Bovenste gedeelte applicaties verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:53
Mijn vraag
Een collega heeft het volgende probleem:
wanneer ze haar laptop gebruikt en bijv. firefox open heeft kan het zijn dat er na een tijd een witte balk boven in komt, deze zit op de plet van de URL en de tabbladen. nou kan ze door deze balk dus ook de browser niet sluiten want die knoppen zijn ook weg. wanneer we de laptop herstarten is alles weer goed maar dit is geen optie om aan te houden.

Dit probleem komt ook voor bij andere programma's. het ging heel lang weer goed tot vandaag, wanneer het 2x achter elkaar kapot ging.

Verder staan er genoeg mensen online met het zelfde probleem. alleen lossen zei het op door toetscombinatie te gebruiken en zo iets te sluiten of te heropenen. ik wil dit niet! ik wil een oplossing zodat dit nooit meer voor kan komen scheelt mij namelijk weer een telefoontje mocht het stuk gaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win 10 Pro
standaard applicaties

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://answers.microsoft...-8f57-b9255a4a15e5?auth=1
https://forums.adobe.com/thread/2143473

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je videodriver al eens geüpdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
TERW_DAN schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:03:
Heb je je videodriver al eens geüpdate?
Yes alle drivers zijn geupdate. het os is geupdate. de schermen zijn nagekeken. kabels nagekeken.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Minimaliseren, maximaliseren en afsluiten kan ook met een rechtsklik op het icoon in de taakbalk, of door het venster uit die witte zone te slepen...
Als je dat doet, blijft die baan dan wit, of...
Daarbij spreken zowel de Windows als de Adobe (waarom Adobe) oplossing van meerdere schermen en heb jij het over een laptop.

Wat was het effect van "SFC scan and DISM" en van "SHIFT + CTRL + WIN + B"

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
Dit heb ik nog niet geprobeerd, het probleem is ook dat het niet altijd voorkomt. het ging bijna een maand goed. als de witte balk er is en je klikt er op sluit je het programma er achter. alleen zie je het programma niet. het is bij: outlook, adobe, accountview, firefox

Mocht het nogmaals voorkomen dan ga ik op de toetscombinatie rammen. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk dat je collega geplaagd wordt door de crapware die door de fabrikant van de laptop is meegeleverd.
Gewoon de-installeren die zooi

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
Brahiewahiewa schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:06:
Denk dat je collega geplaagd wordt door de crapware die door de fabrikant van de laptop is meegeleverd.
Gewoon de-installeren die zooi
lijkt me sterk, we installeren alle werkplekken opnieuw met een schone windows.
verder staat er ook niks geks op. mensen kunnen hier niks installeren zonder dat wij een wachtwoord invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en in de tussentijd ... een applicatie kun je normaliter ook afsluiten met [alt]+f4 of [ctrl]+w of via de taskmanager

kijk iig in de taskmanager or er iste sdruk is

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 18-06-2019 09:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
Dat is geen optie. het gaan namelijk om programmas waar lang in wordt gewerkt en veel data wordt ingevuld. als ze halverwege of aan het einde niet meer kunnen opslaan en maar "gewoon moeten afsluiten" zijn ze uren aan werk kwijt.

Graag zou ik vragen of iemand bekend is met het probleem en misschien een oplossing weet behalve de applicatie gewoon afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Stuur eens een screenshot? (plaatje, 1000 woorden, etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

mauricebaan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:30:
Dat is geen optie. het gaan namelijk om programmas waar lang in wordt gewerkt en veel data wordt ingevuld. als ze halverwege of aan het einde niet meer kunnen opslaan en maar "gewoon moeten afsluiten" zijn ze uren aan werk kwijt.
Ctrl+S, gevolgd door Alt+F4 (eerst opslaan, dan sluiten).
Sowieso is "uren aan werk kwijt" een kul-argument, want er zijn duizend en een andere manieren waarop je programma zou kunnen crashen... en ieder programma waar je uren aan werk in kan (of moet) stoppen, geeft over het algemeen de optie om iedere zoveel tijd op te slaan.
Hell, zelfs het troubleshooten dat je zult moeten doen, kan er toe leiden dat er data verloren kan gaan.
Graag zou ik vragen of iemand bekend is met het probleem en misschien een oplossing weet behalve de applicatie gewoon afsluiten.
Je eerste link verwijst naar het Microsoft-forum, naar een actieve discussie van 19 pagina's met een kleine 700 mensen die zeggen dat ze hetzelfde probleem hebben. En ik zie niet dat daar een oplossing staat.

Voor zover ik uit jouw posts kan opmaken betreft het bij jullie een gebruiker. Als een toetsencombinatie geen oplossing is, dan zul je moeten kijken naar waarin de setup van die ene collega verschilt van die van alle anderen die dit probleem niet ondervinden...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Nogmaals, ik heb het niet gezien. Het kán een ander venster over het hoofd venster heen zijn, een graphics artefact omdat de GPU defect is en compositing niet lekker werkt (furmark vind dat soort zaken direct), zelfs het helemaal uitstaan van compositing waardoor de UI software rendered wordt (sommige zgn. 'tunes' doen dat en maken dingen erger) terwijl een proces op 100% load staat, het feest houd gewoon niet op wat het kán zijn. Worst case heb je malware die 'over controls heen' staat, dmv. een leuke zero-day oid. Best case heb je een of andere accessability tool die iets te overijverigen een UI aan het aanpassen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
het is inderdaad een heel raar probleem, het is 1 gebruiker die dit heeft terwijl wij 15+ gebruikers hebben met precies de zelfde setup. ik blijf drivers updaten en mocht het de volgende keer weer gebeuren zal ik een screenshot maken en hier posten. het probleem is alleen dat het sporadisch voor komt en het kan een maand goed gaan en daarna 2x per dag weer fout. heel vreemd

Pagina: 1