[KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04 12:20
Hallo allemaal!

Het is niet makkelijk uit te leggen, maar ik ga toch m'n best doen.

Ik zit bij KPN, woon buitenaf en heb het jarenlang met maar 5MB moeten doen. Nu heb ik 2 jaar geleden van een monteur van KPN een 4G Huawei modem gekregen en deze persoon heeft deze modem als 4G station neergezet samen met de KPN Xperia box. Alles aan bekabeling van computers was aangesloten op de 4G modem, de KPN Xperia box ook en de DSL kabel die bleef gewoon in de Xperia Box. Ik kreeg rond de 30MB+ maar de verbinding zelf was erg slecht en viel vaak uit. Wat ik toen dus deed was de hele KPN Xperia box afkoppelen en dus alles puur via de 4G modem zonder enige DSL kabel, dit werkte en heb hier 1,5 jaar prima mee kunnen werken, rond de 30-40MB elke dag zonder enige problemen. Sinds Zaterdag begon ik problemen te krijgen, het internet viel om de 10 minuten uit en ik moest de 4G Modem steeds opnieuw opstarten. Zondag heb ik het internet helemaal niet gebruikt maar vanmorgen was het internet gewoon ontzettend traag en geen enkele pagina wou laden. Niet via de WiFi maar ook bekabeld niet. Als ik via speedtest.net ging kijken dan gaf hij wel gewoon 30-40MB aan maar alles was gewoon ontzettend traag en hij viel, net als Zaterdag, nog steeds weg.

Nu heb ik vanmiddag KPN opgebeld en die gaan mij morgen een nieuwe KPN Xperia box sturen maar die heb ik dus helemaal niet meer aangesloten. KPN zelf weet helemaal niks van dat ik een 4G Modem heb en dus blijkbaar (zonder dat ik het wist en zonder dat dit ergens staat ingeschreven) heb ik KPN Buitengebied. Nu heb ik op dit moment de 4G Modem afgekoppeld omdat deze gewoon niet meer lijkt te werken, ik heb de KPN Xperia box weer aangekoppeld met de DSL verbinding en nu heb ik gewoon weer 5MB maar hij valt niet meer weg.

Nu vraag ik mij af, wat zal er aan de hand zijn? is de 4G Modem gewoon kapot? Ik heb geprobeert om hem weer samen met de KPN Xperia box te laten werken om te kijken of die hem ziet maar ik kan ze niet meer koppelen. Heeft iemand hier enige ervaring mee? Hoe kan ik deze precies koppelen? Morgen komt er dus zowiezo een nieuwe KPN Xperia box binnen maar daar ligt het niet aan want die doet het prima.

Sorry voor de lange lap tekst en hopelijk heb ik het goed uit kunnen leggen :9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@GRAPSV maar simpelweg aan KPN aangeven dat je 4G buitengebied wilt hebben is geen optie? Eventueel gewoon via de website aanvragen en doen alsnog je het nu niet hebt.

Heb even je titel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
rens-br schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:20:
@GRAPSV maar simpelweg aan KPN aangeven dat je 4G buitengebied wilt hebben is geen optie? Eventueel gewoon via de website aanvragen en doen alsnog je het nu niet hebt.

Heb even je titel aangepast.
Dat is zeker een optie maar als dit zo ook op te lossen valt dan zou dat natuurlijk geweldig zijn. Kijk, zoals ik al zei, ik woon buitenaf en rond November / December krijg ik glasvezel dus dan ga ik zowiezo weg bij KPN dus ik wil eigenlijk niet vast zitten aan contracten van KPN Buitengebied en dan ook nog meer gaan betalen terwijl ik nu eigenlijk al KPN Buitengebied heb wat wel een beetje hun eigen domme fout blijkt te zijn.

Als die 4G Router werkelijk gewoon overleden is dan kan ik de volgende 5/6 maanden best wel leven met 5MB, ik ga daar dan niet speciaal KPN Buitengebied voor aanvragen waar ik dan meer voor moet betalen en vast zit aan een contract.

PS. (Bedankt voor het aanpassen van de titel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
GRAPSV schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:26:
ik wil eigenlijk niet vast zitten aan contracten van KPN Buitengebied en dan ook nog meer gaan betalen terwijl ik nu eigenlijk al KPN Buitengebied heb wat wel een beetje hun eigen domme fout blijkt te zijn.
KPN Buitengebied is 'gratis' voor bestaande klanten, dus je zou het toch eens kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAPSV
rens-br schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:37:
[...]

