Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:46
Een tijdje terug heb ik online een paar schoenen besteld. Ik had van deze winkel al eerder een 50% korting coupon gekregen ivm een storing die ze hadden tijdens Black Friday waardoor het niet mogelijk was te bestellen. Dus de schoenen met 50% korting gekocht (70 ipv 140 euro).

Nu zijn de schoenen niet lang daarna helaas stuk gegaan (fabricagefout) en heb via mail contact gezocht met de klantenservice met de vraag of ik een nieuw paar kon krijgen of iets soortgelijks kon uitzoeken. Ik kreeg antwoord dat dat niet kon, en als ik ze retour zou sturen en het inderdaad een fabricagefout was dat ik mijn geld terug kreeg.
Dit leek mij geen goede deal omdat ik dan geen schoenen had, en ook mijn 50% coupon kwijt ben en zou toch graag dezelfde (soort) schoenen hebben. Een 50% coupon konden ze niet meer uitgeven.
Ik heb nog eens telefonisch contact gezocht en het hele verhaal uitgelegd. Aan de telefoon is mij verteld dat ik de schoenen wel kon terugsturen met een klachtenbrief erbij. En daarna kon er alsnog een 50% coupon worden aangevraagd (als de klacht geaccepteerd is).

Dus uiteindelijk maar de schoenen teruggestuurd, kreeg vervolgens binnen een aantal dagen wel mijn 70 euro teruggestort (dus de klacht is blijkbaar geaccepteerd). Maar daarna is het stil gebleven. Na wat mailcontact kreeg ik nog wel 2x een 25% coupon aangeboden (uiteraard niet tegelijk inwisselbaar). Maar de vraag over een 50% coupon zou worden doorgestuurd worden naar de verantwoordelijke binnen het bedrijf. Helaas nog steeds geen reactie (na +- 3 weken).

Ik ga natuurlijk weer reageren naar het bedrijf toe, maar het gaat er mij even om waar ik nu recht op heb.

Hebben zij aan hun plicht voldaan om het aankoopbedrag terug te storen? En dat ik een 50% coupon daarbij heb gebuikt is niet relevant = dus pech gehad. Of heb ik ook recht op een kosteloze reparatie of nieuw product? Of mag het bedrijf kiezen of ze het repareren of het aankoopopdracht terug storten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zich prima opgelost. Bedrijf mag volgens mij in 1e instantie kiezen voor geld terug of reparatie. Dat je dan nog kortingsbonnen krijgt daarna is netjes.

Wat je al zegt: dat je een kortingsbon hebt gebruikt is irrelevant. Als je ze tijdens black friday had gekocht zonder bon had je die 25% bonnen ook niet gehad. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-07 14:39
https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Je hebt recht op reparatie of vervanging van je schoenen. Gebeurt dit niet dan mag jij de koopovereenkomst ontbinden en krijg je je geld terug. In dit geval heeft de winkel gekozen voor je geld terug en is de situatie hersteld.

Herkenbaar maar je doet er helaas weinig aan, zal met name op de coulance aankomen. Vind zelf de 25% korting niet verkeerd met in het achterhoofd dat je toch ook al een paar maanden (gratis) de schoenen hebt gebruikt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:02
Sebas1337 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:02:
Of mag het bedrijf kiezen of ze het repareren of het aankoopopdracht terug storten?
Nee, daar mag het bedrijf niet (zelf) tussen kiezen. In eerste instantie mag je als consument in principe kiezen tussen herstel of vervanging, alleen als dat onmogelijk of onredelijk is mag het bedrijf dat weigeren en geld terugstorten.
Aikon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:07:
Bedrijf mag volgens mij in 1e instantie kiezen voor geld terug of reparatie.
Dat is niet zo. Ontbinden is iets waar alleen de koper voor kan kiezen, zie 21 en 22 BW7. TS had/heeft recht op nieuwe schoenen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tom-Z op 17-06-2019 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1175350

B-Bandit schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:14:
https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Je hebt recht op reparatie of vervanging van je schoenen. Gebeurt dit niet dan mag jij de koopovereenkomst ontbinden en krijg je je geld terug. In dit geval heeft de winkel gekozen voor je geld terug en is de situatie hersteld.

Herkenbaar maar je doet er helaas weinig aan, zal met name op de coulance aankomen. Vind zelf de 25% korting niet verkeerd met in het achterhoofd dat je toch ook al een paar maanden (gratis) de schoenen hebt gebruikt.
situatie is toch niet hersteld.. die is pas herstelt als de 50% coupon teruggegeven wordt. 2x 25% is wat anders dan 1x 50%. Mijns inziens heb je gewoon recht om de 50% coupon terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
A. Engelfriedt zegt erover:
Dan heb je nog de situatie dat mensen een kortingscode inzetten, waarmee ze de prijs van hun bestelling kunnen verlagen. Als je die bestelling dan annuleert, dan krijg je die kortingscode niet terug (is mijn ervaring, uitzonderingen zullen er zijn). Dat kan vervelend uitpakken, denk aan dat je na ontvangst ontdekt dat je die jas toch een maatje groter wilde en dan opnieuw wilt bestellen maar dan helaas geen korting meer.

Maar ik denk dat je dan echt pech hebt als consument. Een kortingscode is een verandering op de prijs, en niet vergelijkbaar met een puntentegoed dat als betaalmiddel wordt ingezet. Hooguit zou ik een uitzondering zien voor individuele kortingscodes, dat is wellicht nog te zien als een soort van bedrag dat de winkel je geeft.
https://blog.iusmentis.co...leerde-webshopbestelling/

dus ik neig naar, jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:13
Fly-guy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:43:

[...]

Maar als een medewerker een toezegging doet(mits redelijk). Mag je het bedrijf er wel aan houden. En in dit geval is 1 bon van 50% terug redelijk. En kan je als consument er tengoede trouw vanuit gaan dat het klopt. En hoort TS 1 bon van 50% te krijgen en niet 2 van 25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:08

[...]

Ik neig naar dat Arnout in dezen alleen een situatie schets doet en over een voorval zoals bij TS geen uitspraak doet. Als hij al ergens naar neigt lijkt een persoonlijke kortingscode zoals de TS had gekregen, beter verdedigbaar dan een algemene kortingscode.

Ik zou om van het gedoe af te zijn 2x 25% ook wel accepteren als je verwacht vaker te bestellen, maar ik neig om te zeggen dat je wel recht hebt om je 50% code terug te krijgen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-07 22:52
Het lijkt me dat het niet de moeite waard is om hier (veel) tijd in te steken. Ik ga er vanuit dat de schoenen nog steeds 140 euro zijn. Je kan ze nu dus kopen voor 105 euro. Dit is 35 euro meer dan eerst. Vind je dit zodanig veel geld om hier tijd en moeite in te steken?

Daarnaast heb je enkele maanden kosteloos gebruik kunnen maken van de schoenen wat ook een waarde vertegenwoordigt. Ook heb je nog een tweede kortingsbon.

Mijn advies zou dan ook zijn om nog eenmaal een e-mail te sturen en het het daarna te laten rusten.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartezzzb op 18-06-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:46
Dank voor alle reacties. Meningen zijn dus verdeeld. het vervelende is inderdaad dat het telefonisch gewoon gezegd is dat het mogelijk is om een 50% coupon aan te vragen. Ik ga het nog eens vragen en mocht het echt niet kunnen maar akkoord gaan met 2x 25%.
Bartezzzb schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:32:
Vind je dit zodanig veel geld om hier tijd en moeite in te steken?
Gaat niet zozeer om het geld, maar meer om het principe. Zo komt de winkel eigenlijk makkelijk onder 50% korting uit. Het zou de winkel sieren als ze gewoon 50% terug gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:43

[...]

