Gigabyte GTX 1660 driver wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 15:40
Mijn vraag
Ik wil de driver installeren voor mijn nieuwe Gigabyte GTX 1660 OC 6G. Ik heb geprobeerd om deze te downloaden bij Gigabyte en nVidia. In beide gevallen gaat de driver eerst de 'compatibiliteit controleren' om vervolgens dit te melden: 'the standard nvidia graphics driver is not compatible with this version of windows'. Uiteraard heb ik wel degelijk de juiste versie van de driver gedownload, namelijk de versie voor Windows 10 64 bit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bit, nieuwste editie en voorzien van updates.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De enige andere optie lijkt de Geforce Experience, maar dat ziet eruit als bloatware en je moet een account aanmaken.

For f*ck's sake, waarom moet het zo moeilijk zijn om simpel een driver te installeren? Zelfs de meeste printers gaan makkelijker...

Beste antwoord (via PhilipsFan op 18-06-2019 11:15)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
PhilipsFan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:44:
[...]

Ik denk de standard ja, dat is wat ie tenminste zegt in de foutmelding. Op de website wordt nergens gerept over een DCH of gewone versie. Tenminste, ik kan het nu ook niet meer checken want nvidia.com geeft een 504 gateway timeout. Zo goed als nVidia gpu's kan maken, zo waanzinnig slecht zijn ze in, ehm, al het andere.

Het is inmiddels wel gelukt, maar door toch een account aan te maken op Geforce Experience. Ik kreeg het niet goed zonder account, dat aanmeldscherm liet zich niet weg klikken. Schandelijk dat je voor een simpele driver een account moet aanmaken.

Bedankt voor de hulp!
Dat hoeft ook helemaal niet. Dat maak jij ervan :P

Gewoon hier het dropdowndingetje doorlopen:
https://www.nvidia.com/download/index.aspx

Dan de DCH driver selecteren (dat is het nieuwe windows 10 formaat, maar daar default ie niet naar vreemd genoeg) en installeren :)

UNOX: The worst operating system

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 09:27
Je zou deze kunnen proberen.
Gforce experience zou ook zonder account moeten werken.
Zoekt automatisch de juiste drivers op.
https://us.download.nvidi...Experience_v3.19.0.94.exe

Anders zou als ik op de site kijk dit de juiste moeten zijn:
https://us.download.nvidi...it-international-whql.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Heb je wel de nieuwe DCH driver gepakt en niet de oude 'standard'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Korvaag schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:54:
Heb je wel de nieuwe DCH driver gepakt en niet de oude 'standard'?
Ik denk de standard ja, dat is wat ie tenminste zegt in de foutmelding. Op de website wordt nergens gerept over een DCH of gewone versie. Tenminste, ik kan het nu ook niet meer checken want nvidia.com geeft een 504 gateway timeout. Zo goed als nVidia gpu's kan maken, zo waanzinnig slecht zijn ze in, ehm, al het andere.

Het is inmiddels wel gelukt, maar door toch een account aan te maken op Geforce Experience. Ik kreeg het niet goed zonder account, dat aanmeldscherm liet zich niet weg klikken. Schandelijk dat je voor een simpele driver een account moet aanmaken.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:36
[...]

Bedankt voor de hulp!
en waarom niet gewoon hier downloaden?

en een printer driver download je toch ook bij de fabrikant van de printer toch niet op de website van de chipsetfabrikant?

dat is bij videokaarten ook niet altijd aan te raden

https://www.gigabyte.com/...0OC-6GD#support-dl-driver

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 18-06-2019 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Laatst online: 09-10 14:15
boyette schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 04:59:
[...]

en waarom niet gewoon hier downloaden?

en een printer driver download je toch ook bij de fabrikant van de printer toch niet op de website van de chipsetfabrikant?

dat is bij videokaarten ook niet altijd aan te raden

https://www.gigabyte.com/...0OC-6GD#support-dl-driver
Als er één driver is die je bij de chipset fabrikant download, is het wel voor je gpu. Dat gaat altijd goed (als je tenminste wel de goede versie download :)) en is zeker bij een desktop pc zeer aan te raden.

De meeste fabrikanten liggen maanden achter met hun drivers en als de kaart ook maar iets ouder is, houdt de support vaak al op.

Deze driver op de site van Gigabyte loopt dus ook al 2 versies achter.

Bij laptops willen ze nog wel eens de id van de gpu wijzigen zodat dat niet werkt en heb je ook vaak het samenspel tussen igpu in de cpu met de dgpu.

De vergelijking met een printerdriver slaat werkelijk nergens op.

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 18-06-2019 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:36
White Feather schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 06:32:
[...]

Als er één driver is die je bij de chipset fabrikant download, is het wel voor je gpu. Dat gaat altijd goed (als je tenminste wel de goede versie download :)) en is zeker bij een desktop pc zeer aan te raden.

De meeste fabrikanten liggen maanden achter met hun drivers en als de kaart ook maar iets ouder is, houdt de support vaak al op.

Deze driver op de site van Gigabyte loopt dus ook al 2 versies achter.

Bij laptops willen ze nog wel eens de id van de gpu wijzigen zodat dat niet werkt en heb je ook vaak het samenspel tussen igpu in de cpu met de dgpu.

De vergelijking met een printerdriver slaat werkelijk nergens op.
Maar er zijn meer verschillen dan alleen een versie nummer..

die vergelijking kwam van de TS.. niet van mij..

en ik reageer op het feit dat je niet van een chipfabrikant kunt verwachten dat zij een supportlevel hebben die gelijk staat aan die van een fabrikant.

de fabrikant voorziet in principe in de drivers.. en het "achterlopen" heeft er ook vaak mee te maken dat men nog altijd de voorgaande versie adviseert te gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door boyette op 18-06-2019 07:04 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
[...]

Bedankt voor de hulp!

Dan de DCH driver selecteren (dat is het nieuwe windows 10 formaat, maar daar default ie niet naar vreemd genoeg) en installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Korvaag schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Dat was het inderdaad. Ik heb de standaard versie gekozen omdat ik geen idee had wat DCH nu weer is. Dus dan klopt de foutmelding ook wel, blijkbaar is de DCH versie voor moderne versies van Windows 10 en de standaard versie voor oudere versies van Windows 10. Lekker duidelijk allemaal.

Nou ja, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
PhilipsFan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:14:
[...]

Dat was het inderdaad. Ik heb de standaard versie gekozen omdat ik geen idee had wat DCH nu weer is. Dus dan klopt de foutmelding ook wel, blijkbaar is de DCH versie voor moderne versies van Windows 10 en de standaard versie voor oudere versies van Windows 10. Lekker duidelijk allemaal.

Nou ja, het werkt.
Ik zat er ook mee te klieren. Ik wist ook niet wat DCH was, maar google bood uitkomst :P

Pagina: 1