Meet een flitskast van voor of van achter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-06 23:57
Beste Tweakers,

Heel dom, maar op mijn eerste werkdag heb ik een flitspaal over het hoofd gezien. Dit was 3 Juni

Op het moment dat ik de paal voorbijreed, remde ik en zag ik dat de teller 60 km/h aangaf op het moment dat ik de paal passeerde.

Hoe meet een flitspaal eigenlijk? Ik weet dat deze radargolven uitzend, maar meet de paal voordat je hem passeert of nadat je hem passeert?

De betreffende paal stond aan de rechterkant van de weg, en omdat ik rechts reed flitst hij dus van achteren, maar ik ben erg benieuwd hoe deze paal meet?

Als ik de paal namelijk met 60km voorbij reed, en ik al aan het remmen was, ben ik bang als ie eerder meet dan dat je voorbij rijd de snelheid wel eens boven de 80 zou kunnen zitten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verschillend. In Duitsland meestal van voor, en kun je een mooie foto opvragen :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hackus schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:36:
Verschillend. In Duitsland meestal van voor, en kun je een mooie foto opvragen :D
Dat is hoe ze flitsen ja, ik was benieuwd hoe ze meten.

Flitser was in de rug, meten ze dan ook in de rug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Flitspaal? Een vaste in de stad? Die zijn 99 van de 100x voorzien van een lus (dus grofweg enkele meters voordat je de paal passeert). De andere 1% is voorzien van radar en die meet soms al eerder.

Mobiele flitsers (busjes in de berm, op de vangrail) doen vaak een meting met radar of laser; hierbij is het meetbereik tot goed 200m voordat je 'm ziet. Afhankelijk van de wegsituatie mag dat ook. Dus als je bij hectometerpaal 14,4 200km/h op de teller hebt en bij 14,6 langsrijdt met 140km/h, kan (nadruk) je een boete verwachten voor elke snelheid ergens tussen de 200 en 140.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ArnoldSmiley schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:38:
[...]

Dat is hoe ze flitsen ja, ik was benieuwd hoe ze meten.

Flitser was in de rug, meten ze dan ook in de rug?
Wanneer een auto de eerste lus passeert gaat er een teller lopen welke stopt wanneer de auto de tweede lus passeert. Doordat nu zowel de tijd als de afgelegde afstand bekend is, is ook de snelheid bekend en besluit de flitspaal om de auto in kwestie te flitsen of niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Even in Google Streetview de locatie opzoeken en kijken waar de lussen in t wegdek zijn gefreesd. Daar word je gemeten!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
MAX3400 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:38:
Flitspaal? Een vaste in de stad? Die zijn 99 van de 100x voorzien van een lus (dus grofweg enkele meters voordat je de paal passeert). De andere 1% is voorzien van radar en die meet soms al eerder.

Mobiele flitsers (busjes in de berm, op de vangrail) doen vaak een meting met radar of laser; hierbij is het meetbereik tot goed 200m voordat je 'm ziet. Afhankelijk van de wegsituatie mag dat ook. Dus als je bij hectometerpaal 14,4 200km/h op de teller hebt en bij 14,6 langsrijdt met 140km/h, kan (nadruk) je een boete verwachten voor elke snelheid ergens tussen de 200 en 140.
Flitspaal net binnen de bebouwde kom van een klein dorp. Komt met 80 daar aan, dan moet je terug naar 50 km en dan staat die paal daar.

Ik meende dat flitspalen bij stoplichten met lussen werken ja, en overige palen met radar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:36:
Kan in Nederland ook :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 21:16
Als je een paar weken wacht dan weet je het misschien :P Als je inlogt op CJIB.nl mogelijk zelfs al eerder. kun je meteen de foto zien.

En, je kunt het ook omdraaien: Gelukkig was het slechts een flitspaal die je over het hoofd zag... :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1