Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppydrive90
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-05 16:30
Dag allen,

Sinds februari 2019 ben ik werkzaam bij een IT bedrijf (MSP). Ik ben afstudeerstagiair die onderzoekt of er mogelijkheden zijn om het klantenbestand te optimaliseren. In 2014 heeft zij een MPS (managed printing services) overgenomen omdat vraag vanuit de klant was of ook technische kennis aanwezig was, zodoende heeft het IT bedrijf de MPS overgenomen.

Nu komt het volgende probleem:

Klanten IT - Klanten MPS = 78 sinds 2014.
Klanten MPS - Klanten IT = 3 sinds 2014.

Aan mij is de vraag gesteld of ik dit kan optimaliseren, zodat er meer klanten van de MPS, ook de de IT diensten gaat afnemen, en hoe dit zou moeten gebeuren.

Klaarblijkelijk gaat het om een positioneringsvraagstuk.
Ik dien aan de klanten te vragen (heel gechargeerd gezegd) waarom ze nog geen klant bij het IT bedrijf zijn en wat het IT bedrijf zou moeten veranderen, zodat de MPS klant de IT diensten wél zou afnemen.

Zij hebben 3 namen: het IT bedrijf, de MPS en een merknaam. Al deze drie namen staan op de gevel. Kan het zo zijn dat dit ook verwarrend is voor klanten? Mocht er literatuur zijn, dan vraag ik of je mij deze link wil sturen in een PB of in het topic (mits dat mag).

Wat zouden jullie doen in mijn schoenen?

Thanks voor de input alvast.

Met vriendelijke groet, Adam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:37
Dit is niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 76% gewijzigd door Ardana op 18-06-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

floppydrive90 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:28:
Zij hebben 3 namen: het IT bedrijf, de MPS en een merknaam. Al deze drie namen staan op de gevel. Kan het zo zijn dat dit ook verwarrend is voor klanten?
Er is maar een manier om dit te ontdekken en dat is vragen of onderzoeken, ik kan me voorstellen dat mensen dit niet weten. Net als dat je in de supermarkt denkt dat je de keuze hebt tussen Axe en Dove deodorant, terwijl dit allemaal van Unilever komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppydrive90
@Flamesz Haha, nee, dit is maar een deelvraag, maar er zijn geen max woorden, maar heb er nu 15.000.

@Lawwie Ja inderdaad, dat begrijp ik. Maar misschien is er iemand hier die snel literatuur er bij heeft, waar dat in vermeldt staat zodat ik terug kan vallen op literatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Klinkt als een salesopdracht ipv een afstudeeronderzoek. Qua onderzoek zou het meer toegespitst moeten worden op koopgedrag van bedrijven dan op deze specifieke situatie. En als salesopdracht is het veel te veel voor 1 afstudeerder: ik neem aan dat de salesafdeling al een poosje worstelt met dit probleem? Waarom is de verwachting dat jij dat als student (no disrepect) even zal kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppydrive90
@Icephase Zij lopen daar inderdaad al sinds 2014 tegen aan. De meerwaarde van marketing wordt nauwelijks gezien en verkoop wordt gezien als een kostenpost. Het is de vraag welke strategie het beste werkt. Is dat enerzijds het alles onder 1 naam laten vallen? Of anderzijds het communiceren dat ze 1 bedrijf zijn? (intern nog steeds hetzelfde; 2 entiteiten). Daar komt het een beetje op neer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
floppydrive90 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:28:
Wat zouden jullie doen in mijn schoenen?
- Zelf de literatuur in duiken
- Je begeleider mailen als je niet weet waar je moet starten. Als je de situatie omschrijft zal deze vast een aantal goede 'keywords' kunnen geven waarmee je een aantal theorieën kan opzoeken die hier een verklaring voor geven. Ook al is dit niet mijn vakgebied : corporate branding, identity en marketing is hetgeen waar het hier over gaat denk ik? Bakken met literatuur over geschreven
- Bedenken hoe je dit aan wilt pakken. Hoe wil je de klanten gaan benaderen? Ik kan me voorstellen dat klanten niet zitten te wachten op het invullen van een survey of meewerken aan een interview. Wellicht kan je een incentive er tegenover laten stellen door je stagebedrijf?
floppydrive90 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:55:
@Icephase Zij lopen daar inderdaad al sinds 2014 tegen aan. De meerwaarde van marketing wordt nauwelijks gezien en verkoop wordt gezien als een kostenpost. Het is de vraag welke strategie het beste werkt. Is dat enerzijds het alles onder 1 naam laten vallen? Of anderzijds het communiceren dat ze 1 bedrijf zijn? (intern nog steeds hetzelfde; 2 entiteiten). Daar komt het een beetje op neer...
Taaie dobber dan. Dus je doet een onderzoek zomenteen waar het management eigenlijk niks mee wilt doen? :+

[ Voor 27% gewijzigd door Panini op 18-06-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dit klinkt toch echt als een huiswerk- dan wel afstudeervraag waarvoor Tweakers het beleid heeft dat je die aan je begeleider dan wel school moet stellen. Daarom gaat dit topic op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.