Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vakantie] Naar de kust met een 2-jarige

Pagina: 1
Acties:
  • 2.109 views

Vraag

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:05
In de periode van 27 juli t/m 10 augustus (ja deels bouwvak) willen wij een aantal daagjes/weekje weg voor een bepaald vakantiegevoel.

In principe heb ik niet veel eisen, het moet een beetje reëel betaalbaar blijven en het belangrijkste is dat de plek geen uber toeristische trekpleister is, als in: als we met die kleine naar het water/strand gaan dat we ons niet tussen 20 personen op 1m2 hoeven te wurmen.

Dus, welke plek aan de Zeeuwse of Belgische kust is leuk en best te doen (qua drukte) met een kleintje.

TK: Lenzers LEW102 horloge

Alle reacties

• pindakaaspotje
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Ligt er een beetje aan wat voor faciliteiten je wil hebben natuurlijk, maar mijn ervaring is dat op elk strand wel een rustige plek te vinden is als je een stukje wegloopt. Zelfs in zandvoort/schevingen e.d. is het zelfs in de zomer goed mogelijk een rustige plek te vinden, moet je alleen wel flink eindje van de strandtenten aflopen.

Ik ben lang geleden naar Scheldevoort in Zeeland geweest. Prima plek voor jonge kinderen, was alleen niet in de zomervakantie..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22-10 11:33
ToyotaMR2 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:19:
... en het belangrijkste is dat de plek geen uber toeristische trekpleister is, als in: als we met die kleine naar het water/strand gaan dat we ons niet tussen 20 personen op 1m2 hoeven te wurmen.

Dus, welke plek aan de Zeeuwse of Belgische kust is leuk en best te doen (qua drukte) met een kleintje.
Als het een beetje zonnig is, is de hele Belgische kust eigenlijk druk (met uitzondering van het stukje in de buurt van De Panne misschien. En mooi op de twee uiteinden na (De Panne en het Zwin) is hij bovendien nog lelijk ook.

Als ik moet kiezen tussen de Belgische en de Nederlandse kust, is dat rap gekozen (in het voordeel van de Nederlandse kust), hoewel ik als Belg een perfecte treinverbinding met de Belgische kust heb. Enkel voor een dagje wandelen in de herfst, winter of het begin van de lente maak ik daar een uitzondering voor.

Onze kinderen hebben altijd veel plezier gehad op de waddeneilanden. En wij ook. De veerboot vonden ze toen ook een fantastische ervaring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Egmond, Zoutelande, eigenlijk alles waar je in een badplaats een huisje dichtbij het strand kunt huren.
Zonzeker ben je niet, dat snap je, dus wil je een huisje waar je ook binnen kunt spelen of een indoorttractie bij de deur zit. Zeeland is wat dat betreft prima, zat te doen. Noord holland wat minder. Belgie geen idee. Ja, Plopsaland de Panne maar daar is een turf van twee eigenlijk nog net te jong voor.

Protip: neem een flinke emmer mee, desnoods een kleine speciekuip. Spelen met water vinden ze geweldig, dus emmertje en gietertje zijn verplichte kost, maar je wilt niet voor iedere 500 ml water naar de branding op en neer moeten lopen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Eagle schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:24:
Egmond, Zoutelande, eigenlijk alles waar je in een badplaats een huisje dichtbij het strand kunt huren.
Zonzeker ben je niet, dat snap je, dus wil je een huisje waar je ook binnen kunt spelen of een indoorttractie bij de deur zit. Zeeland is wat dat betreft prima, zat te doen. Noord holland wat minder. Belgie geen idee. Ja, Plopsaland de Panne maar daar is een turf van twee eigenlijk nog net te jong voor.
Juist daarom maakt het vrijwel niets uit - Noord-Holland of Friesland heeft geen Plopsaland, maar genoeg simpele binnenspeeltuintjes. Een kind van 2 gaat dat verschil echt niet merken, je portemonnaie en horloge des te meer.

Ik zou zeker niet voor een dreumes/peuter speciaal op reis gaan, dichtsbijzijndste strand is exact even goed als die ene geweldige. Verder eens met verschillende hierboven mbt drukte - heel de BE kust is ondoenlijk in de zomer, wat eigenlijk ook geldt voor de populairdere stukken Zeeland (Domburg-Renesse) en Holland (HvH, Scheveningen, Zandvoort). Als je per se Zeeland wilt zou ik focussen op Zeeuws-Vlaanderen. Gek genoeg kun je ook op de zonnigste dagen grote stukken kust vinden die er bijna verlaten bij liggen, ook op loopafstand van die hotspots. Daar heb ik me iig op gefocust toen we maar een enkele kleine hadden om zoet te houden. Vanuit A'dam zou ik Ijmuiden volop aanraden - betere strand dan Zandvoort en ook nog eens leeg. Vanuit Leiden is Katwijk een hele goed (zij het iets drukkere) optie, vanuit Den Haag keuze zat om Scheveningen te vermijden, ik zou Kijkduin of nog beter Monster kiezen. Vanuit R'dam is de Maasvlakte bij uitstek de rustige mooie strand, je kunt kijken naar accomodatie in Oostvoorne of Rockanje (al zijn die wat drukker).

Eervolle vermelding: Camperduin en Egmond aan Zee in kop van NH.

Overigens, prijs je gelukkig dat je alleen maar die ene hebt. Ik moet drie tevreden houden, dus ondanks dat onze jongste nog maar 3 is en inderdaad met alle bovenstaande zaken tevreden zou zijn, gaan we naar Bretagne om de oudere twee ook aan hun trekken te laten komen qua kastelen, kloosters, menhirs en trouwen een beetje 'echt' zee, niet dat slappe modderpoeltje van een Noordzee. Heb er alvast zin in :)
Protip: neem een flinke emmer mee, desnoods een kleine speciekuip. Spelen met water vinden ze geweldig, dus emmertje en gietertje zijn verplichte kost, maar je wilt niet voor iedere 500 ml water naar de branding op en neer moeten lopen ;)
:Y

Soittakaa Paranoid!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:40

PcDealer

HP ftw \o/

Iets meer info over het budget wordt op prijs gesteld. Kan ik bijvoorbeeld binnenlandse Centerparcs aanraden met meestal een meer met strand aanwezig?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:29
De Haan is het enige stukje Belgische kust zonder hoogbouw. Anders zou ik naar de Nederlandse kust gaan ietsje hoger. In die periode betaal je wel de hoofdprijs, zeker 2 tot 3 keer de prijs buiten het seizoen.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23-10 16:37
ToyotaMR2 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:19:
In de periode van 27 juli t/m 10 augustus (ja deels bouwvak) willen wij een aantal daagjes/weekje weg voor een bepaald vakantiegevoel.
Deels bouwvak? Je valt er vol in. Alleen regio midden heeft de eerste week geen bouwvak, noord begint de 27e en zuid eindigt hem de 11e.

Ik woon bijna aan de kust, het begint al wat drukker te worden. :/ In de weekenden hoor ik alweer Duits en Engels in de supermarkt.

Pizza_Boom wijzigde deze reactie 18-06-2019 08:12 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:23
Hoijong schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 06:02:
De Haan is het enige stukje Belgische kust zonder hoogbouw. Anders zou ik naar de Nederlandse kust gaan ietsje hoger. In die periode betaal je wel de hoofdprijs, zeker 2 tot 3 keer de prijs buiten het seizoen.
Niet helemaal hé, ook Klemskerke en Bredene zijn er van gevrijwaard. En ook de Oosteroever van Oostende is nog vrij goed te doen.
Wij gaan er graag omdat je er rustig zit en toch vlak bij Oostende als je eens een stad wil zien.
In Klemskerke heb je ook De Sierk, een super plek voor ouders met kleine kinderen en in Oostende vind ik Fort Napoleon ook altijd wel de moeite.
Maar misschien eerst vermelden hoe je wilt overnachten. Camping? Tent/caravan? Hotel? Appartement? huisje,...

cadsite wijzigde deze reactie 18-06-2019 10:53 (3%)

• Travelan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:54
Vlissingen heeft een klein strand, maar vaak rustig genoeg. Leuk stadje, veel te doen maar niet te toeristisch. Dat is alles wat ik weet, maar ik denk dat je je daar in elk geval wel kan vermaken! (Ook met Middelburg om de hoek, Mini mundi is leuk met een kleintje!)

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-10 07:06
Heb zelf geen kinderen, maar wel de Belgische kust bezocht de afgelopen 2 jaar, vind het zelf een mooie streek. Als je rustig wil zitten kan je inderdaad een plaats zoals de Haan kiezen en daar een huisje huren. De kusttram pakken voor een dagje Oostende, Garnalenvissen te paard in Oostduinkerke bekijken, op zo veel plekken heerlijk eten, beetje fietsen langs de kust, mooie villawijken bekijken. Als je voor de Belgische kust kiest kan je het gelijknamige boekje van Time to momo kopen voor wat inspiratie.

What's in the case?

• zoenvisje
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:25
De waddeneilanden zijn heel leuk al zou ik in de zomervakantie Texel overslaan. Texel is sowieso leuker denk ik als je kind wat ouder is. Als je in omgeving Den Haag gaat zitten kan je naar Vlietland tussen Leidschendam-Voorburg en Leiden in. Leidschendam heeft een leuk stukje, de Sluis, waar je heerlijk betaalbaar kan eten. En in Leiden is ook genoeg te doen.

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

vso

raap voor zijn recht

tja 2 jaar ik zou meer @The Eagle als startpunt nemen .. emmertje,schep/hark en gieter = plezier ongeacht je nu bij eenstrand aan een meer of aan zee zit.

Hoe beter bereikbaar hoe meer "gepeupel" ik zou een locatie zoeken in zeeland / onderkant zuid-holland.
Burg-haamstede (bij de vuurtoren bv) zit je redelijk ver van de bewoonde wereld, maar de drukte is dus ook wel minder. maar ja verkeer is ook 100% erger als je met de massa meegaat.

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chefferson
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-10 12:57
The Eagle schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:24:

Sorry, maar dan ga ik even de vervelende "betweter" spelen. Speciekuipen zijn niet geschikt voor kinderen om in te spelen. Laat staan op een warme locatie c.q. in de zon. Deze zijn alles behalve BPA vrij.
Ondanks dat de wetenschap er nog niet helemaal over uit is wat de schade is (en of er schade is), wordt het gebruik van dit soort producten voor kinderen (en volwassen "speelgoed") afgeraden.

Ontopic: Voor de rest is Zeeland zeker een aanrader!! Maar is je kleine al 2 of nog niet? Anders kun je ook richting Turkije vliegen. Je ukkie mag nog gratis mee. Zal in verhouding met de NL huurprijs van huisjes gedurende de bouwvak niet extreem veel schelen. Zon zeker, zwembad is vaak meer relaxed met een kleintje dan een strand.

Chefferson wijzigde deze reactie 18-06-2019 14:12 (10%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-10 13:04

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dit is natuurlijk wel heel a-specifiek qua en er toont weinig eigen inzet uit, eerder een gewenste menukaart die aangeleverd moet worden met maar een paar ingrediënten om die kaart te maken. Zie ook: Een reis- of vakantie-topic? Lees eerst dit!

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True