Video output verschillende pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 09:28
Oei, per ongelijk op enter gedrukt dus kan de topic titel niet verder uitbreiden. Hij dekt de lading wel.

Probleem:
Voor een beginnend bedrijf zoek ik een mogelijkheid om de video output van in totaal 6 pc's (ruimtelijk meerdere meters van elkaar verwijderd) via een LAN verbinding te streamen naar één pc. Op deze pc wil ik alle 6 de pc's hun output over 6 mini schermpjes (die op een grote beamer worden geprojecteerd) verdelen en live streamen.

De enige opties die op dit moment in ons hoofd opkomen voelen niet echt heel handig aan:
- Streamen via twitch Helaas hebben we geen glasvezel en maar een 50Mbit upstream
- Iets van een remote desktop Wordt van aangegeven dat dit geen goede/werkende optie gaat opleveren
...

Ik sta open voor andere ideeen!

In een ideale wereld zou ik iets als co-streaming voor twitch willen hebben over een lokaal netwerk. Aangezien er games gespeeld gaan worden op hetzelfde netwerk zal 6 twitch streams tegelijk het internet opgooien onze internet verbinding niet goed doen. We hebben helaas geen glasvezel, dus onze max up speed is 50Mbit

[ Voor 119% gewijzigd door GnrlSchnavy op 17-06-2019 20:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KVM switch ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
Dit zou ook een optie kunnen zijn. Echter betekent dat er dan 50+ meter aan HDMI kabels moeten gaan lopen:).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Over wat voor video output gaat het? Vanaf de GPU naar buiten? Interne capture? Een speciale video-out kaart als extra output? Moet het de live desktop sessie zijn die ook lokaal te gebruiken is?

Basic-bitch oplossing is Vnc installeren, kost niks. Wel de meest handmatige manier ooit, met de minste security. Als het eerder over de daadwerkelijke video output gaat: HDMI naar Ethernet adapters, die heb je met switchable conversie (dus actieve electronica die HDMI capture naar MP2 doet, MP2 over ethernet naar de receiver stuurt, en dan daar weer als HDMI out kan dumpen; maar die laatste stap kan je ook met software op je computer doen.

Er zit ook nog een dik verschil tussen alleen 'kijken' en interactie. Plus, als je alleen wil 'kijken', dan is er in 99% van de gevallen ook wat beters te bedenken (bijv. webapp, metrics enz). Als je alleen een desktop sessie wil hebben kan je als je Windows gebruikt gewoon RDP starten, als je macOS gebruikt Screen Sharing starten en als je Linux gebruikt een van die twee starten (of allebei).

[ Voor 80% gewijzigd door johnkeates op 17-06-2019 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

GnrlSchnavy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:52:
[...]

Dit zou ook een optie kunnen zijn. Echter betekent dat er dan 50+ meter aan HDMI kabels moeten gaan lopen:).
Want KVM over IP had je nog niet gevonden?

Ik mis trouwens enige info over bitrate etc; dat kan zowel voor transport van data als aggregeren van data nog wel errug belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
johnkeates schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:53:
Over wat voor video output gaat het? Vanaf de GPU naar buiten? Interne capture? Een speciale video-out kaart als extra output? Moet het de live desktop sessie zijn die ook lokaal te gebruiken is?
De video output is de output die we krijgen van de spellen die gespeeld worden. Kan dus direct via de GPU. Geen aprate capture kaart aanwezig. Het gaat puur om streamen. Geen tweezijdige interactie gewenst.
Er zit ook nog een dik verschil tussen alleen 'kijken' en interactie. Plus, als je alleen wil 'kijken', dan is er in 99% van de gevallen ook wat beters te bedenken (bijv. webapp, metrics enz). Als je alleen een desktop sessie wil hebben kan je als je Windows gebruikt gewoon RDP starten, als je macOS gebruikt Screen Sharing starten en als je Linux gebruikt een van die twee starten (of allebei).
Windows RDP ga ik naar kijken en ook naar VNC.

Bedankt voor je tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dat is wel even een belangrijk detail; jij wil dus PC's waarop mensen zitten te gamen op afstand kunnen bekijken? Want dan kan je alle lokale software-based oplossingen wel vergeten, dat gaat alleen maar performance kosten en latency introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
MAX3400 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:54:
[...]

Want KVM over IP had je nog niet gevonden?

Ik mis trouwens enige info over bitrate etc; dat kan zowel voor transport van data als aggregeren van data nog wel errug belangrijk zijn.
Bitrate is niet super belangrijk gok ik. Het gaat dus op 1/6e van een 1080p beamer geprojecteerd worden dus heel scherp en duidelijk hoeft nu ook weer niet te zijn.

Er kan best een prima krachtige pc staan om de beelden te aggregeren. Ik kan mij niet voorstellen dat een flinke pc moeite gaat hebben om 6x 720p te aggregeren... Maar ook hier in kan ik flink wat advies gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RDP doet geen GPU-acceleration doorsturen dus valt af.

Ik zou Twitch of Mixer doen; tegenwoordig kan je co-streamen dus je hoeft dan maar 1 URL te openen op de uiteindelijke PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
johnkeates schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:05:
Dat is wel even een belangrijk detail; jij wil dus PC's waarop mensen zitten te gamen op afstand kunnen bekijken? Want dan kan je alle lokale software-based oplossingen wel vergeten, dat gaat alleen maar performance kosten en latency introduceren.
Latency is niet een heel groot probleem. En performance wise zijn de pc's die de games runnen prima pc's.
In mijn hoofd denk ik dat als je kan gamen en het in de beste resolutie kan streamen naar twitch, je het ook in mindere resolutie over een LAN verbinding kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien is het ook handig om even aan te geven wat nou je uiteindelijke doel is. Dat je beeld van game pc's wilt zien is duidelijk, maar waarom, en met welk doel? Wellicht komt er dan iemand met een alternatief idee waar je iets mee kunt :)

Edit: ik zie nu dat je het wilt streamen naar een beamer. Is het gewoon voor de lol, of zit er een grotere noodzaak achter? Zakelijk oid?

[ Voor 22% gewijzigd door fm77 op 17-06-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
RDP gaat in elk geval niet werken, maar je zou VNC nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
fm77 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:11:
Misschien is het ook handig om even aan te geven wat nou je uiteindelijke doel is. Dat je beeld van game pc's wilt zien is duidelijk, maar waarom, en met welk doel? Wellicht komt er dan iemand met een alternatief idee waar je iets mee kunt :)

Edit: ik zie nu dat je het wilt streamen naar een beamer. Is het gewoon voor de lol, of zit er een grotere noodzaak achter? Zakelijk oid?
Het is voor onze start-up. Voor onze werknemers en ook klanten willen we een overzicht kunnen geven van alle speelvelden. Zodat medewerkers makkelijk 6 velden in de gaten kunnen houden en klanten die niet spelen in een lounge dit ook kunnen.

Uiteindelijk is het geen uiterste noodzaak maar wel erg praktisch om te hebben. :)

[ Voor 5% gewijzigd door GnrlSchnavy op 17-06-2019 20:17 ]

Pagina: 1