Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
Ik heb een conbee 2 gekocht om mijn ikea tradfri hub te vervangen (werkt in combinatie met openhab sinds de laatste update niet meer lekker).

Ik heb gister geprobeerd om mijn conbee 2 werkend te krijgen maar het lukt me niet helemaal. Ik hoop dat ik iets simpels over het hoofd heb gezien en dat iemand hier daar mee kan helpen.

deCONZ: 2.05.65
Conbee firmware version: 0x26490700

Probleem is dat deconz de conbee stick prima herkent maar ik niet op "Join" kan klikken om een netwerk te beginnen. De stick staat geconfigureerd als een Coordinator, de config ziet er verder hetzelfde uit als in de voorbeelden die ik heb kunnen vinden.

Alle handleidingen etc. die ik heb gevolgd doen wat ik heb gedaan tot het punt dat je het netwerk moet joinen om vervolgens andere devices te kunnen koppelen.

Zie ik iets over het hoofd? Ben ik ergens iets vergeten?

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 20:01
Ben je via de web-interface van deCONZ bezig of de applicatie. In de applicatie staat een optie in het menu onder 'Edit' die heet 'Permit Join'. Dit zou je netwerk open moeten zetten om vervolgens een lamp / sensor of schakelaar te koppelen.

Via de web-interface werkt dit iets anders. Je dient dan op het hamburger icoon links boven te klikken. Dan zie je onder 'Devices' 3 opties, nl: 'Lights', 'Switches' en 'Sensors'. Afhankelijk van wat je wilt toevoegen klik je op 1 van die drie. Vervolgens krijg je op de pagina waarop je dan komt een optie om een nieuw apparaat toe te voegen.

Let wel dat voor lampen geld dat deze gaan zoeken naar een netwerk zodra je er stroom opzet (als je netwerk dan open staat 'Permit join') zullen ze automatisch zichzelf aanmelden en knipperen als het gelukt is. Voor schakelaars en sensoren is het per merk anders.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
Fout gevonden, de USB stick had ik in een USB hub gezet. Blijkbaar gaf die niet genoeg stroom. Stick direct op de pc aangesloten en hij werkte perfect, meteen een lamp verbonden, ging prima.

Bedankt voor het meedenken!