Toon posts:

High pitch noise

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Mijn speakers ruisen. Ze hebben een tijdje (anderhalve maand) uitgestaan omdat ik een nieuwe PC ging aanschaffen (selfbuild).
Voorheen was er nooit ruis.

Vreemd is ook dat als ik met mijn muis scroll (door een webpage) ik nog meer ruis hoor.
Ik heb de kabels al omgedraaid en dat had geen effect.
Ik dacht eerst dat het aan de geluidskaart lag, maar als 'ie uitstaat hoor je nog steeds ruis (in dezelfde mate).

Wie o wie heeft het antwoord? ;(

Verder,
Door een koptelefoon hoor ik geen ruis.
Verder heb ik ook geprobeerd om een andere monitorbox aan te sluiten op de geluidskaart (als ie aan & uit staat). In beide gevallen hoor ik dezelfde ' computer ruis' .
Met name als de PC iets aan het verwerken is.

Speakers: KRK Rokit 8
Geluidskaart: Apollo Twin DUO USB.
Processor: I9-9900K
Moederbord: Asus prime z390-a ii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:21
Is alles wel correct geaard? Dat is volgens mij vaak een oorzaak van hoge geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Probeer eens met de luidsprekers en computer op hetzelfde stekkerblok met randaarde... en met beide op verschillende groepen (ook met randaarde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-10 14:55
Je geluidskaart of chip pakt interferentie op van andere componenten. oplossing is een degelijke geluidskaart te kopen (als je nu onboard hebt) , soms kan het ook helpen alle ongebruikte ingangen en uitgangen te dempen in Windows.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TBTL schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:56:
Probeer eens met de luidsprekers en computer op hetzelfde stekkerblok met randaarde... en met beide op verschillende groepen (ook met randaarde).
Ik hbe het al met verscheidene stekkerdozen geprobeerd. Het haalde helaas niks uit. Veranderen van USB inputs werkte ook niet. Ik heb mijn geluidskaart ook verbonden met andere boxen, daar kwam hetzelfde vreemde geluid uit.
Je geluidskaart of chip pakt interferentie op van andere componenten. oplossing is een degelijke geluidskaart te kopen (als je nu onboard hebt) , soms kan het ook helpen alle ongebruikte ingangen en uitgangen te dempen in Windows.
De Audio Apollo Twin USB is één van de betere juist voor studiowerkzaamheden 8)7
Maar wat bedoel je met ingangen/uitgangen dempen? Bedoel je de USB slots of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-10 14:55
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:18:
[...]

Ik hbe het al met verscheidene stekkerdozen geprobeerd. Het haalde helaas niks uit. Veranderen van USB inputs werkte ook niet. Ik heb mijn geluidskaart ook verbonden met andere boxen, daar kwam hetzelfde vreemde geluid uit.

Probeer ook eens gewoon om te testen de onboard geluidskaart, of een losse andere.

[...]

De Audio Apollo Twin USB is één van de betere juist voor studiowerkzaamheden 8)7
Maar wat bedoel je met ingangen/uitgangen dempen? Bedoel je de USB slots of?
Daarom zei ik ook ALS je een onboard gebruikt. wat dus niet zo is. ik bedoel de uitgangen en ingangen dempen in de mixer van Windows of de software van de geluidskaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 18-06-2019 15:33 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 10:23
Het lijkt op een soort interne groundloop in de pc, als je de KRK's op een ongeaard stopcontact/blokje aansluit ben je er waarschijnlijk vanaf, dat kun je nog proberen (ik weet het, niet de mooiste oplossing). Tenminste dat is waar ik bij mijzelf ook op die manier er last van had en er vanaf kon komen.
Heb je de interface met de aparte voeding aangesloten of krijgt die zijn stroom via de USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:
•De KRK speakers en Apollo geluidskaart heb ik aangesloten op mijn laptop (op wel dezelfde stroomgroep in het kantoorpand waar ik zit). Doet het prima zonder problemen! Conclusie is dat er niks mis is met de speakers en geluidskaart.

•Een oude geluidskaart (Emu 0404) geeft dezelfde ruis wanneer ik hem aansluit op mijn PC.

•De PC i.c.m. Apollo geluidskaart en KRK speakers geven dezelfde ruis op twee verschillende stopcontacten, drie verschillende stekkerdozen. Ik heb zelfs mijn gehele studio uit het kantoorpand meegenomen en thuis aangesloten. Hier hoor ik dezelfde ruis.

•Het geruis stopt niet zodra een geluidskaart ‘off’ staat en geheel zonder stroom zit. Het stopt echter wel zodra de USB eruit wordt gehaald.

Ik heb alles bij Azerty gekocht. Wellicht hun even een bezoekje brengen. Als ik zo alles meemaak, denk ik namelijk dat er iets in de PC is wat het geluid veroorzaakt.
Pagina: 1