Toon posts:

w2k heeft Lilo gekilled, wat nu!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, weer eens een botte actie dus:

Ik heb 2 hd's; 1 maxtor 20gb (master met w2k) en een Fitjtisu (naja, zoiets) (4gb met Mandrake 8, slave)

Voor alle problemen stond er WinME op de maxtor, maar laatst ben ik overgestapt naar w2k pro. Alleen had ik een Lilo bootmenu, en dat is nu dus kwijt...

Ik wou dat dus proberen te herstellen door mandrake opnieuw te installen. Als ie de kernel boot zie ik dat ie die Fitsitsu herkent, maar zosnel ik de partitie moet gaan aanwijzen waar ik mandrake op wil zetten staat die disk er niet meer bij...

Oja, w2k staat op een FAT32 partitie, mandrake op een Linux native..

Dusse, hoe kan ik me Lilo bootmenu terugkrijgen??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Linux Bootflop aangemaakt?
Dan kun je daarmee Linux booten en je LILO weer terug zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 16:37 schreef BackSlash32 het volgende:
Linux Bootflop aangemaakt?
Dan kun je daarmee Linux booten en je LILO weer terug zetten.
Ehm, nee, eigelijk niet zo heel erg....

Verwijderd

Linux installatie CD erin, dan als de installer is opgestart Ctrl-alt-f2, je root ergens handmatig mounten, lilo runnen met de optie om handmatig de plaats van /etc/lilo.conf (die is nu gemount op <mountpoint/etc/lilo.conf) aan te geven en dan doet ie het weer.

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 17:03 schreef beelzebubu het volgende:
Linux installatie CD erin, dan als de installer is opgestart Ctrl-alt-f2, je root ergens handmatig mounten, lilo runnen met de optie om handmatig de plaats van /etc/lilo.conf (die is nu gemount op <mountpoint/etc/lilo.conf) aan te geven en dan doet ie het weer.
lilo -r 'mountpoint'

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

cd/installflop erin, booten met iets als
linux root=/dev/jouw_root initrd= noinitrd

En je boot netjes met je install flop je systeem in.
Pagina: 1