De verschillen tussen de WD Red 10tb, normaal vs pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 20:16
Goedenavond,

ik ben benieuwd naar ervaringen omtrent de WD Red 10tb schijven, normaal vs 10tb pro.

Momenteel heb ik 2x 10tb pro, daar zou ik graag een 3e bij prikken, maar ik vind dat mijn huidige schijven wel erg veel lawaai maken.

De vragen waar ik mee zit;
- zijn de normale versies een stuk stiller of maken zij een vergelijkbaar geluid?
- hoe merkbaar is het verschil in rpm? Als ik er een 5400rpm schijf bij doe, snap ik dat alle schijven die snelheid gaan draaien (ipv 7200rpm).

De nas is voornamelijk een opslagbak, maar ik kijk er ook (dagelijks) films en series op (via Synology DS916+).

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken,

Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 10:22
Met een beetje googelen heb je heb je het zo gevonden, zie link:
https://nascompares.com/2...dinary-wd-red-nas-drives/

Verschil in snelheid ga je niet merken ervanuit gaande dat je een gigabit netwerk hebt en geen gebruikt maakt van teaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57
Ga je geen verschil in merken in jouw toepassing.
Ik zou de niet pro nemen behalve als raid 5 van plan bent.
Omdat je nu al pro hebt kan je anders timings problemen krijgen het systeem werkt het betrouwbaarst met identieke schijven.

[ Voor 50% gewijzigd door leonbong op 18-06-2019 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

DennisZ88 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:56:
Als ik er een 5400rpm schijf bij doe, snap ik dat alle schijven die snelheid gaan draaien (ipv 7200rpm).
Says who ?
RAM geheugen gaat het inderdaad doen, maar RAM geheugen is geen HDD.
De 7200 RPM HDD zullen op 7200 RPM blijven draaien.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 20:16
Bedankt voor de reacties, fijn dat het nu duidelijk is (had ik eerder maar wat meer onderzoek gedaan, ipv sneller is beter gedachte :9~ :X, dan had ik mijzelf wat overkill bespaard)

Nu dus maar voor de 'gewone' 10tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
DennisZ88 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:44:
Bedankt voor de reacties, fijn dat het nu duidelijk is (had ik eerder maar wat meer onderzoek gedaan, ipv sneller is beter gedachte :9~ :X, dan had ik mijzelf wat overkill bespaard)

Nu dus maar voor de 'gewone' 10tb
Zie wat @leonbong typt..
Omdat je nu al pro hebt kan je anders timings problemen krijgen het systeem werkt het betrouwbaarst met identieke schijven.
denk daaraan. Ik zou als derde de pro nemen (als je in raid werkt) en wanneer niet kan je als extra opslag de normale nemen.
Pagina: 1