Geluidskaart voor PC gezocht met optische ingang.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-05 16:43

Plainside

I browse when I'm at work

Topicstarter
Ik zoek een?
Ben opzoek naar een geluidskaart die de Mixamp van de Astro A50's ondersteunt. Deze heeft een optische uitgang waarvan ik graag gebruik van wil maken. Ben niet bekend met geluidkaarten dus weet niet naar wat ik moet zoeken. Uitgang is een Toslink.

Wat is je budget?
Budget wil ik rond de 100-150 houden, mag natuurlijk altijd goedkoper maar beetje kwaliteit kan geen kwaad (goedkoop koop is duur koop).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal onbekend met geluidkaarten dus zou niet weten of er een bepaald merk is dat uitblinkt hierin, dus sta voor alles open.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hieronder mijn gehele systeem waarbij die in komt te zitten.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-8600K Boxed€ 283,10€ 283,10
1MoederbordenGigabyte Aorus H370 Gaming 3 WiFi€ 135,05€ 135,05
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 399,90€ 399,90
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 3TB€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,25€ 39,25
1BehuizingenCorsair Obsidian 450D€ 95,-€ 95,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 29,41€ 29,41
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 78,25€ 78,25
1VoedingenCorsair HX750€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSandisk SSD Plus 240GB€ 40,25€ 40,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.100,21

Beste antwoord (via Plainside op 17-06-2019 14:48)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Plainside schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:32:
[...]

Nee helaas geen ingang op het moederbord, had mijn vorige moederbord wel dacht dat die altijd overbodig was niet dus haha.

[...]

Liefst inderdaad een PCI-e kaart zodat die lekker weggestopt zit. Verder weet ik niet precies of het een in of uitgang moet zijn zoals aangegeven totaal ongeleerd in dit onderwerp. Maar lijkt inderdaad een Input te zijn wat aan de achterkant zit, als ik de product specificaties bekijk op de site van Astro.
Dan kom je volgens mij hier op uit.

ik hoor zo links en rechts goede verhalen over de SoundBlaster Z, tevens ook de enige met zowel optische ingang als uitgang, mocht je nog steeds twijfelen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wintervacht op 17-06-2019 14:40 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De eerste ingeving is eens te kijken in de pricewatch naar een geluidskaart met als ingang Digitaal Optisch/S-PDIF

Als ik daar door de resultaten heenga kan je makkelijk voor € 100 klaar zijn, maar je kan ook bijna € 300 stukslaan op een pricewatch: Creative Sound Blaster X7

Ik heb verder geen verstand van geluidskaarten, maar zit er niet toevallig zo'n ingang op je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Klein detail: bedoel je niet dat die mixer een optische ingang heeft en je zoekt een geluidskaart met optische uitgang?

Daarnaast: Wil je een PCI-e geluidskaart, of een externe USB kaart, hoeveel kanalen moet die hebben, en tot slot: heb je hier al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Topicstarter
gwystyl schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:12:
De eerste ingeving is eens te kijken in de pricewatch naar een geluidskaart met als ingang Digitaal Optisch/S-PDIF

Als ik daar door de resultaten heenga kan je makkelijk voor € 100 klaar zijn, maar je kan ook bijna € 300 stukslaan op een pricewatch: Creative Sound Blaster X7

Ik heb verder geen verstand van geluidskaarten, maar zit er niet toevallig zo'n ingang op je moederbord?
Nee helaas geen ingang op het moederbord, had mijn vorige moederbord wel dacht dat die altijd overbodig was niet dus haha.
Wintervacht schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:13:
Klein detail: bedoel je niet dat die mixer een optische ingang heeft en je zoekt een geluidskaart met optische uitgang?

Daarnaast: Wil je een PCI-e geluidskaart, of een externe USB kaart, hoeveel kanalen moet die hebben, en tot slot: heb je hier al gekeken?
Liefst inderdaad een PCI-e kaart zodat die lekker weggestopt zit. Verder weet ik niet precies of het een in of uitgang moet zijn zoals aangegeven totaal ongeleerd in dit onderwerp. Maar lijkt inderdaad een Input te zijn wat aan de achterkant zit, als ik de product specificaties bekijk op de site van Astro.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Plainside schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:32:
[...]

[...]

ik hoor zo links en rechts goede verhalen over de SoundBlaster Z, tevens ook de enige met zowel optische ingang als uitgang, mocht je nog steeds twijfelen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wintervacht op 17-06-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Topicstarter
Wintervacht schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Lijkt er inderdaad op, maar ff een gokje wagen en de Asus Xonar SE besteld. Eens zien of dat wat is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Plainside schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:49:
[...]

Lijkt er inderdaad op, maar ff een gokje wagen en de Asus Xonar SE besteld. Eens zien of dat wat is haha.
En hoe is je ervaringen? Heb ook a50 en denk ook over om een geluidskaart te kopen voor Mixamp.
Ik heb nu dit maar het heeft slechts 2.0 pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi HD

[ Voor 17% gewijzigd door New Yorker op 03-07-2019 05:34 ]

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Topicstarter
New Yorker schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 05:33:
[...]

En hoe is je ervaringen? Heb ook a50 en denk ook over om een geluidskaart te kopen voor Mixamp.
Ik heb nu dit maar het heeft slechts 2.0 pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi HD
Al voor de 4de week achter elkaar vertraging opgelopen bij Azerty... dus kan nog niks zeggen haha.
Pagina: 1