HomePod lage tonen verminderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:24

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb op dit moment 2 HomePod's in stereo opstelling staan.

Ondanks dat ik super tevreden ben over het geluid en de kwaliteit ben ik soms iets minder te spreken over de lage tonen, die zijn af en toe té aanwezig. Kalibratie of een equalizer is niet mogelijk.

Ondanks dat ik (nog) geen klachten heb van mijn buren heb ik geen zin om straks dode planten in de voortuin te zien om vervolgens de eindigen met koude pannenkoeken bij Meester Visser doet uitspraak.

In eerste instantie zie ik het niet zitten om de kast 'los' van de muur te hangen door hier iets van een rubber folie ed tussen te plaatsen. De makkelijkste oplossing is denk ik iets tussen de HomePod en de bovenkant van de kast te plaatsen.

Normaal gesproken zet je een subwoofer op spikes maar dat is hier geen optie. Wie heeft er een goed idee?

Na wat zoekwerk kom ik een beetje uit op: https://www.easy-noisecontrol.nl/product/ontdreuningsplaten/
Heeft iemand hier ervaring mee? En het gaat om 2 piep kleine stukjes die ik nodig heb (2x 15cm) dus iemand een idee of er ergens minder te verkrijgen is? Het gaat niet zozeer om de prijs maar ik vindt het zonde om 1,20m2 weg te gooien

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 17-06-2019 16:56 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:43
Als het je puur om de buren gaat zou ik eerst bij hun binnen eens luisteren.

Als het enkel om een "tè" aanwezige bas gaat in je kamer, dan zou de plaatsing van de speakers het mogelijk kunnen oplossen. Staande golven zijn lastige materie iig, als je vloer niet trilt dan gaat mijn inziens een ontdreuningsplaat ook niet helpen.

Staan die 2 speakers in een kast? (Foto zou fijn zijn!) Dat zorgt ook voor een versterking van het laag volgens mij, zet ze eens ergens anders, boven op een tafel of desnoods op de grond om te testen.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Foto:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XGuZZAv5wE3sx3KgZX2ccx5E/full.jpg

Ik heb het al wel eens gevraagd aan de buren maar die zeggen nergens last van te hebben maar het zijn oudere mensen (80+) die nogal makkelijk zijn en in mijn optiek niet snel iets van zeggen of vinden. Aan de mening van de andere buren vindt ik niet interessant :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:43
Dan hebben ontdreuningsplaatjes geen zin lijkt mij, maar doe eens gek en leg er een theedoek onder!

En schuif ze eens naar voren op je tafel, puur om het uit te proberen. Speakers tegen een muur aan is niet altijd een goed idee, kan de bas nogal versterken.

Probeer het eens uit en laat weten of het scheelt.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Homepods calibreren zichzelf toch elke keer zodra je ze op een andere plek zet? Probeer ze dus eens op een andere plek zoals Luisje ook al opmerkt.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Verplaatsen en/of even op de kop houden heeft uiteindelijk het zelfde resultaat: ze worden opnieuw gekalibreerd.

Theedoek verhaal klinkt goed, moet ik nog even doen :)

Pagina: 1