Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 12:45
Mijn vraag
Sinds vorige jaar ben ik in bezit van een Netgear Nighthawk M1 Mobiele 4G router. Deze router heb ik gebruikt op reis in europa voor circa een maand in combinatie met een TELE2 4G simkaart. Hiervoor had ik een Unlimited maandabonnement afgesloten bij TELE2 en dit werkte allemaal prima tot we aan het einde van de maand een brief kregen van TELE2. Het was niet toegestaan om het abonnement te gebruiken in combinatie met een Mobiele 4G router ( model en merk werken ook expliciet vermeld )

Zie ook het topic van een andere Tweaker met een vergelijkbare melding
[Tele2] Waarschuwingsmail over gebruik in 4G router
lexen in "[Tele2] Waarschuwingsmail over gebruik in 4G router"

Mijn vragen zijn nu;
1. Hoe kunnen ze zien dat het om een Netgear Nighthawk M1 Mobiele 4G router ging, mogelijk via het mac adres ?
2. Is er ook een manier om het mac adres dan zodanig te wijzigen dat het lijkt voor Tele2 dat er een normale 4G is aangesloten ?
3. Tele2 spreekt over de ACM en dat het van hun niet mag om een 06 nummer voor dit soort diensten te gebruiken. Je zou hiervoor een 097 nummer/simkaart moeten aanvragen. Maar waar kan je als consument (tegen dezelfde kosten ) een dergelijk product aanschaffen ? Tele2 kan het me namelijk niet leveren :(

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Netgear Nighthawk M1 mobiele 4G router

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb bij Tele2 en nog een andere telecom provider gevraagd of ze mij als consument een 097 simkaart kunnen leveren maar zonder succes

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1. Waarschijnlijk; de eerste 3 delen van een MAC zijn fabrikant-specifiek
2. MAC-spoofing kan maar dat is omzeilen / oplichten van Tele 2 en dus not done
3. Op onder andere https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis kan je een 097-SIM kopen

De enige reden dat je denkt / vindt dat het voor zakelijk gebruik is, is omdat dat makkelijker af te dwingen is (zie punt 1) en omdat zakelijke gebruikers makkelijker dit inzichtelijk hebben. Desondanks kan ik nergens vinden dat 097 alleen voor zakelijke klanten is; het kan wel zo zijn dat dit soort nummers niet binnen een kortingsbundel vallen zoals "Ziggo Compleet" of "KPN Compleet" etc. en je er dus meer voor moet betalen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Theteren via een telefoon kan wel met Tele2, al mag het niet volgens de voorwaarden.
Maar volgens Europese netneutraliteit wetten mag het wel, waardoor de voorwaarden van Tele2 eigenlijk in strijd zijn met de wet.

[ Voor 95% gewijzigd door Ernemmer op 17-06-2019 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@lexen vraag 2 is het omzeilen van de voorwaarden van Tele2, daar kunnen we je helaas niet bij helpen.

De rest van de vragen wel, dus zolang het niet uit de hand loopt houden we het gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
Bedankt voor jullie antwoorden!
Weten jullie ook waar je dan in Nederland zo'n 097 simkaart als consument kan kopen ( op basis van maandelijks opzegbaar, aangezien we het maar 3 maanden nodig hebben ) tegen redelijke prijzen ?

Wat ik zelf tot dusver heb gevonden is:
1. KPN Mobiel Internet: altijd en overal online, 10GB voor 26 euro per maand op basis van een maandabonnement
https://mobielshop.kpn.co...nternet/standaard/1-maand
Als de 10Gb op is gebeurt het volgende; In Nederland en de EU wordt automatisch je snelheid voor de rest van de maand verlaagd als je MB-bundel op is (64 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload)

2. T-Mobile 4G voor thuis Sim Only, Unlimited 4G voor thuis voor 37,50 euro per maand op basis van minimaal 12 maanden
https://www.t-mobile.nl/shop/product/4g-voor-thuis-sim-only
Unlimited betekend hier wel een daglimiet van 5G

3. Tele2 Zakelijk Data Only Sim, 26,21 euro per maand op basis van een maandabonnement
https://www.tele2.nl/zake...sim/?contractduur=1-maand
Je moet hiervoor dan wel een KvK nummer hebben

Het lijkt erop dat de 3e optie het meest aansluit wat wij ook zoeken alleen dat is op basis van een zakelijk abonnement. Zijn er ook partijen die iets soortgelijks aanbieden voor consumenten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor optie 3: een KvK-nummer kan je zo krijgen. En je hoeft er niet eens daarna "zakelijk" iets mee te doen. Het levert je allicht enige administratie op want de belastingdienst wil weten waarom je niks verdient ;) Tenminste, dat pretenderen verschillende Tweakers op het forum en aangezien ik niet in de KvK-hoek zit, moet ik aannemen dat ze gelijk hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
Maar je zou toch als consument ook makkelijk zo'n 097 nummer moeten kunnen krijgen met de flexibiliteit van het maandelijks opzeggen.
Tele2 lijkt in deze toch wel veel meer te kunnen bieden als een KPN ( geen maand abo / limiet van 10GB maar wel redelijk gelijk in prijs per maand, zeker in combinatie met KPN Compleet ) & T-Mobile ( geen maand abo / wel unlimited maar zeker 10 euro per maand duurder dan Tele2 )
Gelukkig hebben ze de belofte gedaan om ook na de fusie met T-Mobile deze diensten ( maandelijks opzeggen / unlimited data ) te blijven aanbieden
https://www.tele2.nl/beloftes/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:55
Tele2 is wat dat betreft ook niet helemaal gek. Als Tele2 (of T-Mobile, om het even) besluit om voor 25 euro onbeperkt 4G aan te bieden, dan geeft dat de volgende problemen.

- Veel mensen gaan hun abonnement thuis opzeggen. Want 20Mbit internet kost bijna hetzelfde als onbeperkt 4G met 10x hogere snelheid.

- Het 4G net van Tele2 zal sneller vol zitten, waardoor andere klanten een minder goede ervaring zullen hebben. (Gok ik).

En er zullen nog wel meerdere redenen zijn.

Overigens, als je door de EU reist, dan heb je in het buitenland meestal alleen 3G. En als ik zo lees schijnt dat niet overal even lekker te werken.
Pagina: 1