en modulatie moet instellen. Bij mij staan die beide opties op automatisch en die kan ik niet veranderen.
Maar goed, ik heb hem nog een keer laten zoeken, maar niks hoor. "0 kanalen gevonden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-07 22:55

InFamous

excommunicado

Ja en die waardes zijn dus van belang, toch even de handleiding van je TV erbij pakken want die hoor je handmatig in te kunnen stellen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Stravincy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:53:
[...]

Dit heeft allemaal niets te maken met digitale of analoge ontvangst. Beide gaan gewoon over die kabel en kunnen als het stekkertje van je huis in de straatkast is geplaatst gewoon worden ontvangen, althans de ongecodeerde kanalen. Voor gecodeerde kanalen heb je extra middelen nodig zoals een mediabox en uiteraard moet je daarvoor klant zijn. Dus naar alle waarschijnlijkheid is nu gewoon de verbinding verbroken. Wat ze overigens jaren geleden al konden doen bij niet abonnees. Je hebt dus ook geen recht op dat signaal, nooit gehad ook.

En wat betreft wel of niet een brief over het een en ander, TS is geen klant van Ziggo, dus is er geen enkele zakelijke relatie met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stravincy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:41:
[...]

Maar dat zou nog niet verklaren waarom ik dan ook de 3 NPO zenders kwijt ben.
Herkenbaar, hier ook uit langedijk, noord Scharwoude en ook tot drie weken geleden signaal via de coax. Stekker is er mog niet uit getrokken na opzeggen abonnement.

Daarna was het weg, kon geen zenders meer vinden.

Vreemde was dat de tv boven welke achter een versterker zat nog wel signaal had.

Nu heb ik het signaal van de tv beneden welke het ineens niet meer deed ook versterkt en nu heb ik weer beeld.

Ze hebben hier dus iets aan de signaal sterkte veranderd waardoor ik geen beeld meer had en nu dus weer wel.

Dus wellicht een versterker er tussen hangen en hij doet het weer.
Pagina: 1