Libmariadclient upgrade niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:48
Ik heb een redelijk standaard Debian installatie met exim4/dovecot/apache/mariadb/webmin

Onlangs is er een update gekomen voor exim4-daemon-heavy van 4.89-deb3 naar deb4 en deze wil ik wel installeren, gezien de hoeveelheid aanvallen van de laatste tijd. Alleen kan libmariadbclient niet geupgrade worden naar 10.1.38 maar blijft op 10.1.37 steken als laatste versie, terwijl dit wel 38 zou moeten zijn als ik naar de packages kijk.

Ook kan wel testing aan gaan zetten en dan gaan updaten, maar dat lijkt me niet de bedoeling voor 1 package.

Ik heb ftp.nluug.nl als mirror staan, maar dat zou niet uit moeten maken toch?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aangezien op https://packages.debian.org/stretch/libmariadbclient18 de versie wel 1.0.1.38 is, zou de repo mirror gewoon bij moeten zijn. Mijn ervaring is echter dat o.a. de NLUUG mirror nog wel eens achter loopt vergeleken met de master. En dan heb ik 't niet over een paar uur, maar echt dagen. Ik heb om die reden dan ook ftp.nl.debian.org in m'n sources.list staan als mirror. Ik heb hier zelden problemen mee dat het ene package wel is bijgewerkt, maar de dependency ervan nog niet. Het gebeurt dus wel eens bij mij, maar de reden is eerder dat de maintainer van de dependency nog moet uploaden, want ik draai Sid. :P Bij Stable heb ik 't nog niet meegemaakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate