Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-10 08:09
Hallo,

Ik wil graag dictafoon opnamens uitwerken in een transcriptie.

Gezien de hoeveelheid was ik benieuwd of mensen ervaring hebben met bepaalde programma's hierin en deze met mij willen delen?

En anders;
Zijn er mensen die ervaring hebben met het vertragen van een geluidsopname zodat ik er zelf anders makkelijk een transcriptie van kan maken? Nu moet ik veelal terugspoelen omdat de gesprekken een dusdanige snelheid hebben welke ik dus wil vertragen.

Bedankt vast voor het meedenken.

Groet, Bas

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dragon Naturally Speaking?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dát dus!!

Die software gebruikte we daar ±20 Jaar geleden al voor en is voor zover ik weet nog nooit geëvenaard door een ander pakket.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-10 08:09
Bedankt voor jullie reacties!
Indien ik opnames heb met "geroezemoes" op de achtergrond, heeft deze software daar problemen mee dat jullie weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dragon inderdaad. Alleen bestaat Naturally Speaking niet meer, het is nu Dragon Home of Dragon Professional Individual (zakelijk). Beste die er is (zover ik weet). Kracht is dat je hem kan trainen op je stem. Dus naarmate je meer praat en corrigeert, wordt de herkenning steeds beter.

Hmm, ik lees nu dat je een opname wilt gebruiken. Ik weet niet of Dragon daar zo goed voor is. Je kan prima tegen Dragon praten, maar of hij nu een raadsvergadering ofzo kan verwerken? Geen idee.

[ Voor 29% gewijzigd door Microkid op 17-06-2019 21:00 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

BaBoK schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:56:
Bedankt voor jullie reacties!
Indien ik opnames heb met "geroezemoes" op de achtergrond, heeft deze software daar problemen mee dat jullie weten?
https://www.nuance.com/dr...-anywhere/free-trial.html

Wat let je om dat te testen?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:11

Wish

ingwell

Je kunt ook eens kijken (en eenvoudig uitproberen) of de G Suite Docs speech to text variant je niet kan helpen. Die doet het redelijk goed in mijn mening.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een zakelijke G Suite heb, dus weet eigenlijk niet of die mogelijkheid er is in de "free" version. Doet het prima in het Nederlands ook.
G Suite -> Docs -> en in het menu van een document -> Tools ->> Voice typing [ctrl]+[shift]+S

No drama

Pagina: 1