Ervaringen met vinyl (rol) vloer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilianRose
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-09-2021
Hi Tweakers!

Ik ben al een aantal jaren aan het lurken op het forum en heb altijd antwoorden op mijn vragen kunnen vinden, maar nu is het moment toch aangebroken!

Een beetje achtergrond: Wij hebben eindelijk een huis gekocht wat aan onze basiswensen voldoet. Nu willen wij op de eerste (circa 41m2) en tweede verdieping (circa 47m2) graag nieuwe vloer bedekking leggen. Er ligt nu tapijt direct op beton. Aanvankelijk dachten wij eraan om op beide verdiepingen pvc klik vloeren te leggen. Wij zijn toen naar 2 vloeren winkels gegaan en die hebben ons ervan overtuigd dat plak pvc beter is, maar wij vinden dat het inclusief egaliseren en visgraat leggen toch best aan de prijs is (ongeveer €7500). Wij dachten maximaal €5000 uit te geven aan vloerbedekking.

Nu zitten wij eraan te denken om op de tweede verdieping toch rol vinyl te leggen om de kosten te drukken. Wij zullen daar immers het minst zijn omdat daar alleen het kantoor, de wasruimte en de logeerkamer zijn. Wat is jullie ervaring met vinyl? Zijn onze verwachtingen i.v.m. de prijs onrealistisch?

Bij voorbaat dank _/-\o_

Beste antwoord (via XilianRose op 20-06-2019 01:57)

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
XilianRose schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:21:
Hi Tweakers!

Ik ben al een aantal jaren aan het lurken op het forum en heb altijd antwoorden op mijn vragen kunnen vinden, maar nu is het moment toch aangebroken!

Een beetje achtergrond: Wij hebben eindelijk een huis gekocht wat aan onze basiswensen voldoet. Nu willen wij op de eerste (circa 41m2) en tweede verdieping (circa 47m2) graag nieuwe vloer bedekking leggen. Er ligt nu tapijt direct op beton. Aanvankelijk dachten wij eraan om op beide verdiepingen pvc klik vloeren te leggen. Wij zijn toen naar 2 vloeren winkels gegaan en die hebben ons ervan overtuigd dat plak pvc beter is, maar wij vinden dat het inclusief egaliseren en visgraat leggen toch best aan de prijs is (ongeveer €7500). Wij dachten maximaal €5000 uit te geven aan vloerbedekking.

Nu zitten wij eraan te denken om op de tweede verdieping toch rol vinyl te leggen om de kosten te drukken. Wij zullen daar immers het minst zijn omdat daar alleen het kantoor, de wasruimte en de logeerkamer zijn. Wat is jullie ervaring met vinyl? Zijn onze verwachtingen i.v.m. de prijs onrealistisch?

Bij voorbaat dank _/-\o_
Ik vind EUR 88 per vierkante meter behoorlijk aan de prijs.. Visgraat leggen zal wel duurder zijn dan rechttoe-rechtaan, maar ik was minder dan EUR 55/m2 kwijt (geen visgraat). Misschien geen visgraat nemen op de verdiepingen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik weet niet of klik pvc in visgraat kan, maar dat neem ik maar even aan. Waarom zou plak beter zijn dan klik? Het zou misschien beter kunnen zijn als het op vloerverwarming ligt, maar dat verschil is echt verwaarloosbaar. Daarbij is ook maar de vraag hoe duur je pvc op de eerste en tweede verdieping moet zijn; zoals je zelf ook zegt zijn net niet de verdiepingen waar geleefd wordt. Je zou dus wat minder duur pvc kunnen nemen.

Hoe dan ook, zowel bij klik als bij plak pvc zul je moeten egaliseren (als de vloeren niet vlak zijn) en de prijsverschillen tussen die twee zijn beperkt.

Of de prijs realistisch is, is zo niet te zeggen. Lijkt wat aan hoge kant, maar ik heb geen ervaring met visgraat prijzen en als de vloeren heel oneven zijn, stijgen de egaliseringskosten snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:19

EiT

Wij hebben nu vinyl boven en PVC beneden.
Hoewel ik de vinyl lekkerde vind lopen (zacht aan de voeten) en betaalbaar, kiezen we toch voor PVC boven in ons nieuwe huis omdat vinyl te zacht is.

Toen het er net in lag direct al een scheur, ik had er een kast deur op laten vallen ;). Ook dunne poten van stoelen zijn niet praktisch.

Dus voor
comfort: vinyl
praktisch: PVC (zeker met kinderen ;) )

Onze vinyl was overigens geen budget vinyl, als je vinyl kiest, kies dan wel een van goede kwaliteit.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-04 20:20
Heb alleen maar nachtmerries van vinyl, had het in mijn oude huis liggen.

Nieuw laten leggen en na een kleine 3 jaar compleet afgeschreven. Let ook op met het verschuiven van dingen, je trekt er gelijk een scheur in. Je kunt beter een goedkoop gamma kliklaminaat vloertje erin leggen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
XilianRose schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:21:
Hi Tweakers!

Bij voorbaat dank _/-\o_
Ik vind EUR 88 per vierkante meter behoorlijk aan de prijs.. Visgraat leggen zal wel duurder zijn dan rechttoe-rechtaan, maar ik was minder dan EUR 55/m2 kwijt (geen visgraat). Misschien geen visgraat nemen op de verdiepingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilianRose
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-09-2021
Bedankt voor jullie reacties! We hebben alles in ons achterhoofd gehouden en zijn voor beide verdiepingen voor een industriële kwaliteit vinyl gegaan. Het was goedkoper dan pvc, maar dikker en slijtvaster dan het vinyl wat wij tot nu toe hebben gezien.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat in augustus.
Pagina: 1