Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Adobe programma's: 13,9 inch of 15,6 inch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Zoals jullie in vorige topic's misschien al gelezen hebben ben ik op zoek naar een laptop voor mijn grafische opleiding in september. Nu heb ik mijn wanted-list afgeslankt naar 2 modellen die er voor mij bovenuit steken.

- MateBook X Pro 13,9 inch i7 16gb 512gb 3K voor 1499€

- Dell XPS 9570 15,6 inch i7 16gb 512gb 4K voor 1999€

De Dell kost beduidend meer maar is misschien interessanter aangezien deze een groter scherm heeft en betere grafische kaart. En hier gaat het me in dit topic eigenlijk over: De grootte van het scherm.

Is het kleinere scherm van de MateBook voldoende of raden jullie toch het grotere scherm van de Dell aan?

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de MateBook maar dat kan ook komen door het grote prijsverschil ;)

Alle reacties

• MrThompson
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-11 21:46
Het grotere scherm, tenzij je altijd met een externe monitor kan werken. Je gaat een grafische opleiding doen, dat is beeld. Hoe meer je dan kan zien hoe beter lijkt mij.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-11 22:29

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik zou ook voor de XPS gaan. Een 15 inch scherm lijkt me toch wel echt wenselijk. Op de Dell site moet je even goed opletten. Heel vaak zijn er kortingscodes te scoren die richting de 10 á 15% korting geven. Scheelt nogal een slok op een borrel voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Er is me nog een extra model opgevallen maar ik vind er weinig reviews van online. Iemand ervaring met dit toestel en voldoet dit voor een grafische opleiding?

https://www.vandenborre.b...ok-flip-ux562fd-a1039t-be

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:40:
Er is me nog een extra model opgevallen maar ik vind er weinig reviews van online. Iemand ervaring met dit toestel en voldoet dit voor een grafische opleiding?

https://www.vandenborre.b...ok-flip-ux562fd-a1039t-be
Dat ligt eraan wat je er mee wil doen?
Als je alleen notities maakt is elke laptop geschikt voor elke opleiding, als je zware CAD programma's gaat gebruiken volstaat het dan weer niet, waarom denk jij dat deze wel/niet geschikt is voor de jouwe?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Wintervacht schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Dat ligt eraan wat je er mee wil doen?
Als je alleen notities maakt is elke laptop geschikt voor elke opleiding, als je zware CAD programma's gaat gebruiken volstaat het dan weer niet, waarom denk jij dat deze wel/niet geschikt is voor de jouwe?
Het gaat vooral over de programma's photoshop, illustrator, indesign. Eventueel later ook revit en/of autocad mocht dit mogelijk zijn.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:28:
[...]

Het gaat vooral over de programma's photoshop, illustrator, indesign. Eventueel later ook revit en/of autocad mocht dit mogelijk zijn.
Alles is mogelijk, of het ook soepel draait is een tweede :P

Ik mis nog wel een vraag die je bewust hebt verwijderd bij het aanmaken van een topic, wat is je budget?
Er is voor 2000 euro een hoop moois op de markt, ook met 17 inch schermen, persoonlijk vind ik 15.6 echt te klein om wat dan ook op te doen behalve notities maken, laat staan 13 inch..

Dan zijn er nog randvragen: waarom 4K op zo'n klein scherm?
Heb je bezwaar tegen een grote, zware maar wel krachtige laptop?
Ben je zo iemand die meer voor looks dan performance gaat? (Matebook X)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:11
Hoeveel tijd verwacht je puur op de laptop te moeten werken? Ik kan mij voorstellen dat het prettiger is om voor de goedkopere optie te gaan en dan voor het resterende bedrag een grote monitor erbij te kopen. Voor een grafische opleiding zouden wat mij betreft beide door jou aangedragen opties te klein zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet per se een budget maar ik wil mijn geld ook niet door ramen en deuren gooien. Het liefst van al rond de 1500€ of goedkoper maar ik weet niet of dit haalbaar is.

Ik van de looks van de laptop minder belangrijk dan de prestaties maar voorkeur gaat minder naar zo'n grote game laptop.

Is volgens jullie de 4K niet nodig op een 15inch scherm? Hier zijn de meningen ook over verdeeld dus zou je dit ook met argumenten kunnen staven?

15 inch is voor mij de maximum grootte aangezien ik de laptop ook mee op de trein wil nemen.

Hebben jullie eventueel nog andere opties op gebied van model?

Verwijderd

Misschien is het raadzaam te vragen aan de decaan van betreffende opleiding of zijn minimum specificaties hebben voor laptops voor leerlingen? Wellicht heeft betreffende opleiding ook nog wel een deal gesloten met deze of gene leverancier waardoor er misschien wel met korting gekocht kan worden.

Waar mij van belang lijkt voor een grafische opleiding is de ondersteuning van kleurruimtes en welke grafische kaart er wordt gebruikt.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:15

WCA

Dat is echt puur persoonlijke voorkeur.

Share and Enjoy!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik contact probeer op te nemen met de opleiding-organisator, delen ze mij mee dat zij geen gegevens van docenten morgen door geven en ik bij gevolg dus niet met de docenten kan overleggen.

Op de website staat het volgende:

Voor deze cursus raden we een Macbook Pro (15 inch, full hd resolutie, 12GB RAM is een minimum) of eventueel een Windows laptop met gelijkaardige hardwareconfiguratie en schermresolutie aan. Een Macbook Air of Windows laptops met lagere configuratie of resolutie zullen te licht zijn om de grafische toepassingen optimaal te verwerken.

Een te zwakke processor, als je daar een deftige grafische toepassing op gaat draaien, dan ga je meer zitten wachten dan zitten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt me ook wel een leuke laptop: https://www.dell.com/nl-b...on-15-7590-laptop/cn75904

Of eerder kijken naar deze: https://www.dell.com/nl-b...s-15-9570-laptop/cnx97003

Van prijs verschillen ze niet zo veel. Al zou ik nog even afwachten tot er een hogere korting komt.
Pagina: 1