C:schijf + met inhoud van je oude pc installeren op een pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyBossche
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2023
Je C:schijf met inhoud en OS van je vorig gebouwde computer installeren in een nieuw systeem!
De nieuwe C:schijf moet dan aangepast worden aan het nieuwe moederbord.
Een tijd geleden heb ik gelezen dat het mogelijk is om je C-schijf uit een andere configuratie; in een nieuwe computer te plaatsen en de C-schijf wordt dan je nieuwe C-schijf van je nieuwe systeem
Je brengt de harde schijf in het nieuw systeem en met behulp van een programmaatje wordt je boot sequence aangepast.

Is het ook mogelijk om van je oude C:schijf een iso te maken en op de nieuwe C:schijf te installeren? Wie heeft ervaring??

Laat ons er van uitgaan dat je operating system en je geïnstalleerde programma's op de C-schijf staan en actief blijven.
Jammer dat ik het toen niet heb opgeslagen.
Wie weet hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt gewoon een clone maken van je drive (daar zijn echt tientallen tooltjes voor als je zoekt op disc clone).

Afhankelijk van je OS kun je het prima in een ander systeem drukken. Windows 10 gaat er redelijk goed mee om, al heeft mijn eigen voorkeur altijd nog een schone installatie. Met oudere Windowsversies is het een stuk bewerkelijker, en gaat het lang niet altijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ja met bijvoorbeeld Clonezila een clone maken van de C schijf en die op de nieuwe PC terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-04 17:28
Je weet dat dit waarschijnlijk in conflict is met het licentiemodel van Microsoft?
En dat dit een behoorlijk slechte manier is om Windows op een andere PC te (her)gebruiken?

Wellicht heb ik iets gemist maar ik zou niet weten waarom je dit zou willen doen:
Op andere hardware is een verse Windows installatie is het best en voor data hebben ze backups uitgevonden (bv. Time Machine en soortgelijke verwanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
  • Wat probeer je hiermee precies te bereiken?
  • Wil je voorkomen dat je je OS opnieuw hoeft te installeren?
  • Wil je voorkomen dat je je progamma's opnieuw hoeft te installeren?
  • Wil je de data op de huidige C schijf in een nieuwe PC beschikbaar maken?
  • Heeft de nieuwe PC al een disk waarop een OS geinstalleerd is?
  • Welk OS praten we eigenlijk over?

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 18-06-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nog voordat je dit gaat proberen; neem aan dat je een backup hebt van de broodnodige bestanden op de huidige disk (hele disk, niet alleen de C partitie)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:06
En de C schijf is een ssd? Zo nee dan is dit een mooie gelegenheid op een ssd met een schone Windows installatie over te gaan. De hdd kan je gebruiken voor opslag van bestanden.
Pagina: 1