Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:45
Mijn vraag
...Mijn AV receiver die ik 6 jaar in bezit heb reageert plots heel vreemd op de afstandsbediening,als ik het volume lager of hoger wil zetten gebeurt er eerst een aantal seconden niets waarna het volume oncontroleerbaar omhoog of omlaag schiet. De enige manier om dit te stoppen is via de volumeknop op het toestel zelf.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Yamaha HTR-4065

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb al een harde reset gedaan maar dit heeft totaal geen effect,evenals het plaatsen van nieuwe batterijen.

Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft?

Beste antwoord (via Dunnevandale op 18-06-2019 09:28)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik gok op een kapotte versterker

[ Voor 3% gewijzigd door Lip op 18-06-2019 17:02 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:21
Mijn denon switchde uit zichzelf inputs en er gingen lampjes aan en uit. dit bleek een defecte datakabel te zijn , een los contact ergens. lijkt ergens wel op jouw probleem...blijft de knop van de ab niet hangen toevallig? en doet de fysieke knop het verder wel goed?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
De knop van de ab blijft niet hangen,en als ik mijn hand voor het infraroodzendertje houdt als het probleem zich voordoet stopt het ook niet.Dit wijst er volgens mij inderdaad op dat het niet aan de ab ligt.
Trouwens voordat ik de harde reset deed wilde ik alle instellingen vastleggen maar dat menu leek wel een flipperkast ;) ,daar was dus niets mee te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Garantie :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
Ja maar alleen als Yamaha na 6 jaar nog garantie geeft :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zet in op een slecht contact / gebroken soldeerverbinding..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
Bedankt voor de antwoorden,ik ga morgen bellen voor een afspraak bij de reparateur,als ik meer weet zal ik wel een update uitbrengen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik gok op een kapotte versterker

[ Voor 3% gewijzigd door Lip op 18-06-2019 17:02 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
Hier de beloofde update:de reparateur heeft ook geen idee wat het eventueel kan zijn en de beste man heeft binnenkort vakantie dus ik heb besloten vandaag een nieuwe receiver aan te schaffen en de oude tzt te laten repareren als de man tijd heeft.
De nieuwe aanwinst is trouwens een Denon AVR-X2300W geworden :)
Iedereen in iedee geval bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1