Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de switch van veel organisaties naar de cloud, en het ontbreken van een actuele lijst van aansluitende leeromgevingen. Hierbij de voorzet om te starten met een topic over relevante microservices video tutorials met op basis van deze techstack

Java / C# / PHP
Hibernate
Maven
Spring
AWS
EC2, Elastic Container Service, Lambda
Reddis
MySQL Aurora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:26:

Java / C# / PHP
Hibernate
Maven
Spring
Java, Hibernate, Spring, Maven. De gangbare Java tech stack. Snap niet waarom C# en PHP in dit rijtje staan.

Je zou Oracle certification kunnen nastreven: https://education.oracle....e-8-programmer/trackp_357
AWS
EC2, Elastic Container Service, Lambda
MySQL Aurora
https://aws.amazon.com/training/

AWS Certified Developer is waardevol.
Redis
Binnen AWS is de best practice om Redis als managed service "ElastiCache" af te nemen. Gebruik binnen een applicatie is niet moeilijk. Voor iedere gangbare programmeertaal is er wel een client library beschikbaar en het is niet zo complex dat daarvoor een aparte training nodig is.

Waar wel wat complexiteit zit: je moet de redis endpoint in de app config meegeven (bijvoorbeeld als environment variable) en zorgen dat er geen belemmeringen zijn voor de TCP/IP connectiviteit van je app naar je redis cluster (denk aan VPC, security groups, network ACLs). Maar dat heeft met AWS te maken en niet met Redis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:26:
Gezien de switch van veel organisaties naar de cloud, en het ontbreken van een actuele lijst van aansluitende leeromgevingen. Hierbij de voorzet om te starten met een topic over relevante microservices video tutorials met op basis van deze techstack
Misschien zelf even wat moeite gaan doen als je een dergelijk topic wil starten? Overigens zie ik, als Java developer met microservices ervaring, bijzonder weinig in een topic als dit. Dit soort materie leer je niet van youtube video's. Vrijwel alles dat met programmeren e.d. te maken heeft, leer je vooral door het te doen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hydra schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Misschien zelf even wat moeite gaan doen als je een dergelijk topic wil starten? Overigens zie ik, als Java developer met microservices ervaring, bijzonder weinig in een topic als dit. Dit soort materie leer je niet van youtube video's. Vrijwel alles dat met programmeren e.d. te maken heeft, leer je vooral door het te doen.
( Indruk dat dat je vanuit een fixed-mindset reageerde ;).

Als Java developer is het voor je eenvoudig om de kwalitatieve online video titels instructeurs van o.a. LinkedIn leren te benoemen die hiervoor geschikt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snelle stappen; vandaag een topic over "cloud services learning" (waarbij ik Microsoft dus gewoon ff mis) maar vorige week wist je nog niet eens goed uit de voeten met Magento & Wordpress?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:18

ShadowBumble

Professioneel Prutser

MAX3400 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:23:
Snelle stappen; vandaag een topic over "cloud services learning" (waarbij ik Microsoft dus gewoon ff mis) maar vorige week wist je nog niet eens goed uit de voeten met Magento & Wordpress?
Ben het helemaal met je eens wat is nu het doel van dit topic ? Dat de TS een lijstje krijgt met bekijk dit even ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShadowBumble schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:27:
[...]

Ben het helemaal met je eens wat is nu het doel van dit topic ? Dat de TS een lijstje krijgt met bekijk dit even ?
Zo onvriendelijk gaan we op Tweakers niet met elkaar om.
Het doel is een lijst op te stellen om leidraad te gebruiken voor zelfstudie.
Zodat ik de youtube video's links laat liggen en focus op juiste, kwalitatieve, inhoudelijke instructievideo's.

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 18-06-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:04:
[...]

Zodat ik de youtube video's links laat liggen en focus op juiste, kwalitatieve, inhoudelijke instructievideo's.
Oké. Want YT bevat geen nuttig materiaal? Ivanti, voorheen RES, verwees zelf in de admin-guide naar hun YT. Microsoft heeft ook YT met honderden videos.Pluralsight bijn 2000 videos.

Ik snap niet wat je precies wil beoordelen als "kwalitatief". Daar hoef je mannen niet voor over 1 kam te scheren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:18

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:04:
[...]

Mannen :F :F.
Ik snap het ook niet helemaal als je wilt leren over "microservices" dan staat er juist meer dan voldoende materiaal op YT. Dat kan je dan proberen af te doen met "Mannen :F :F " maar het doet niks af aan het feit dat je gewoon niet duidelijk bent en dit platform gebruikt als "stel voor mij een lijstje op wat ik kan leren zodat ik makkelijk aan een baan kom". Sterker nog die reactie geeft weer dat je het enorm zwaar gaat krijgen als er een moment komt dat het jouw even niet zint of ga je straks bij iedere opdracht die je krijgt van je werkgever waarbij je onderzoek moet doen een vraag op Tweakers.net stellen ?

Je vorige topic is namelijk exact van hetzelfde hout gesneden, alleen dan met "PHP/Magneto". Exact dezelfde opzet met alleen een TS welke het iets beter beschrijft. Je zegt dat je wilt leren over microservices maar je vergeet de meeste belangrijke onderwerpen die momenteel in cloud strategien gebruikt worden, sterker nog je toont geen enkele vorm van inzet wat je zelf al heb gedaan. Behalve dan de suggestie wekken dat je graag instructiefilmpjes kijkt en dit niet doet op youtube ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Doe ff normaal.
Leuk voor je, maar we zijn er hier niet voor om naar jouw pijpen te dansen en je een studielijst te leveren. Als je een beetje zelf moeite gedaan had, en je niet als een verwend nest gedragen had, had ik best wat conference praatjes van bekende auteurs op kunnen zoeken. Maar nu zoek je het maar lekker zelf uit.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Welkom op Tweakers :) We verwachten hier wat meer eigen inzet, zoals: wat heb je zelf al gezocht en wat wil je bereiken. Daarbij helpt het als je duidelijk uiteenzet wat je doel is, je vriendelijk gedraagd en correct taalgebruikt bezigt (en nee, dat hoeft niet volledig foutloos, maar volzinnen gebruikt maakt het makkelijker om te begrijpen wat je bedoelt). Nu dat allemaal ontbreekt, is dit topic geen lang leven beschoren en gaat hier dan ook een slotje op.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.