Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC voornamelijk gebruiken voor strategy / simulatie games (HOI4, CIV, city skylines en TW series).
Ik heb een 4k scherm, maar hoef nog niet op de max instellingen / resolutie te spelen.
Als ik het goed begrepen heb, leunen deze games sowieso het meeste op de processor?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs verwacht ik rond de 1000-1100 euro, maar die is niet in steen gegoten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randappareratuur heb ik al beschikbaar
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu een 1tb SSD gekozen, maar ik zou misschien ook wel met de helft uit kunnen denk ik. Opslag gebeurt in de cloud of op mijn NAS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren, maar ben wel een beetje gevallen voor de Ncase M1 dus die staat bijna 100% vast. Het is ook de reden dat ik zo vroeg erbij ben met het samenstellen van het lijstje (t.o.v de AMD 3000 serie) dat die gepreorderd kan. Maar wil graag weten of er nog grote op of aanmerkingen zijn, als ik de reviews zo lees niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verbruik vind ik wel belangrijk, liefst ook zo stil mogelijk. Het idee is om bij verhuizing is de PC naast mijn tv neer te zetten. Ik verwacht ergens in de komende jaren wel de videokaart voor een nieuwe te vervangen of wat ram bij te prikken, voor de rest wil ik wel een beetje future proof zijn.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb het forum een beetje afgestruind, om te kijken wat er recent aangeraden is m.b.t small formfactor PCs. De keuze van het moederboard is gemaakt omdat die volgens de website een bios update kreeg voor de 3000 serie, en minder verbruikt (t.ov. de 500 serie) wat weer in warmte productie scheelt.
Ik zou graag willen weten of het:
- zo een beetje samen past
- of er qua warmte / geluidsproductie nog wat gewonnen kan worden
- Tips voor de build, ik wil het namelijk zelf een keer gaan doen
- of er niet simpelweg betere keuzes zijn.
- en als laatste of ik niet onverhoopt wat vergeten ben
Hierbij wat ik zelf bij elkaar geklikt heb, in ieder geval bedankt vast voor de hulp:)
Ik wil de PC voornamelijk gebruiken voor strategy / simulatie games (HOI4, CIV, city skylines en TW series).
Ik heb een 4k scherm, maar hoef nog niet op de max instellingen / resolutie te spelen.
Als ik het goed begrepen heb, leunen deze games sowieso het meeste op de processor?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs verwacht ik rond de 1000-1100 euro, maar die is niet in steen gegoten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randappareratuur heb ik al beschikbaar
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu een 1tb SSD gekozen, maar ik zou misschien ook wel met de helft uit kunnen denk ik. Opslag gebeurt in de cloud of op mijn NAS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren, maar ben wel een beetje gevallen voor de Ncase M1 dus die staat bijna 100% vast. Het is ook de reden dat ik zo vroeg erbij ben met het samenstellen van het lijstje (t.o.v de AMD 3000 serie) dat die gepreorderd kan. Maar wil graag weten of er nog grote op of aanmerkingen zijn, als ik de reviews zo lees niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verbruik vind ik wel belangrijk, liefst ook zo stil mogelijk. Het idee is om bij verhuizing is de PC naast mijn tv neer te zetten. Ik verwacht ergens in de komende jaren wel de videokaart voor een nieuwe te vervangen of wat ram bij te prikken, voor de rest wil ik wel een beetje future proof zijn.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb het forum een beetje afgestruind, om te kijken wat er recent aangeraden is m.b.t small formfactor PCs. De keuze van het moederboard is gemaakt omdat die volgens de website een bios update kreeg voor de 3000 serie, en minder verbruikt (t.ov. de 500 serie) wat weer in warmte productie scheelt.
Ik zou graag willen weten of het:
- zo een beetje samen past
- of er qua warmte / geluidsproductie nog wat gewonnen kan worden
- Tips voor de build, ik wil het namelijk zelf een keer gaan doen
- of er niet simpelweg betere keuzes zijn.
- en als laatste of ik niet onverhoopt wat vergeten ben
Hierbij wat ik zelf bij elkaar geklikt heb, in ieder geval bedankt vast voor de hulp:)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G | € 321,05 | € 321,05 |
| 1 | Behuizingen | NCase M1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Solid state drives | Adata XPG SX6000 Pro 1TB | € 121,92 | € 121,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 666,32 | ||