Voor een collega zijn wij op zoek naar een laptop. Wordt vooral gebruikt voor programmeren (incl eea aan VM werk) dus 16GB RAM en een i7 zijn eigenlijk al standaard. Nou zijn we ook van plan om wat video's te maken voor klanten over hoe ze bepaalde producten kunnen installeren. Deze collega zal het bewerken van de video's op zich nemen. Echt ervaring met video bewerken hebben wij nog niet. In hoeverre loont het tegenwoordig om een GPU daarvoor te gebruiken? Als OS zouden we graag Linux gebruiken en als ik wat rondkijk lijkt dat toch nog wel vaak problemen te geven met drivers en zijn er maar weinig software pakketten die GPU acceleratie ondersteunen. Video's worden niet "bijzonder" wat dat betreft, zal vooral wat aan elkaar plakken zijn en/of wat overlay teksten toevoegen.
Wat ga je met je laptop doen?
Office werk, programming (PHP, Go, Angular)
Wat is je budget?
~€1000 ex (evt een 8GB laptop waar we dan nog 8GB bij prikken)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, wel bij rondlopen binnen gebouw dus iets wat semi-stevig is is wel prettig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, waarschijnlijk iets uit de zakelijke lijn aangezien naar mijn idee die net wat steviger zijn.
Wat ga je met je laptop doen?
Office werk, programming (PHP, Go, Angular)
Wat is je budget?
~€1000 ex (evt een 8GB laptop waar we dan nog 8GB bij prikken)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, wel bij rondlopen binnen gebouw dus iets wat semi-stevig is is wel prettig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, waarschijnlijk iets uit de zakelijke lijn aangezien naar mijn idee die net wat steviger zijn.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)