Engelfriedt schrijft hier over de situatie als de koopovereenkomst ontbonden is. Maar de keuze om de overeenkomst te ontbinden ligt in dit geval bij de consument. De winkel heeft niet het recht om zonder onderbouwing te kiezen voor ontbinding. Die keuze ligt bij de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sebas1337 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:02:
Een tijdje terug heb ik online een paar schoenen besteld. Ik had van deze winkel al eerder een 50% korting coupon gekregen ivm een storing die ze hadden tijdens Black Friday waardoor het niet mogelijk was te bestellen. Dus de schoenen met 50% korting gekocht (70 ipv 140 euro).

Nu zijn de schoenen niet lang daarna helaas stuk gegaan (fabricagefout) en heb via mail contact gezocht met de klantenservice met de vraag of ik een nieuw paar kon krijgen of iets soortgelijks kon uitzoeken. Ik kreeg antwoord dat dat niet kon, en als ik ze retour zou sturen en het inderdaad een fabricagefout was dat ik mijn geld terug kreeg.
Dit leek mij geen goede deal omdat ik dan geen schoenen had, en ook mijn 50% coupon kwijt ben en zou toch graag dezelfde (soort) schoenen hebben. Een 50% coupon konden ze niet meer uitgeven.
Ik heb nog eens telefonisch contact gezocht en het hele verhaal uitgelegd. Aan de telefoon is mij verteld dat ik de schoenen wel kon terugsturen met een klachtenbrief erbij. En daarna kon er alsnog een 50% coupon worden aangevraagd (als de klacht geaccepteerd is).

Dus uiteindelijk maar de schoenen teruggestuurd, kreeg vervolgens binnen een aantal dagen wel mijn 70 euro teruggestort (dus de klacht is blijkbaar geaccepteerd). Maar daarna is het stil gebleven. Na wat mailcontact kreeg ik nog wel 2x een 25% coupon aangeboden (uiteraard niet tegelijk inwisselbaar). Maar de vraag over een 50% coupon zou worden doorgestuurd worden naar de verantwoordelijke binnen het bedrijf. Helaas nog steeds geen reactie (na +- 3 weken).

Ik ga natuurlijk weer reageren naar het bedrijf toe, maar het gaat er mij even om waar ik nu recht op heb.

Hebben zij aan hun plicht voldaan om het aankoopbedrag terug te storen? En dat ik een 50% coupon daarbij heb gebuikt is niet relevant = dus pech gehad. Of heb ik ook recht op een kosteloze reparatie of nieuw product? Of mag het bedrijf kiezen of ze het repareren of het aankoopopdracht terug storten?
Wat geeft jou het recht van 50% korting op volgende aankoop ?
Je hebt de schoenen gekocht met op dat moment geldende korting, waarschijnlijk niet zonder deze korting.
Je betaling heb je terug van je aankoop. ik vind dat ze met de 25% voucher(zelfs 2x) erg schappelijk zijn.
Het is niet zo dat je betaald hebt om de van oorsprong 50% korting te krijgen, of ervoor hebt gespaard met oa zegelactie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Hackus schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:23:
[...]

Wat geeft jou het recht van 50% korting op volgende aankoop ?
Je hebt de schoenen gekocht met op dat moment geldende korting, waarschijnlijk niet zonder deze korting.
Je betaling heb je terug van je aankoop. ik vind dat ze met de 25% voucher(zelfs 2x) erg schappelijk zijn.
Het is niet zo dat je betaald hebt om de van oorsprong 50% korting te krijgen, of ervoor hebt gespaard met oa zegelactie.
De vraag is eerder, waarom moet TS gedupeerd raken (extra kosten maken) voor een fabricage fout?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:43

Dhrax

Prog Lord

michael3 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:15:
[...]

De vraag is eerder, waarom moet TS gedupeerd raken (extra kosten maken) voor een fabricage fout?
Dat is toch helemaal niet relevant ?

De klacht is al afgehandeld en de TS heeft zijn geld terug. Wat hij daar vervolgens mee doet staat volledig los van dit hele verhaal. Daarnaast acht ik de kans klein dat de TS wederom bij deze shop gaat bestellen.
Pagina: 1