Vraag

• TechDude
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Hoi allen,

Na bijna 4 jaar ben ik op zoek naar een vervangend toestel voor mijn oude Sony Xperia Aqua M4. Opzich een prima toestel geweest maar hij wordt wel erg traag, ik kamp al tijden met een vol geheugen, de camera valt tegen en de accu raakt snel leeg. Verder heeft de camera mij nooit zo kunnen bekoren. Kortom, ik denk dat het wel tijd wordt voor wat nieuws.

Ik zoek een?
Nieuwe smartphone.

Wat is je budget?
Ongeveer € 300, met wat speling indien een iets duurder toestel echt het verschil maakt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Apps draaien, browsen, filmpjes, camera. Ik heb geen hele hoge eisen, camerakwaliteit vind ik wel belangrijk, dat heb ik gemist, en het zou fijn zijn als hij over 2, 3 jaar nog soepel draait en het geheugen niet vol zit. Lange accuduur is ook een pré.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb lang een voorkeur voor Sony gehad maar ik denk dat een midrange Sony tegenwoordig niet meer de beste keuze is. Daarnaast wil ik ook weleens wat anders. Huawei ontwijk ik liever gezien de recente ontwikkelingen en mijn voorkeur voor Android. Ik ben hierdoor ook wat huiverig voor andere Chinese merken en ik heb liever schone Android met zo min mogelijk reclame, bloatware, bugs.. (custom roms etc begin ik niet aan).

- Google Pixel 3a
pricewatch: Google Pixel 3a Zwart
Tot nu toe mijn eerste keus, komt overeen met de meeste punten die ik zoek. Maar ik koop liever niet vanaf Amazon (geen ervaring mee) en woon niet dichtbij de grens. Grijze import vanuit NL vind ik eigenlijk nogal duur, zeker als ik ga vergelijken met wat ik dan ook voor dat geld kan krijgen (zie bijv Samsung hieronder). De behuizing oogt wel iets ouderwets en de Pixel 4 is al in de maak?

- Xiami mi 9
pricewatch: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 64GB Zwart
Goed, maar Chinees, camera iets minder? t.o.v. de Pixel

- Xiami mi 9T
pricewatch: Xiaomi Mi 9T Zwart
Idem, meer op gaming gericht?

- Xiaomi Pocophone F1
pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs
Lijkt me een mooi toestel, goede reviews, maar camera is weer een minpunt. Verder schijnt dit toestel minder goede antennes ingebouwd te hebben? Ik heb hier niet zo'n sterk wifi signaal, vooral op mijn Sony telefoon en het is toch ook wel belangrijk dat ik straks goede wifi heb

- Samsung Galaxy A50
pricewatch: Samsung Galaxy A50 Zwart
Ik heb nooit Samsung gehad maar lijkt een mooi toestel, niet te duur. Maar hoe verhoudt de camera zich tot de pixel?

- Samsung Galaxy S8
pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart
Iets ouder model, duur, maar wel een oud vlaggenschip en schijnt een goede camera te hebben (wederom, hoe verhoudt het zich tot de Pixel?). Android 8 wel een minpuntje.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe kan ik een Pixel bemachtigen zonder de hoofdprijs te moeten betalen? Wordt hij misschien binnenkort goedkoper via een NL webshop? Of kan ik dan lang wachten? En/of is het beter om voor een ander toestel uit de lijst te gaan? Alvast dank voor jullie reacties!

Alle reacties

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

@TechDude De pixel zal niet snel goedkoper worden.

Je kan hem bij verschillende winkels online kopen;

https://store.google.com/de/product/pixel_3a?hl=de-DE

https://www.ebay.de/itm/G...t-4AAOSwpVlc-kMT&LH_BIN=1

https://www.mediamarkt.de...b-just-black-2546764.html

Overigens als je geen bloatware wilt en een cleane ervaring dan is Samsung ook geen optie.
De pixel is veruit de beste optie. Mag ik je vragen waarom je huiverig bent voor Amazon bv? Puur vanwege geen ervaring?
Miljoenen mensen gingen je voor, en is echt niets mis mee :)

Liefhebber van Tweakers

• TechDude
Dank voor je antwoord pino85. En ja vooral bang voor het onbekende, mijn eerste aankoop wordt dan gelijk één van een paar honderd euro. Daarbij heb ik geen paypal of creditcard, is ideal via één van je genoemde links wel een optie?

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11 09:04
Ik stond voor hetzelfde dilemma, en heb de pixel 3a bij Amazon DE besteld. Hoesje is binnen, nu de telefoon nog ;-)
Nokia 8.1 hoort ook op je lijstje, maar ik verwacht dat de camera van de 3a toch nét een tandje beter is.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Net een tandje beter? Maak daar maar in een totaal andere categorie van ;)
De Nokia is een prima all round tel maar kwa camera mag deze de spreekwoordelijke schoenen nog niet strikken van de pixel.
TechDude schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:56:
Dank voor je antwoord pino85. En ja vooral bang voor het onbekende, mijn eerste aankoop wordt dan gelijk één van een paar honderd euro. Daarbij heb ik geen paypal of creditcard, is ideal via één van je genoemde links wel een optie?
Dat moet je zelf even bekijken want dat weet ik zo niet of IDeal een optie is. 9vd10x niet in het buitenland.
Wel weet ik dat paypal zeeeeer handig en makkelijk is , evenals veilig met kopers garantie.
Loont de moeite om naar te kijken of anders een vriend/familielid om hulp te vragen met de bestelling.
Succes! :)

[ Voor 62% gewijzigd door pino85 op 18-06-2019 13:53 ]

Liefhebber van Tweakers

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 23:32
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe telefoon met min of meer dezelfde wensen als de topic starter, rond de €300, goede camera en liefst zo clean mogelijke android ervaring.
Ik kom dan ook de Motorola G7 plus en Motorola One Vision tegen, ben benieuwd hoe mensen hierover denken?

