Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop (met GPU?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-11 16:41
Voor een collega zijn wij op zoek naar een laptop. Wordt vooral gebruikt voor programmeren (incl eea aan VM werk) dus 16GB RAM en een i7 zijn eigenlijk al standaard. Nou zijn we ook van plan om wat video's te maken voor klanten over hoe ze bepaalde producten kunnen installeren. Deze collega zal het bewerken van de video's op zich nemen. Echt ervaring met video bewerken hebben wij nog niet. In hoeverre loont het tegenwoordig om een GPU daarvoor te gebruiken? Als OS zouden we graag Linux gebruiken en als ik wat rondkijk lijkt dat toch nog wel vaak problemen te geven met drivers en zijn er maar weinig software pakketten die GPU acceleratie ondersteunen. Video's worden niet "bijzonder" wat dat betreft, zal vooral wat aan elkaar plakken zijn en/of wat overlay teksten toevoegen.

Wat ga je met je laptop doen?
Office werk, programming (PHP, Go, Angular)

Wat is je budget?
~€1000 ex (evt een 8GB laptop waar we dan nog 8GB bij prikken)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, wel bij rondlopen binnen gebouw dus iets wat semi-stevig is is wel prettig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, waarschijnlijk iets uit de zakelijke lijn aangezien naar mijn idee die net wat steviger zijn.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Idee: pak een laptop met 2 hdd/ssd mogelijkheden en maak er een dual boot Windows/Linux machine van.
Dan heb je Linux voor fijner programmeerwerk en heb je de eventuele voordelen van Windows voor GPU ondersteuning en videobewerking :)
Als het allemaal heel simpel dient te blijven heb je de GPU daar volgens mij ook niet voor nodig, maar hardware ondersteuning is op linux ook gewoon prima, ik weet niet of er veel ervaring met linux in het bedrijf is?
Je zal altijd handmatig een hoop moeten installeren maar dat mag geen struikelblok zijn lijkt me.

Verder nog even een citaat uit het LAA beleid:
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Kom ook niet op te proppen met "Ja, ik heb gezocht en ik wil het liefst een zwarte." of "Ik heb het liefst er één van fabrikant X.". Dit zegt namelijk helemaal niets en zonder onderbouwing biedt het dan ook geen meerwaarde.
En dat missen we nog, je dient ook zelf met een aantal ideeën te komen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Mattie112
Bedankt voor je antwoord, het was half een vraag in hoeverre GPU accelerated video bewerking supported was door Linux dus ik had dat allicht beter eerst in dat forum kunnen plaatsen :) Linux ervaring geen probleem.

Zat zelf te kijken naar de Dell Vostro 7590
16gb ram: https://www.dell.com/nl-n...top/n004vn7590emea01_2001
of die met 8gb: https://www.dell.com/nl-n...top/n002vn7590emea01_2001

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Mattie112 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:29:
Bedankt voor je antwoord, het was half een vraag in hoeverre GPU accelerated video bewerking supported was door Linux dus ik had dat allicht beter eerst in dat forum kunnen plaatsen :) Linux ervaring geen probleem.

Zat zelf te kijken naar de Dell Vostro 7590
16gb ram: https://www.dell.com/nl-n...top/n004vn7590emea01_2001
of die met 8gb: https://www.dell.com/nl-n...top/n002vn7590emea01_2001
Dan zou ik persoonlijk gaan voor die ene er tussenin die je niet gelinkt hebt :P, heb je de 16GB plus SSD+HDD combinatie, t.o.v. alleen een 256GB ssd in de goedkopere optie en met meer opslagruimte dan de duurdere optie met alleen een 512GB ssd.

Kijk ook eens hier, misschien kun je dan bij dde specs van elk programma kijken of het hardware accelleratie ondersteunt.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Mattie112
Ja dat model heb ik ook gezien maar met dual boot (bedankt voor de tip) is 128GB wel wat aan de krappe kant :) Goed die 1tb is super voor video's maar een beetje OS + wat programming tools tikt toch aan. 256GB + 1TB had prima geweest maar dan heb ik liever een 512GB SSD en dan gaan de video's maar mooi op de NAS.