Mijn opmerking was niet beledigend bedoeld, als je dat zo ervaren hebt, wil ik toch excuses aanbieden.
Het probleem is echter dat je zegt dat er "niks" meer kan, maar wel weer ctrl+alt+del. Ik gok dat je taskmgr bedoeld, maar zelfs dat weet ik niet zeker, want het kan ook gewoon het lock screen zijn. Dat je met annuleren (bedoel je daarmee het beëindigen van een task?) wel weer verder kan, kan voor mij betekenen dat je óf een of ander proces op 100% load hebt beëindigd (welk proces?), óf dat je te maken hebt met mode-switches, en dat het een of andere game is die vast loopt in full-screen (wat ctrl+alt+del overruled).
Context blijft echter belangrijk, en de vragen blijven er dan ook.
Overigens was, gezien de context (asus maakt al bijna 20 jaar laptops, en Windows 10 draait op bijna 12 jaar aan laptop hardware, en heeft ondertussen ook al iets van 5 major releases, de laatste 1903...), alles valide.
Het punt is, en blijft, er lijkt een applicatie vast te lopen. Erg jammer. Maar we weten niet welke. Het kan zelfs een defecte videodriver zijn. En hoewel ik realiseer dat ook dit beledigend kan zijn, heb ik ook even je topic historie bekeken. Ik merk er aan dat je al bijna tien jaar lang schaars bent met informatie, geprikkeld wordt als je om meer info wordt gevraagd, en dat er eigenlijk nooit iets wordt opgelost.
Mijn advies is dan ook om hier niet om advies te vragen. Wij willen namelijk altijd wel helpen, en je hoeft ook echt niet een tweaker te zijn om alles mee te doen, maar zeker naar 10 jaar wordt eigen inzet wel wat verlangt. Chronisch ziek zijn is érg kut, maar lullig gesteld: er zijn meer mensen die dat zijn. Ook met weinig energie, MS, ALS, of zelfs erger. Vaak vinden deze mensen een manier, al was het maar iemand anders te gebruiken om te typen, langer de tijd nemen, of browsers met spellingcontrole (dyslectische tweakers zijn zeer goed vertegenwoordigd). Ik ken je situatie niet, en ik wil meeleven, maar je maakt het jezelf niet makkelijk. Wat we weten is dit:
"Je laptop (asus, win10) stopt met werken, maar ctrl+alt+del werkt wel, en dat lost het dan op". Dat kan echt ALLES zijn. Inclusief defect geheugen, een LPT printer met een gek IRQ, of, als je laptop een deeltjesversneller is, de stand van de maan.
Mijn advies zal eigenlijk zijn om advies in je persoonlijke sfeer te zoeken. Buiten tweakers. Zei het een computerzaak, zei het een handige neefje/oom/vriend/studiegenoot/huisgenoot, zei het iemand die je inhuurt via studentaanhuis of iets in die lijn. Die mensen kunnen met je praten, en met je meekijken.