Elektrische auto's (algemeen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
We zien tegenwoordig vrij veel nieuwstopics op de frontpage voorbij komen over elektrische auto's. Nu heb ik daar persoonlijk geen problemen mee, maar ik kan me goed voorstellen dat andere gebruikers er niet zoveel mee hebben. Dat een auto elektrisch wordt aangedreven maakt het natuurlijk niet minder een auto en afaik zitten de meeste gebruikers niet voor auto's op tweakers. Over niet elektrisch aangedreven auto's is eigenlijk geen nieuws te vinden, dus schijnbaar is het elektrische aspect erg belangrijk. Wat is in dit verhaal het hele standpunt van tweakers eigenlijk?

[ Voor 13% gewijzigd door rodie83 op 17-06-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ACM in "Tesla nieuws forum" ?

Of heb je het over forum-topics (want dan is Geachte Redactie niet helemaal de goede plaats); volgens mij mag er op het forum voldoende gediscussieerd worden over "elk type auto" en waar nodig zelfs in een apart topic (zolang het niet onder de verzameltopics electrisch rijden, merk X of welke lease-bak valt).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:20:
ACM in "Tesla nieuws forum" ?

Of heb je het over forum-topics (want dan is Geachte Redactie niet helemaal de goede plaats); volgens mij mag er op het forum voldoende gediscussieerd worden over "elk type auto" en waar nodig zelfs in een apart topic (zolang het niet onder de verzameltopics electrisch rijden, merk X of welke lease-bak valt).
Excuus, het gaat over nieuwstopics. OP aangepast. Verder dank voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Elektrische auto's raken door hun techniek, software en integratie met diverse digitale media grootschalig de onderwerpenbasis waarbinnen het Tweakers nieuws zich begeeft.
Zoals @MAX3400 ook schreef: over auto's met verbrandingsmotor wordt weldegelijk geschreven, alleen dan binnen het forum.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De technologische voortgang op het gebied van autorijden en duurzaamheid is een veelbesproken onderwerp hier op Tweakers, niks verbazend dat het aan bod komt dus.
Dat het om elektrisch rijden gaat is dan ook een open deur intrappen, ICE's hebben dan ook weinig technologishe voortgang gehad de afgelopen decennia (hier en daar een verbetering maar het concept blijft hetzelfde), terwijl elektrische aandrijving rasse schreden maakt, zowel op het gebied van efficiëntie als energieopslag.

Komt ook nog bij kijken dat elektrische auto's tegenwoordig vaak een lanceerplatform zijn voor nieuwe technologiën als automatisch rijden, monitoring systemen voor de bestuurder (al liep Mercedes daar al jaren terug ver op vooruit) en besturing middels één enkel pedaal.

Ik heb geen elektrische auto en als het aan mij ligt gaat die er niet komen ook, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet machtig interessant vind om te lezen wat de techneuten bij AutoFabrikant X nu weer uitgevonden hebben.

Anderzijds interesseren nieuwsberichten over Russische inmenging bij verkiezingen, nieuwe mobiele abonnementen of faceboek updates me weer helemaal geen moer.
Er is gewoon voor ieder wat wils, je bepaalt uiteindelijk zelf of je er op klikt toch?

Wat dat betreft vind ik een bericht als "Mobile Vikings introduceert mobiel abonnement met 'onbeperkte' data voor 29 euro" minder bij Tweakers passen daneen bericht over daadwerkelijk technologisch nieuws op het gebied van autos.. Wat interesseert mij immers of een provider een nieuw abonnement heeft, het is gewoon een variant op dezelfde minuten en MBs als elk ander telefoon abonnementje maar dan met een nieuwe prijs.

Dat het voor 9/10 Tweakers een ver van het bed show is wil niet zeggen dat er dan maar geen aandacht aan besteed moet worden. Ik ben geen klant bij ING dus het interesseert me niet wat ze uitvreten, maar als er een storing is of een nieuwe app krijg je daarover uiteraard een nieuwsbericht.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.