Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beheermeneer
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07-08 11:32
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn pc up te gaan graden. Echter stuit ik op compatibiliteits issues. Wat is aan te raden om wel of niet te gaan upgraden?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin en keuken gaming, vrijwel alle "populaire" games. Sound editing.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Staat nog open.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Corsair: K55, M65 PRO RGB
Audient: ID14

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Componenten, die al in de PC zitten, om te upgraden of niet:
Moederboard: MSI H310M PRO-M2
Processor: Intel i7-8700 3.20GHz
Grafische kaart: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
RAM: Kingston 16GB DDR4 2400MHz
M.2 SSD: SanDisk SD9SN8W256G
HDD: Seagate Barracuda 2TB ST2000Dm006-2DM164
Voeding: 350W (merk niet duidelijk)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair, Coolermaster, ASUS (ROG), MSI, maar mag ook compleet iets anders zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Betere koeling, stabielere en hogere FPS, niet teveel noise, RGB is niet nodig maar wel leuk.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel

Wat verwacht je van ons?
Wat is aan te raden. Bijv. Compleet alles vervangen of alleen de grafische kaart, ik wil graag beginnen met een upgrade van de voeding en geheugen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Met de voeding zit je sowieso al te laag. Kijk even hier, https://outervision.com/power-supply-calculator

Ik kom met jouw setup al uit op 357 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beheermeneer
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07-08 11:32
ja dat ervaar ik ook met mijn prestaties, gek dat MSI daarvoor heeft gekozen. Wat zou dan een betere voeding zijn? Ik heb gekeken naar de Corsair voedingen, alleen welke is dan het beste om aan te schaffen, er zijn zoveel verschillende...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

De primaire vraag is of er een standaard ATX voeding in de kast zit of een small form factor (SFF) voeding. Als je even de afmetingen op meet van de voeding dan kunnen wij wel bepalen welke format er in zit.

Corsair biedt beide types aan dus dat is geen probleem.

Wat voor problemen ervaar je buiten eventueel een voedingsprobleem; een Intel 8xxx serie is pas 1 generatie oud en eigenlijk nog niet aan vervanging toe. Eventueel kan je de videokaart ook vervangen door een sneller exemplaar.

Daarbij is dan weer van belang om te weten hoeveel ruimte er in de kast beschikbaar is om een andere videokaart in te bouwen (oftewel de maximale afmetingen). Als er een kast wordt gebruikt van een bekend merk dan kunnen wij dat vrij snel opzoeken ... maar in dit geval is dit lastig.

Als de binnenkant van je kast er vergelijkbaar uitziet als de volgende foto is er nog genoeg ruimte om een andere (MSI) videokaart verticaal te mounten

Afbeeldingslocatie: https://bit-tech.net/media/image/2018/7/da6fd3fe-c051-4584-8981-7c39a2842de1.jpg

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Het ligt inderdaad aan de vormfactor. Ik gok dat het wel ATX is. In dat geval zit je al snel goed met een modulaire voeding van bijvoorbeeld corsair van rond de 500/550 watt.
Modulair omdat je dan minder kabels gebruikt. Zeker in compactere kasten een groot voordeel.

Maar zoals hierboven al staat mist er wat info om het met zekerheid te zeggen. Vooral wat je nu hebt om te zien of je beter moet upgraden of een volledig nieuw systeen moet maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Septimamus op 18-06-2019 17:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik zou zeggen, kijk eerst eens wat nu de bottleneck in je systeem is. Leuk dat je alle "populaire" games noemt, maar dat is Patience ook, daar hebben we dus weinig aan.

- Welke games speel je?
- Op welke resolutie draai je deze games?
- Op welke settings speel je deze games (low/medium/high/ultra)

Wat verwacht je van een upgrade, waarin schiet je huidige systeem tekort?

Kijk zelf eens in task manager als je aan het gamen bent:
-Wat is het cpugebruik?
-Wat is het gpugebruik?

Als we niet weten waar je huidige systeem op tekort komt, kunnen we ook niet aangeven wat er dan verbeterd moet worden.

Je hebt een moederbord dat geen overclock ondersteunt en je cpu ook niet. Dus dat zou je sowieso moeten vervangen.
- En wat wil je vervangen aan je geheugen en wat denk je daarmee te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

Heb je al MSI Afterburner gebruikt om te zien wat je bottleneck is?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1