Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:56
Hallo Iedereen,

Sinds kort gebruik ik Lightroom Classic CC. als ik in het venster ontwikkelen wil gaan werken, dan wordt de foto opeens als strepen weer gegeven. onderaan kan ik dan klikken voor een dubbel beeld. (before and after) dan worden de afbeeldingen wel normaal weergegeven. Maar zodra ik terug ga naar een grote foto worden het weer strepen. (zie foto).

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit kan oplossen?
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/vE4gRWqmNYtB/360

[ Voor 4% gewijzigd door jan011 op 17-06-2019 13:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:55

Wish

ingwell

Je foto werkt niet... ironisch genoeg :)

Ah. fixed.

Trekt je grafische kaart het? Welke versie van LR Classic gebruik je (en is die legaal)?

[ Voor 58% gewijzigd door Wish op 17-06-2019 13:02 ]

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 10:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Twee dingen die het kunnen zijn:

De GPU acceleratie staat aan en heeft problemen. Je kan proberen de driver van je grafische kaart te updaten of GPU acceleratie uit zetten. Zie ook https://helpx.adobe.com/n...kb/lightroom-gpu-faq.html

Tweede wat kan zijn is dat je bestand corrupt is. In sommige weergaven laat hij de previews zien die gemaakt zijn voordat de corruptie optrad of wordt de ingebakken JPG gebruikt als je RAW schiet.

Schakel eerst eens even GPU acceleratie uit om te kijken of dat helpt ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
Ik heb betaald coor de LR Classic, dus mag wel aannemen dat die legaal is.

Verder zit in mijn laptop een AMD FirePro M4150. ik heb hier vroeger voor mijn studie ook met teken pakketen op gewerkt en dat ging prima (solidworks en inventor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

jan011 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:11:

Verder zit in mijn laptop een AMD FirePro M4150. ik heb hier vroeger voor mijn studie ook met teken pakketen op gewerkt en dat ging prima (solidworks en inventor)
Zie dan de link die ik gaf, het kan zijn dat de driver versie niet ondersteund wordt (17.4.4).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

jan011 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:11:

Ook betaald aan Adobe ? ;)
Heel flauw natuurlijk maar als ik aan het neefje van de broer van de oom van de buurman €25 betaal voor een gedownloade Lr heb ik betaald maar maakt het niet opeens legaal. En Ik dacht dat één van de bugs in de pirated Lr Classic CC 8 zoiets was dus de vraag van @Wish is erg scherp.

Uiteraard gaan we van het goede uit en heb je gewoon een legaal exemplaar :) en zijn de tips van @Ventieldopje erg goeie die je even moet nakijken.

Om corruptie uit te sluiten, heb je een andere raw converter bij de hand om dat uit te sluiten (gratis versie van de camera fabrikant ?)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
Ik heb via Soft2go een licentie gekocht. deze heb ik op de site van Adobe kunnen invullen.

Verder ga ik morgen even mijn drives etc. na kijken van mijn videokaart

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:00
Ik ben niet zo zeker dat Soft2go legale licenties verkoopt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
AMD heeft (soms) problemen met Lightroom. Schakel gpu acceleration uit, en het probleem is weg.
Het kan goed zijn dat het probleem morgen weg is. Bij is het er ongeveer eens in de zoveel weken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mortis__Rigor schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:04:
Ik ben niet zo zeker dat Soft2go legale licenties verkoopt ...
Dat staat hier hélemaal los van. Een illegale licentie (zonder cracks of wat dan ook, echt een licentie) zal dit nooit veroorzaken. Je gebruikt immers gewoon de officiële versie zonder aanpassingen.

Hoe dan ook, helemaal offtopic.

Gewoon GPU acceleratie uit dus ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan011
ik heb zojuist even gekeken, en mijn video kaart was al een hele poos niet meer geüpdatet, hahaha…
na de update werkt het gewoon zoals verwacht, mocht ik weer tegen dit probleem aanlopen dan zal ik de GPU acceleratie uit zetten.

in elk geval heel erg bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1