Garagedeurmotor uitbreiden met relay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een motorbestuurde garagedeur. De motor is te bedienen met afstandsbedieningen (van de jaren 80 of zo, dus niet de nieuwe frequentie), maar ook met een pulsschakelaar (niet zeker of dit de juiste term is). Deze schakelaar was/is met een dun 2-dradige kabel verbonden (speakerkabelformaat). Deze maakt contact en springt weer terug naar de originele stand.

Ik wil de garagedeur ook kunnen openen met een app en ben van plan om een esp8266 of raspberrypi met een relay hieraan te verbinden.

Is dit mogelijk zoals onderstaand schets? Dus dat ik parallel het relay aansluit? (het relay moet uiteraard even sluiten en weer openen. Dus misschien moet ik een bedienbare wipschakelaar vinden Maar het idee is er.)

En iemand enig idee wat de echte (engelse) term is voor zo'n schakelaar?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uuZicLX.png

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 18-06-2019 09:30 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zoals geschetst kan dit prima. Zo heb ik het thuis bij mijn garage deur ook. Relais schakel ik een halve seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even terugkomend hierop:

gisteren is dit gelukt. Inderdaad op dezelfde manier als ik had getekend. Gewoon parallel een relais aangesloten (welke bediend wordt met een pi).

De schakeldraad aangesloten op de NO-port van de relay, en dan close/open commando doorgeven met 1seconde pauze er tussen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp