The Eagle schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:24:
Egmond, Zoutelande, eigenlijk alles waar je in een badplaats een huisje dichtbij het strand kunt huren.
Zonzeker ben je niet, dat snap je, dus wil je een huisje waar je ook binnen kunt spelen of een indoorttractie bij de deur zit. Zeeland is wat dat betreft prima, zat te doen. Noord holland wat minder. Belgie geen idee. Ja, Plopsaland de Panne maar daar is een turf van twee eigenlijk nog net te jong voor.
Juist daarom maakt het vrijwel niets uit - Noord-Holland of Friesland heeft geen Plopsaland, maar genoeg simpele binnenspeeltuintjes. Een kind van 2 gaat dat verschil echt niet merken, je portemonnaie en horloge des te meer.
Ik zou zeker niet voor een dreumes/peuter speciaal op reis gaan, dichtsbijzijndste strand is exact even goed als die ene geweldige. Verder eens met verschillende hierboven mbt drukte - heel de BE kust is ondoenlijk in de zomer, wat eigenlijk ook geldt voor de populairdere stukken Zeeland (Domburg-Renesse) en Holland (HvH, Scheveningen, Zandvoort). Als je per se Zeeland wilt zou ik focussen op Zeeuws-Vlaanderen. Gek genoeg kun je ook op de zonnigste dagen grote stukken kust vinden die er bijna verlaten bij liggen, ook op loopafstand van die hotspots. Daar heb ik me iig op gefocust toen we maar een enkele kleine hadden om zoet te houden. Vanuit A'dam zou ik Ijmuiden volop aanraden - betere strand dan Zandvoort en ook nog eens leeg. Vanuit Leiden is Katwijk een hele goed (zij het iets drukkere) optie, vanuit Den Haag keuze zat om Scheveningen te vermijden, ik zou Kijkduin of nog beter Monster kiezen. Vanuit R'dam is de Maasvlakte bij uitstek de rustige mooie strand, je kunt kijken naar accomodatie in Oostvoorne of Rockanje (al zijn die wat drukker).
Eervolle vermelding: Camperduin en Egmond aan Zee in kop van NH.
Overigens, prijs je gelukkig dat je alleen maar die ene hebt. Ik moet drie tevreden houden, dus ondanks dat onze jongste nog maar 3 is en inderdaad met alle bovenstaande zaken tevreden zou zijn, gaan we naar Bretagne om de oudere twee ook aan hun trekken te laten komen qua kastelen, kloosters, menhirs en trouwen een beetje 'echt' zee, niet dat slappe modderpoeltje van een Noordzee. Heb er alvast zin in

Protip: neem een flinke emmer mee, desnoods een kleine speciekuip. Spelen met water vinden ze geweldig, dus emmertje en gietertje zijn verplichte kost, maar je wilt niet voor iedere 500 ml water naar de branding op en neer moeten lopen