Laptop loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 13:34
Van het ene op het andere moment doet mn laptop niks meer ,moet dan op ctr.alt.del. drukken en kan taakbeheer dan gewoon annuleren.
Dan doet hij het weer.
Maar ja dat is geen optie de hele tijd door
Iemand ideeën heb al systeem herstel gedaan
Nog niet zo lang geleden schone installatie dus daar geen behoefte aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

crineke1323 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:35:
Van het ene op het andere moment doet mn laptop niks meer ,moet dan op ctr.alt.del. drukken en kan taakbeheer dan gewoon annuleren.
Dan doet hij het weer.
Sjonge dit is wel de meest armzalige TS van de week volgens mij :/
Heb je überhaupt zelf al wat gezocht?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

TheVMaster

Moderator WOS
crineke1323 schreef op Monday 17 June 2019 @ 15:35:
Dan doet hij het weer.
Helaas voldoet jou topic (nog) niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al gevonden of geprobeerd?
  • Welke relevante software en hardware gebruik je?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines of onze Tweakers Search) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • (en als je gezocht hebt) Op welke termen heb je gezocht?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul je topicstart aan...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

crineke1323 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:35:
Dan doet hij het weer.
Als je nu, in plaats van "gewoon annuleren" eens bekijkt wat er in je taakoverzicht (en dan vooral de uitgebreide variant) aan de hand is.
Logisch, want het is niet meer dan een pleistertje plakken... en geen oplossing
Zie boven... en daarbij: ga eens troubleshooten. Wat heb je (vlak voor) dat 'ene' moment gedaan?
Misschien een nieuwe kopen? Als een herinstallatie en troubleshooten te veel zijn...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-09 21:22
Om welke laptop gaat het?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je hem al eens uit en weer aangezet? Windows 98 opnieuw geïnstalleerd? Je slot1 CPU opnieuw er in gestoken? LPT printers willen ook wel eens gare zaken doen met interrupt requests, zijn er devices met gedeelde IRQ's? Memtestje al gedraaid? Al eens uit en weer aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Sorry hoor maar vind de reacties een beetje flauw.
Ben chronisch ziek en heb superweinig energie,dus dacht hetbafvte kunnen met een vraag en niet dat ik zo beledigd zou worden
Ik heb een Asus laptop met Windows 10 .
Als ik taakbeheer zie staan daar alleen de programma's die ik gebruik op dat moment
Ik heb verder niets bijzonders gedaan voor die tijd geen veranderingen geenninstalatie
Verder werkt mn muis wel gewoon en kan alleen nergens op klikken.
Ik heb dingen gevonden over vastgelopen pc,laptop maar daar geen dingen kunnen vinden behalve systeemherstel wat ik kan doen.
Buiten dat weet ik niet waar ik op moet zoeken.
Maar als dit niet het goede forum is zegt dat dan i.p.v. mij te beledigen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

crineke1323 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:49:
Ik heb een Asus laptop met Windows 10 .
Op de onderkant, of op een ander stickertje en mogelijk op je aankoopfactuur of handleiding, staat ook vast een type-nummer. Hiermee kunnen we in ieder geval onderscheiden dat het een mogelijk gevalletje garantie zou zijn of dat het misschien een bekend probleem is met dat type.
Als ik taakbeheer zie staan daar alleen de programma's die ik gebruik op dat moment
In Taakbeheer zie je meer dan alleen jouw programma's. Dat kan je zien door in Taakbeheer wat andere tabs aan te klikken en bijvoorbeeld sorteren op gebruikersnaam of naam van het proces.
Verder werkt mn muis wel gewoon en kan alleen nergens op klikken.
Is het een externe muis of heb je het dan over een mogelijk touchpad? En werkt de een dan wel en/of allebei niet?
Het gaat niet om beledigen; zoals @JackSparrow aangeeft willen we graag voldoende info (zoals ik hierboven beschrijf); net zo een beetje als dat je een garage belt en alleen zegt "auto kapot" ipv dat je zegt welk merk, type, welke motor erin zit en wat je precies merkt aan de auto ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Mijn opmerking was niet beledigend bedoeld, als je dat zo ervaren hebt, wil ik toch excuses aanbieden.

