Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 03:50
Ik heb al even gezocht maar niet kunnen vinden.
Al tijden erger ik me (MDaemon STMP logging gewend van vroeger) aan de Exchange SMTP transport logging layout.

Weet iemand of het mogelijk is om een aparte logfile te genereren voor iedere Exchange Receive Connector? Of weet iemand een goede tool bestaat om de Exchange SMTP log layout wat duidelijker te krijgen, bijvoorbeeld logging per thread onder elkaar en niet verschillende threads door elkaar heen? Of gewoon in 1 overzicht (bijv tabel layout) uit een Exchange log datum, tijd, sender, receiver, succesvol etc inzichtelijk te krijgen?

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je weet dat je logfiles in Excel kunt openen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LogParser?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Urk
Brahiewahiewa schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:21:
Je weet dat je logfiles in Excel kunt openen?
Ja dat weet ik, hoewel threads daarmee nog steeds door elkaar lopen, maar misschien kan ik dan iets sorteren met een soort Thread UID oid. Ik zal eens kijken, Bedankt, goede tip. Ondanks dat vind ik de SMTP logging van Exchange verre van hoe Alt-N MDaemon dat bijv doet. Zoveel beter....

• Urk
Ja vroeger wel eens wat mee gedaan, vond 't niet super. Is de laatste versie daarvan nog steeds uit 2004? |:(

• Urk
Andere Exchange Admins nog goede tips/suggestjes?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Urk
Al eens gekeken wat je met Powershell voor elkaar kan krijgen? :-)

https://markgossa.blogspo...g-exchange-2013-2016.html
Hier zet je het mee aan per receive connector.

Daarna kan je middels een import van het bestand in powershell een mooie csv bouwen...

Het kost wat tijd, maar dan heb je misschien wel iets wat je zoekt :)

• BennyV
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-11 14:55
Wat probeer je precies uit de logs te halen?
Gaat het puur om mail tracking, dan adviseer ik je eens te kijken naar het get-messagetrackinglog commando in exchange shell eens te bekijken.

https://docs.microsoft.co...ow/get-messagetrackinglog

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:54

pistole

Frutter

BennyV schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:27:
Gaat het puur om mail tracking, dan adviseer ik je eens te kijken naar het get-messagetrackinglog commando in exchange shell eens te bekijken.

Dit, en LogParser zoals MAX3400 al aangaf, want hoewel die tool ouder is dan de weg naar Jeruzalem is ie nog steeds erg krachtig :) .

Ik frut, dus ik epibreer

• Urk
Vorkie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:55:
@Urk
Al eens gekeken wat je met Powershell voor elkaar kan krijgen? :-)

https://markgossa.blogspo...g-exchange-2013-2016.html
Hier zet je het mee aan per receive connector.

Daarna kan je middels een import van het bestand in powershell een mooie csv bouwen...

Het kost wat tijd, maar dan heb je misschien wel iets wat je zoekt :)
Nee, nog niet echt gekeken naar PowerShell.
Dank voor de link, echter wat daar beschreven staat weet ik grotendeels al. Je kan per Receive connector logging welisbaar uit of aanzetten maar niet per receive connector loggen naar een aparte logfile. Alles komt in 1 log terecht.

• Urk
BennyV schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:27:

Ja, daar gaat het wel voornamelijk om, ik zal een duiken in de link hierboven.
Wat ik voornamelijk wil is dat niet alles door elkaar wordt gelogd. Als er nu 2 mailsessies over 2 receive connectors ongeveer gelijk binnenkomen komen de logregels door elkaar te staan en moet je goed opletten welke regels bij welke thread horen. Ik zou graag logging zien compleet per SMTP thread.

• BennyV
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-11 14:55
Middels Powershell kan je vrij goed filteren. Je zult ook zien dat als je het commando gebruikt, je de verschillende Stadia voorbij ziet komen.

Mocht je wat vragen hebben, of iets specifieks wat je zou willen zien. Meld het even, wellicht dat we kunnen helpen met de syntax.

• Urk
BennyV schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:52:
Middels Powershell kan je vrij goed filteren. Je zult ook zien dat als je het commando gebruikt, je de verschillende Stadia voorbij ziet komen.

Mocht je wat vragen hebben, of iets specifieks wat je zou willen zien. Meld het even, wellicht dat we kunnen helpen met de syntax.
Dank voor de aangeboden hulp, zeer gewaardeerd. Ik duik eens in de get-messagetrackinglog cmd let. :)
Pagina: 1