[Vakantie] Dagje Legoland tijdens vakantie in Denemarken

Pagina: 1
Acties:

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 10:36
Komende zomer gaan wij twee weken op vakantie in Denemarken, in de omgeving van Frederiksvaerk (Noord-Seeland), om precies te zijn. Nou kwamen wij een mooie Groupon-actie tegen met kaartjes voor Legoland, en als je dan toch in Denemarken bent... Afijn, wij zonder al teveel na te denken die kaartjes gekocht, blijkt het toch een dikke drie uur rijden van ons vakantiehuis te zijn :o :o

Nou zijn er eigenlijk een aantal opties wat ons betreft:

-1- We gaan gewoon die-hard op een mooie dag naar Legoland, inclusief zes uur rijden én twee keer over de Grote Beltbrug à 34 euro.
* Nadelen: Dit kost dus niet alleen ontzettend veel reistijd, maar ook nog eens zo'n 70 euro aan tol...
* Voordelen: tijdens onze tweede week in Denemarken zijn de scholen aldaar weer begonnen, dus kunnen we daar doordeweeks, buiten de vakantie om, een dagje in relatieve rust genieten.

-2- We gaan na afloop van onze vakantie op de terugweg direct naar Legoland, en aan het eind van deze dag slapen we ergens in een B&B in de buurt of op een klein stukje onderweg richting huis.
* Voordelen: Geen extra kosten qua tol, niet na afloop van een dag pretpark nog ver moeten rijden én de rit naar huis de volgende dag is een paar uur korter.
* Nadelen: De auto vol met al onze vakantiespullen zal de hele dag (onbewaakt?) op het parkeerterrein van Legoland moeten staan. Onze vakantie is van za-za, dus het bezoek aan Legoland zal dan ook in het drukkere(?) weekend plaatsvinden. Overnachting B&B is ook niet gratis. Heenrit naar Legoland is nog steeds 3 uur.

-3- We gaan na afloop van onze vakantie op de terugweg richting een B&B in de buurt van Legoland, hebben daar een relaxte middag/avond/nacht, doen de volgende dag Legoland en blijven dan nog één nachtje in het B&B alvorens naar huis te gaan.
* Voordelen: Geen extra kosten qua tol, niet na afloop van een dag pretpark nog ver moeten rijden, geen 3 uur rijden in de ochtend om bij legoland te komen én de rit naar huis de volgende dag is een paar uur korter. Vakantiespullen staan veilig bij B&B.
* Nadelen: Onze vakantie is van za-za, dus het bezoek aan Legoland zal dan ook in het drukkere(?) weekend plaatsvinden. Twee overnachting B&B moeten betalen.

-4- We realiseren ons dat we een inschattingsfoutje hebben gemaakt met de kaartjes voor Legoland, proberen het eventueel nog aan iemand anders te slijten via Marktplaats o.i.d. en genieten verder van alle andere mooie en leuke dingen die wél in de buurt van ons vakantiehuis liggen.
* Voor- en nadelen duidelijk.

Behalve dat ik benieuwd ben:
* Hoe zouden anderen dit aan pakken?

ben ik ook wel benieuwd naar:
* Hoe (on)veilig is het om je auto vol vakantiespullen een hele dag op het parkeerterrein van Legoland te laten staan? De waardevolle spullen zouden we ongetwijfeld wel ergens in een kluisje kunnen stoppen...
* Heeft iemand nog een briljante oplossing of briljant idee waar ik nog niet over na heb gedacht?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Al je opties hebben zoals je zelf weet hun eigen voor- en nadelen. Zelf zou ik naar optie 1 gaan, ook al kost dat extra tijd en geld.

Heb je trouwens kinderen dat je zo graag naar Legoland wilt? Voor een volwassene vond ik het bijna niet interessant. zelfs niet als je een LEGO fan bent. Ben er vorig jaar geweest en ondanks dat ik sinds kort weer groot LEGO-fan ben vond ik het op sommige fronten ook een verouderd themapark.

M'n dochter vond het wel erg leuk vandaar de opmerking. :) Dan is het nog wel de moeite.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik zou optie 1 overslaan, het is op het gunstigste moment 3 uur en 20 minuten, maak daar maar 3:45 of zelfs 4 uur van als het een beetje tegenzit (Denen zijn een gevaar op de weg), dan zit je het meerendeel van de dag in de auto, ben je 70 euro extra kwijt, nog eens de benzinekosten erbij en je hebt je nachtje(s) B&B er zo uit.
Daarnaast is het ook leuk om nog een dagje, of 2, ergens anders te verblijven vind ik.
Ik zou me niet te druk maken over je baggage op de parking bij Legoland, er zijn erg veel mensen en waarschijnlijk cameratoezicht dus inbreken in een auto op een volle parking op klaarlichte dag lijkt me niet voordehandliggend. Daarnaast zul je echt niet de enige zijn die dat doet.

Ik zou gaan voor optie 3, gewoon rustig aan een dag of 2 extra nemen dat je je nergens voor hoeft te haasten of druk te maken over je baggage, dan maar een extra nachtje B&B, als je dat vantevoren boekt ben je ook geen honderden euro's extra kwijt :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat zijn de kosten als je voor optie 4 gaat? Dat weegt natuurlijk ook mee bij het kiezen.
Heb je het goedkoopste kaartje van 92 euro gekocht bij deze actie?

Ik merk nu al aan de antwoorden dat de keuze erg persoonlijk is. Ik heb bij Vakantieveilingen ook een keer een hotelovernachting laten schieten, omdat bij nader inzien de hotels niet interessant waren, en ik voor reizen meer kosten zou maken dan dat het me opleverde.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:07
Ik zou gewoon een airbnb in de buurt zoeken. Daar naar toe rijden, overnachten. Volgende dag fris naar lego land en daarna weer terug naar je airbnb/b&b en de dag er op naar huis rijden. Optie 3 dus.

[ Voor 3% gewijzigd door mathy_ op 18-06-2019 11:18 ]

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou voor optie 3 gaan. Een dagje B&B heb je er misschien voor die 70 euro die je in optie 1 hebt al uit. Als er kinderen in het spel zijn dan zou ik 6 tot 8 uur in de auto voor Legoland al helemaal niet doen. Bovendien denk ik dat er er meer van kan genieten met een beetje rust ervoor en erna.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17

Typhone

Who Dares Wins

Hou er rekening mee dat wanneer je volwassen bent je niet eens in alle attracties mag. Met 1.93m zag ik zoveel belemmeringen dat wij het eind april geheel geschrapt hebben.

Overigens... 3 uur rijden in Denemarken is geen straf qua rijden. Ik vroeg me soms af of er ooit mensen woonden zo leeg was het er (in het vakantietijd en op normale werkdagen).

[ Voor 34% gewijzigd door Typhone op 18-06-2019 11:45 ]

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 12:14
Ik zou ook voor optie drie gaan, ook al omdat je na een dag Legoland echt niet nog 'ns 3 à 4 uur wil autorijden. Ik weet niet of het nu nog lukt om er iets te boeken, maar het Lallandia-vakantiepark vlakbij is echt een aanrader en dan kan je na het parkbezoek nog eens lekker gaan plonzen :Y

Optie twee is ook best doenbaar. Je bent niet de enige die er met een volgepakte auto staat en als je de normale voorzorgsmaatregelen neemt is de kans dat net jij een doelwit wordt klein.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Pagina: 1