Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschutte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 15:11
Op dit moment ben ik in het bezit van een Synology, maar ik zou graag de foto's van de Synology uploaden naar iCloud. Is er ook een handige manier om dit te doen? Dit leek mij het meest logische topic om deze vraag te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 20:48
Je moet DS File gebruiken op je iphone die maakt automatisch een backup van je foto's, werkt echt perfect.

en elke keer als je weer foto's maakt maakt dsfile daar weer een kopie van naar je nas..

maak even een mapje aan op je nas bv.. 01. Iphonefoto

In ds file kan je daar naar toe verwijzen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschutte
DennisH schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:26:
Je moet DS File gebruiken op je iphone die maakt automatisch een backup van je foto's, werkt echt perfect.

en elke keer als je weer foto's maakt maakt dsfile daar weer een kopie van naar je nas..

maak even een mapje aan op je nas bv.. 01. Iphonefoto

In ds file kan je daar naar toe verwijzen.

succes
Maar dan backup ik foto's van mijn iPhone naar de Synology, dit is echter geen probleem. Ik wil graag de foto's van mijn Synology naar iCloud op een handige manier. Of moet ik hiervoor gewoon alles op mijn iPhone van DS File downloaden? Hoe weet ik dan zeker dat alles naar iCloud toe gaat en niet mijn telefoon binnen 2 seconden vol staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Kun je hier niet iCloud op de PC of Mac voor gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 14:23

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@rschutte Even je vraag in eigen topic gezet. Het is niet de bedoeling om andermans topic hijacken ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Direct van je NAS naar je iCloud gaat niet tenzij daar ondersteuning voor is via de webinterface van je NAS. Wel kan dit via je PC door naar icloud.com te gaan en daar naar de drive te gaan. Dan kun je uploaden via je browser.

Let er wel op dat het volgens mij niet mogelijk is om selectief te syncrhoniseren. Zet je 100GB in je iCloud dan kan het goed zijn dat hij ook 100GB op alle apparaten met iCloud Drive gaat downloaden.

Op MacOS is het mogelijk om bij de iCloud Drive opties aan te geven dat hij dit moet optimaliseren en wanneer er ruimte nodig is niet álle bestanden download, alleen de gene die je vaak gebruikt of nu nodig hebt.

Niet echt ideaal en best een gedoe dus. Kun je niet beter kijken naar drives als Dropbox, OneDrive etc? Daar kun je wel selectief syncrhoniseren en dus bijvoorbeeld je map met data van de NAS uitschakelen om te synchroniseren op je computers/telefoons.

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 18-06-2019 13:39 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschutte
Allereerst @Daan_ bedankt voor het aanmaken van een nieuw topic:)

@Ventieldopje thnx voor de uitgebreide reactie. Heb daar ook over nagedacht, maar dan is het nadeel weer dat die niet 100% geoptimaliseerd zijn voor foto's. Het mooie zou ik vinden dat ik alles foto's altijd bij me heb, eenvoudig kan delen en heel gemakkelijk terug kan vinden.

Bij iCloud kan ik opties als gezichtsherkenning, locaties etc. activeren. Dit is bij Synology op zich ook wel een optie, maar mocht er thuis brand komen dan heb ik een probleem. Uiteraard heb ik er wel een Stack backup achter draaien, maar hierop heb ik slechts 1TB beschikbaar, dit terwijl ik reeds meet dan 1TB aan foto's heb.

Het mooiste zou ik dus vinden als alles via iCloud perfect met elkaar werkt, maar wat je aangeeft vind ik een goed punt. Het moet niet zo zijn dat mijn foto's ervoor zorgen dat ik mijn telefoon of macbook niet meer kan gebruiken.

Het beste lijkt me om gewoon even mijn account te upgraden voor een maand. Hier zal ik dan een deel van de foto's naartoe kopieren om te kijken of het voor mij enigszins werkbaar is. Mocht dit niet zo zijn dan verwijder ik alles gewoon weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn vriendin heeft heeeeel erg vaak problemen met iCloud omdat er lokaal (eg telefoon) per foto/filmpje toch steeds iets v data wordt opgeslagen. Bij 25k fotos en een oudere iPhone/iPad geeft dat dan opslag problemen, zelfs als hij niet mag syncen naar device x of y...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

rschutte schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:12:
Bij iCloud kan ik opties als gezichtsherkenning, locaties etc. activeren. Dit is bij Synology op zich ook wel een optie, maar mocht er thuis brand komen dan heb ik een probleem. Uiteraard heb ik er wel een Stack backup achter draaien, maar hierop heb ik slechts 1TB beschikbaar, dit terwijl ik reeds meet dan 1TB aan foto's heb.
Tsja, bij iCloud ga je ook flink betalen als je 1TB aan foto's wilt toevoegen. Dan kan je net zo goed je backup plan uitbreiden?

Denk dat je ook de nodige problemen gaat veroorzaken als je 1TB aan foto's in je icloud photo library gaat zetten. Dat gaat op al je mobiele apparaten toch een boel ruimte innemen aan verkleinde versies van de foto's.

Sowieso 1TB aan foto's, dat heb ik ook, maar dat zijn de RAW files sinds 2007. Hoe veel foto's maak je als je 1TB aan jpegs hebt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschutte
Orion84 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:41:
[...]
Sowieso 1TB aan foto's, dat heb ik ook, maar dat zijn de RAW files sinds 2007. Hoe veel foto's maak je als je 1TB aan jpegs hebt?
De foto's van mijn Nikon D810 zijn al snel 30MB per stuk als ik ze naar jpeg exporteer. Daarnaast sla ik de belangrijke foto's ook nog op als RAW. Het gaat dan om ongeveer 135.000 bestanden.

De kosten van 2TB iCloud zijn 9,99 per maand. Dit valt me nog mee als je de stroom rekening en de kosten van de NAS en schijven bij elkaar optelt. Daarnaast heeft mijn NAS nu ook echt wel zijn beste tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

30MB per jpeg? Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat is ongeveer hoe groot de loss-less compressed 14-bit RAW bestanden uit mijn Z6 zijn. Goed, dat is dan 24MP in plaats van de 36 van de D810, maar dan nog. Heb je de jpeg compressie op 0% staan of zo?

Ik zou sowieso eens testen of iCloud met 36MP jpegs overweg kan en ze in volle kwaliteit bewaart. En wat voor effect dat heeft op je mobiele devices als je de foto's daar gaat bekijken. Even buiten de deur 30 foto's van je vakantie laten zien aan iemand en je bent 1GB databundel armer...

Ik verwacht dat RAWs sowieso niet gaan werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 19-06-2019 08:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
iCloud kan perfect met raws om. Daarnaast toon je die fotos op je device ipv te dowloaden, dus je krijgt normaalgezien een downsized bestand te zien. Je moet wel die TB eerst uploaden en dat is mindr praktisch en ook alle andere devices krijgen die 135k fotos binnen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

moozzuzz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:52:
iCloud kan perfect met raws om.
Hoe dan? Want als ik een NEF uit mijn Nikon probeer te uploaden, krijg ik doodleuk:
There was a problem uploading 1 file. Only files in JPEG format can be uploaded.
Daarnaast toon je die fotos op je device ipv te dowloaden, dus je krijgt normaalgezien een downsized bestand te zien.
Volgens mijn ogen (en volgens de gegevens in de metabrowser app) krijgt mijn iPhone gewoon de volle 24MP versie geserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe heet die synology app ook alweer...syncstation of bckupstation volgens mij. Die kan ook met icloud overweg iirc. Zelf met stack in gebruik overigens, werkt ook prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

The Eagle schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:37:
Hoe heet die synology app ook alweer...syncstation of bckupstation volgens mij. Die kan ook met icloud overweg iirc. Zelf met stack in gebruik overigens, werkt ook prima :)
Cloud Sync bedoel je? Helaas, geen iCloud support en als ie dat al had was het veel kans voor iCloud drive, niet voor daadwerkelijke iCloud Photo Album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Persoonlijk zit ik niet in het i$ ecosysteem opgesloten, maar mijn vriendin heeft er al haar raws (Canon :^) gewoon in staan via het iCloud Photo/video systeem. De raws zijn afkomstig van een iLaptop, de iPhone genereert enkel jpeg.

Welke resolutie er dan precies op een willekeurig iDevice gedownload wordt, heb ik nooit gechecked - doch de schermen zijn alvast geen 24MP.

https://www.google.com/search?q=icloud+raw+pictures de Apple support pages stellen dat bij een raw of de verwerkte foto getoond wordt, of de embedded jpeg. Bij editfuncties wordt dan de raw na-geladen. Weten we dan ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Right, klinkt alsof TS eens naar de photos app op zijn MacBook moet kijken als mogelijke route om de foto’s in icloud te krijgen :)

Pagina: 1