Game capture card (HELP!!)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Oof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-04 15:16
Ik ben op zoek naar een game capture card die van iedere console kan 'capturen' (dus Playstation, WII(u), Switch, Xbox) en die tegelijkertijd ook nog eens compatible is met Linux/Ubuntu.

~ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 09:34
En wat heb je zelf al gevonden?

Leesvoer mobiele capture cards voor PS, XB en PC
https://www.gamesradar.com/best-capture-card/

[ Voor 61% gewijzigd door Mr. Blonde op 18-06-2019 17:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:49
Hier, 10 capture kaarten met HDMI. zoek zelf maar even uit welke werkt met Linux :p

categorie: Tv-kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Oof
Ik heb de https://www.coolblue.nl/p...-live-gamer-portable.html vorig jaar gekocht maar kwam er al snel achter dat het niet wilde met Ubuntu en dus geretourneerd.
Ik ben er ook niet zo in thuis als ik eerlijk ben. Ik kreeg OBS wel aan de praat in Ubuntu, maar ik vind de Live Stream functie van de PS4 gewoon bagger. Daarom wil ik dus zo'n capture card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

Die LGP die je had kan ook naar de SD kaart opnemen als het goed is (heb ik zelf recent ook, maar dat nog niet kunnen testen). Dat zou in theorie op elk systeem werken.

Een live feed via die LGP naar een computer zou de input (vanwege usb 2.0) beperken tot 30FPS bij 1080P.
Daar zouden wel weer theoriën gaan dat het op 720P wel 60fps kan, maar ook daar heb ik zelf geen ervaring mee nog.

Ik heb ook een LGX GC550 en dat werkt (op windows) in ieder geval prima met 1080P60. Sommige HDCP wordt niet doorgevoerd, maar die kan je in de RECENTRAL software uitschakelen (waarom dat niet standaard is, is mij een raadsel). Helaas merk ik daar wel kleurverschil mee (in ieder geval met de HDMI doorlus), een soort lichte waas die over het beeld gaat. Of dat in het opgenomen materiaal ook zit is mij eigenlijk nog niet opgevallen.

Moet het overigens een inbouwkaart zijn of mag het ook via USB werken? Mijn stream/capture pc is van het ITX formaat, dus naast de GPU is daar geen ruimte meer voor een PCI-E capture card. Iets om rekening mee te houden (ook of je moederbord over genoeg PCI-E sloten beschikt, veelal minimaal 4x, maar de Elgato HD60 doet het blijkbaar ook prima in een 1x).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major Oof schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:10:
[...]

Ik heb de https://www.coolblue.nl/p...-live-gamer-portable.html vorig jaar gekocht maar kwam er al snel achter dat het niet wilde met Ubuntu en dus geretourneerd.
Ik ben er ook niet zo in thuis als ik eerlijk ben. Ik kreeg OBS wel aan de praat in Ubuntu, maar ik vind de Live Stream functie van de PS4 gewoon bagger. Daarom wil ik dus zo'n capture card
Zou je wat meer willen delen over waar je tegen aan gelopen bent met de vorige kaart en wat je wel wil bereiken? En wat je niet goed vond aan de streaming dienst van PS4 en wat je wel wil bereiken met je nieuwe kaart? En last but not least wat je zelf ontdekt hebt. Mensen helpen je graag maar je zal ook zelf energie en informatie erin moeten steken om een goed antwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Oof
BLACKfm schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:19:
Die LGP die je had kan ook naar de SD kaart opnemen als het goed is (heb ik zelf recent ook, maar dat nog niet kunnen testen). Dat zou in theorie op elk systeem werken.

Een live feed via die LGP naar een computer zou de input (vanwege usb 2.0) beperken tot 30FPS bij 1080P.
Daar zouden wel weer theoriën gaan dat het op 720P wel 60fps kan, maar ook daar heb ik zelf geen ervaring mee nog.

Ik heb ook een LGX GC550 en dat werkt (op windows) in ieder geval prima met 1080P60. Sommige HDCP wordt niet doorgevoerd, maar die kan je in de RECENTRAL software uitschakelen (waarom dat niet standaard is, is mij een raadsel). Helaas merk ik daar wel kleurverschil mee (in ieder geval met de HDMI doorlus), een soort lichte waas die over het beeld gaat. Of dat in het opgenomen materiaal ook zit is mij eigenlijk nog niet opgevallen.

Moet het overigens een inbouwkaart zijn of mag het ook via USB werken? Mijn stream/capture pc is van het ITX formaat, dus naast de GPU is daar geen ruimte meer voor een PCI-E capture card. Iets om rekening mee te houden (ook of je moederbord over genoeg PCI-E sloten beschikt, veelal minimaal 4x, maar de Elgato HD60 doet het blijkbaar ook prima in een 1x).
Gewoon via USB. In de toekomst krijg ik wel een nieuwe game pc, maar dat zien we dan wel weer.
Ik had die van vorig jaar aangesloten zoals het hoorde maar de CD die er bij zat die startte niet, en die moest ik dus eerst installeren (volgens het boekje) voordat ik ook maar iets kon opnemen op de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Oof
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:23:
[...]

Zou je wat meer willen delen over waar je tegen aan gelopen bent met de vorige kaart en wat je wel wil bereiken? En wat je niet goed vond aan de streaming dienst van PS4 en wat je wel wil bereiken met je nieuwe kaart? En last but not least wat je zelf ontdekt hebt. Mensen helpen je graag maar je zal ook zelf energie en informatie erin moeten steken om een goed antwoord te krijgen.
Het kan ook hardwarematig aan mijn laptop liggen, maar ook daar ben ik niet zo in thuis.
Er zat een CD bij dat kastje maar mijn laptop startte 'm vaak niet, en als die dat wel deed kon ik de bestanden niet uitvoeren, ook niet met Wine.
Ik wil graag games streamen van een platform naar keuze en dat via Twitch en/of Youtube Live uitzenden.
De streaming dienst van de PS4 vind ik niet fijn omdat dat mijn scherm kleiner maakt met die randen eromheen.
Met deze thread wil ik dus ontdekken wat ik mogelijk fout heb gedaan en misschien beter had kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

Major Oof schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:24:
[...]

Gewoon via USB. In de toekomst krijg ik wel een nieuwe game pc, maar dat zien we dan wel weer.
Ik had die van vorig jaar aangesloten zoals het hoorde maar de CD die er bij zat die startte niet, en die moest ik dus eerst installeren (volgens het boekje) voordat ik ook maar iets kon opnemen op de ps4.
CD's?
Afbeeldingslocatie: http://whatyearisit.info/img/what_year_is_it.jpg

Edit: Bij de PS4 heb ik ook wel eens wat gestreamed, maar dat kan je volgens mij gewoon weer fullscreen zetten. Maar met een capturecard is de mogelijkheid voor bewerking toch wat beter :).

[ Voor 16% gewijzigd door BLACKfm op 19-06-2019 09:36 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1