KPN Buitengebied is 'gratis' voor bestaande klanten, dus je zou het toch eens kunnen kijken.
Klopt, die is gratis, maar ik zit nu nog vast aan een oudere abbonement waarbij ik (geloof ik) rond de 35 betaal. Mocht ik KPN Buitengebied aan willen vragen moet ik ook een nieuwe apart abbonement bij aanvragen wie duurder is volgens een medewerker aan de telefoon van de KPN. Dit oude abbonement kan blijkbaar niet gekoppeld worden aan KPN Buitengebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
En wat gebeurt er nu als je de Huawei 4G modem aansluit op de Experiabox, de connectie volledig tot stand laat komen en dan de DSL kabel uit de Experiabox haalt? Zover ik weet schakelt hij dan over naar 4G only.

Wellicht dat die dan weer stabiel de verbinding tot stand brengt, en anders kijken of je even in de interface van de 4G modem kan rond kijken wat die daar over de verbinding zegt.

Is de Huawei modem trouwens niet uitgeleverd als 4G only modem? Heeft iemand die informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Wat mij zojuist opviel is dat geen enkele mobiele telefoon van ons 4G kan verkrijgen, ze staan allemaal op 3G. Kan het zijn dat er iets met de dichtsbijzijnde 4G mast is? Of moeten de mobiele telefoons dan automatisch overschakelen naar een andere 4G mast? (wat de 4G Modem dan wel doet maar dat hij daaroom zo traag is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Zou best kunnen ja. Telefoons schakelen automatisch over naar 3G 'als dat nodig is' maar wanneer ze dat precies doen (bij welke signaalkwaliteit van 3G en 4G) is voor de gewone gebruiker redelijk ondoorzichtig. Heb je buiten wel 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
AlbertJP schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:36:
Zou best kunnen ja. Telefoons schakelen automatisch over naar 3G 'als dat nodig is' maar wanneer ze dat precies doen (bij welke signaalkwaliteit van 3G en 4G) is voor de gewone gebruiker redelijk ondoorzichtig. Heb je buiten wel 4G?
Nee, buiten ook geen 4G. Dit is alleen met KPN, met Vodafone heb ik wel gewoon 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Het is in je post net niet duidelijk of dit vroeger anders was, maar als je vorige week nog wel 4G op je telefoon had dan moet KPN dat oplossen. Je zou kunnen proberen de klantenservice voor mobiel i.p.v. vast internet te bellen dat je telefoons geen 4G meer krijgen, dan krijg je ook geen vragen over het buitengebied abonnement dat je niet hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door AlbertJP op 17-06-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
AlbertJP schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:54:
Het is in je post net niet duidelijk of dit vroeger anders was, maar als je vorige week nog wel 4G op je telefoon had dan moet KPN dat oplossen. Je zou kunnen proberen de klantenservice voor mobiel i.p.v. vast internet te bellen dat je telefoons geen 4G meer krijgen, dan krijg je ook geen vragen over het buitengebied abonnement dat je niet hebt.
Wat bedoel je met of dit vroeger anders was? Ik kom er zojuist achter dat 4G niet werk op de mobiele telefoons hier en dit werkte vorige week zeker nog wel. Of is dat niet wat je bedoelt?

Ik ga morgen zeker KPN opbellen hierover. Misschien dat de 4G verbinding er gewoon uit ligt ofzo wat nog raar is want normaal moet hier dan toch een storing van gemaakt worden? Kan nergens storingen vinden over KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:31
Dan lijkt het er inderdaad op dat er een 4g antenne uit ligt in je gebied.

In de nieuwe situatie met kpn buitengebied is het zo dat je niet langer meer de dsl modem kunt afkoppen en 100% op 4g kunt schakelen.

Maar gezien je extreem lage tarieven ben je daar waarschijnlijk ook niet in geinteresseerd.

inderdaad gewoon even bellen en vragen wat er aan de hand is..

deze situatie is bewust voor je gecreeerd indertijd..

het is wel apart dat je abonnement nooit is omgezet of geindexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
GRAPSV schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:57:
[...]

Wat bedoel je met of dit vroeger anders was? Ik kom er zojuist achter dat 4G niet werk op de mobiele telefoons hier en dit werkte vorige week zeker nog wel. Of is dat niet wat je bedoelt?

[...]
Ja inderdaad wat ik bedoelde.
Pagina: 1