Met CCC een volledige kloon maken ipv alleen wijzigingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Mac moet voor reparatie naar de winkel en ik wil een volledige backup maken. Ik gebruik hiervoor Carbon Copy Cloner. Ik heb moeten upgraden naar CCC v5 en nu lukt het me niet om een volledige copy te maken: bij iedere taak die ik aanmaak geeft hij bij de taakplan aan dat hij alleen de gewijzigde onderdelen na de laatste taak gaat opslaan:
CCC kopieert Macintosh HD naar Zwarte Seagate BPD. Alleen onderdelen die zijn gewijzigd sinds de laatste reservekopie worden gekopieerd.

Maar ik wil een volledige copy maken, omdat de laatste copy niet volledig goed is gegaan en ik nu 100% zeker wil weten dat ik een goede copy heb. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?
Heel veel dank!
...

Mac Book Pro - 2015 - High Sierra 10.13.6
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:54
Wis de schijf waar nu je CCC backup op staat of neem een andere lege schijf.
Op een lege schijf staan geen onderdelen, dus wordt automatisch alles van je huidige schijf naar de kloon schijf gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vreesde al dat dat de beste optie was. Dan zal ik een nieuwe schijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:19
Je kunt ook ipv naar een schijf naar een disk image wegschrijven. Als je kiest voor de read only image variant moet je rekenen op 2 x zoveel benodigde diskruimte als dat je in gebruik hebt.
Het kan overigens nooit kwaad om je schijf te controleren met disk utility. Ik weet ook niet of ccc iets zegt in de logging ?
De disk i/o snelheid kun je bekijken in terminal met iostat 10