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-11 23:17
G7 Plus ken ik niet, One Vision lijkt me prima optie. Lees alleen dat 'men' zich irriteert aan de 'grote' piehole notch.. Maar goed, dat vind ik first world problems - bovendien heb ik het toestel zelf niet gezien dus weet ook niet hoe erg het is.

Als je het budget op kunt rekken met +/- 100 EUR en het toestel via de Duitse site bestelt (zie het Ervaringen topic voor een how-to), is de Pixel 3a the way to go denk ik. Staat ook op mijn lijstje - maar moet nog even sparen ;-)

Succes met beslissen!

• TechDude
Bedankt voor de reacties. Ik ben er denk ik wel uit en ga voor de Pixel. Amazon lijkt me het handigst maar ik zie daar zo geen optie om via Paypal te betalen? Ideal schijnt dan wel weer mogelijk te zijn. Helaas is de zwarte 3a nu niet op voorraad, nog maar even geduld dan.

• TechDude
Toch nog even mijn topic nieuw leven inblazen. Omdat de (zwarte) pixel slecht verkrijgbaar is (nog steeds niet leverbaar bij Amazon), is mijn oog inmiddels ook gevallen op de Samsung Galaxy S10e. Hoe schatten jullie dit toestel in, vergelijkend met de Google Pixel 3a? En dan vooral de camera? Ik lees hier ook wat klachten over het scherm van de pixel.

Ik vind de Samsung nu nog te duur maar deze zal nog wel wat in prijs zakken neem ik aan? En ik heb hier nog een vvv bon liggen waardoor ik nog wat extra korting krijgen kan in enkele webshops. Zo bekeken is de Samsung misschien een betere deal als ik nog wat geduld heb?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:55
Een 2e hands S9 geen optie?
categorie: Smartphones

Ik heb afgelopen jaar mijn S7edge ingewisseld voor een 2e hands S9 (toen slechts 500 euro voor betaald) nu zijn ze nog veel goedkoper geworden.

*sowieso

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:41
Als je dicht bij de grens woont is dit ook nog een optie:

https://nl.pepper.com/aan...amsung-galaxy-s10e-108282

• TechDude
Dank DonJunior, maar ik koop liever geen tweedehands.

En mooie deal Batsgeit, maar ik woon best een eindje van de grens af en 500+ is toch boven mijn grens. Of kan ik lang wachten voor de telefoon bij de bcc/wehkamp onder de 600 uitkomt?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 10:14
De Samsungs dalen relatief snel in prijs. Maar bijvoorbeeld de S9 daalde na juli niet echt meer in prijs.
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=1118063&deliveryCountry=NL

Dus heel veel goedkoper zal de S10e waarschijnlijk niet worden, al is mijn glazen bol niet perfect.

Kwa bestellen bij Amazon: Gewoon doen. Ik was ooit ook sceptisch. Maar support is on-par met een Coolblue bijvoorbeeld. Zeer goed. Ik koop tegenwoordig heel veel bij Amazon.

• TechDude
Thanks voor het overzicht waah. Wel lastig.. Zijn er de komende tijd nog cashbackacties te verwachten voor dit model? Ik blijf de pixel ook in de gaten houden tot die weer beschikbaar is, wie weet levert Amazon binnenkort een goede deal.

Verwijderd

Nu 2 weken in bezit en zeer tevreden. Camera is goed maar iets minder dan de b.v. Samsung S8. Wel kun je heel snel de camera van automaat op handmatig zetten en dan instellen naar jou wens, dat gaat verrassend makkelijk en snel. Geluid is heel goed voor een smartphone.
Alleen contactloos betalen gaat ondanks de aanwezigheid van een NFC chip niet. En dat zou toch wel moeten jammer.
Chili schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:31:
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe telefoon met min of meer dezelfde wensen als de topic starter, rond de €300, goede camera en liefst zo clean mogelijke android ervaring.
Ik kom dan ook de Motorola G7 plus en Motorola One Vision tegen, ben benieuwd hoe mensen hierover denken?
[/quote]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:54:
Nu 2 weken in bezit en zeer tevreden. Camera is goed maar iets minder dan de b.v. Samsung S8. Wel kun je heel snel de camera van automaat op handmatig zetten en dan instellen naar jou wens, dat gaat verrassend makkelijk en snel. Geluid is heel goed voor een smartphone.
Alleen contactloos betalen gaat ondanks de aanwezigheid van een NFC chip niet. En dat zou toch wel moeten jammer.
Misschien wel slim om te vertellen welke telefoon je nu zo zeer tevreden over bent....
Pagina: 1