Het probleem is echter dat je zegt dat er "niks" meer kan, maar wel weer ctrl+alt+del. Ik gok dat je taskmgr bedoeld, maar zelfs dat weet ik niet zeker, want het kan ook gewoon het lock screen zijn. Dat je met annuleren (bedoel je daarmee het beëindigen van een task?) wel weer verder kan, kan voor mij betekenen dat je óf een of ander proces op 100% load hebt beëindigd (welk proces?), óf dat je te maken hebt met mode-switches, en dat het een of andere game is die vast loopt in full-screen (wat ctrl+alt+del overruled).

Context blijft echter belangrijk, en de vragen blijven er dan ook.

Overigens was, gezien de context (asus maakt al bijna 20 jaar laptops, en Windows 10 draait op bijna 12 jaar aan laptop hardware, en heeft ondertussen ook al iets van 5 major releases, de laatste 1903...), alles valide.

Het punt is, en blijft, er lijkt een applicatie vast te lopen. Erg jammer. Maar we weten niet welke. Het kan zelfs een defecte videodriver zijn. En hoewel ik realiseer dat ook dit beledigend kan zijn, heb ik ook even je topic historie bekeken. Ik merk er aan dat je al bijna tien jaar lang schaars bent met informatie, geprikkeld wordt als je om meer info wordt gevraagd, en dat er eigenlijk nooit iets wordt opgelost.

Mijn advies is dan ook om hier niet om advies te vragen. Wij willen namelijk altijd wel helpen, en je hoeft ook echt niet een tweaker te zijn om alles mee te doen, maar zeker naar 10 jaar wordt eigen inzet wel wat verlangt. Chronisch ziek zijn is érg kut, maar lullig gesteld: er zijn meer mensen die dat zijn. Ook met weinig energie, MS, ALS, of zelfs erger. Vaak vinden deze mensen een manier, al was het maar iemand anders te gebruiken om te typen, langer de tijd nemen, of browsers met spellingcontrole (dyslectische tweakers zijn zeer goed vertegenwoordigd). Ik ken je situatie niet, en ik wil meeleven, maar je maakt het jezelf niet makkelijk. Wat we weten is dit:

"Je laptop (asus, win10) stopt met werken, maar ctrl+alt+del werkt wel, en dat lost het dan op". Dat kan echt ALLES zijn. Inclusief defect geheugen, een LPT printer met een gek IRQ, of, als je laptop een deeltjesversneller is, de stand van de maan.

Mijn advies zal eigenlijk zijn om advies in je persoonlijke sfeer te zoeken. Buiten tweakers. Zei het een computerzaak, zei het een handige neefje/oom/vriend/studiegenoot/huisgenoot, zei het iemand die je inhuurt via studentaanhuis of iets in die lijn. Die mensen kunnen met je praten, en met je meekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

crineke1323 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:49:
(...)
Ik wil niet heel onaardig overkomen, maar je zaait wat je oogst. Het forumdeel is goed... het is alleen dat je dat beetje energie dat je hebt verkeerd inzet.

Als je informatie wilt hebben waar je wat mee kunt, dan zul je informatie moeten geven waar wij wat mee kunnen. Geef je niets, of niet voldoende, dan krijg je vragen om meer, en specifiekere informatie. Dat is een wisselwerking. En aanvullingen kosten energie die je ook aan testen had kunnen spenderen.
Dat is niet flauw en beledigend... dat is hoe het werkt op een forum.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

TheVMaster

Moderator WOS
crineke1323 schreef op Monday 17 June 2019 @ 16:49:
Ben chronisch ziek en heb superweinig energie,dus dacht hetbafvte kunnen met een vraag en niet dat ik zo beledigd zou worden
[....]
Laat er geen misverstand over bestaan, wij zijn er niet om je te beledigen...maar om te helpen. Daarnaast kan niemand zien dat je chronisch ziek bent, dus wordt je behandelt als ieder ander die een topic opent met een wat karige TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crineke1323
Oké zal hier jiet meer terug komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

*shrugs*

Ik denk nog steeds dat specifieke informatie geven handiger, maar okay...

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:38
crineke1323 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:15:
Oké zal hier jiet meer terug komen
Je krijgt toch goede feedback ?
En vragen over je laptop ?

Slotje dan maar ?

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Pagina: 1