SIM kaart voor SMS alert op netwerk Vodafone of T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26
Mijn ouders hebben een vakantiehuisje en hadden een keer in de winter dat de stroom uitviel en de boel bevroor. Ze hebben toen een iSocket3G kastje gekocht dat een SMS uitstuurt (2G en 3G ondersteuning), en er een Vodafone prepaid in gestopt. Echter die prepaid werkt niet meer omdat er tegenwoordig een 6 maanden ongebruikt controle op zit (voorheen moest je eens per jaar bijladen). Tegoed weg, nummer weg.
Nu heb ik gekeken bij T-Mobile op de website, en hun prepaid heeft hetzelfde. KPN is geen optie want er is daar geen dekking.

Op het netwerk van Vodafone of T-Mobile, welke leverancier is de beste optie voor een SIM kaart voor SMS diensten? Het liefste om er niet naar om te hoeven kijken, of automatisch actief te houden, met de laagste kosten.

Beste antwoord (via swhnld op 17-06-2019 15:31)

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Zelf gebruik ik ThingsMobile (via oa Amazon te koop). Kan je op alle netwerken (muv Tele2), verloopt niet en redelijk betaalbaar zolang je niet grote hoeveelheden data of SMS verstuurd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Om hoeveel berichten gaat het gemiddeld per maand?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
Als het om slechts een paar berichten per jaar gaat, zou ik voor Hema Mobiel gaan. Je beltegoed is 12 maanden geldig en je kunt met 5 euro per keer opwaarderen. In het meest gunstige geval kost het dus 5 euro per jaar. Simkaart kun je voor 1 euro in de winkel halen. Hema gebruikt het netwerk van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hou je er ook even rekening mee dat "binnenkort" 3G uitgefaseerd wordt. Nou ja, over een jaartje of 2 nieuws: KPN stopt in 2022 met 3g-netwerk maar allicht kan je overwegen om 2 vliegen in 1 klap te slaan; een ander kastje en inderdaad een andere SIM zoals @oohh voorstelt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

oohh schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:19:
Hema gebruikt het netwerk van KPN.
swhnld schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:05:
KPN is geen optie want er is daar geen dekking.
:+

Heeft die iSocket3G niet een optie om een test sms te sturen juist om de SIM actief te houden? Het lijkt mij namelijk niet een triviale oplossen en dan is dit ook wel praktisch.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
Zelf gebruik ik ThingsMobile (via oa Amazon te koop). Kan je op alle netwerken (muv Tele2), verloopt niet en redelijk betaalbaar zolang je niet grote hoeveelheden data of SMS verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Out-of-the-box, een schakelaar die 1x per maand (of minder frequent) de stroom van je teststopcontact uitschakelt? Een soort van lampschakelaar die op 5 minuten na de hele maand werkt. Elke maand 1 SMS, weet jij dat het werkt, weet je ook dat je bundel niet vervalt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
Rub147 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:24:
Best interessant inderdaad. Even opgezocht wat het kost: een SMS kost 12 cent, en de simkaart zelf is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Heeft KPN daar ook geen 2G dekking?

En anders zou ik die Vodafone kaart 1x per maand een sms laten versturen. Zijn de kosten ook niet.

Zowel KPN en Vodafone is beltegoed inmiddels onbeperkt houdbaar bij 1x per halfjaar gebruik. Dus af en toe een sms laten versturen zou ook kunnen.

[ Voor 35% gewijzigd door krakendmodem op 16-06-2019 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
MAX3400 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:20:
Hou je er ook even rekening mee dat "binnenkort" 3G uitgefaseerd wordt. Nou ja, over een jaartje of 2 nieuws: KPN stopt in 2022 met 3g-netwerk maar allicht kan je overwegen om 2 vliegen in 1 klap te slaan; een ander kastje en inderdaad een andere SIM zoals @oohh voorstelt.
Vodafone stopt zelfs al twee jaar eerder met 3G, dan KPN, in januari 2020: nieuws: Vodafone stopt over twee jaar met aanbieden 3g

Maar wanneer die iSocket ook 2G ondersteunt, zou dat dus geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
Waarom koop je hiervoor geen M2M simkaart? Zeker als je geen data nodig hebt maar alleen SMS zijn die lekker goedkoop en precies bedoeld voor dit soort doeleinden. Je betaald (afhankelijk van de provider) een paar euro per jaar en de simkaart verloopt nooit omdat ze bedoeld zijn om op afgelegen/moeilijk bereikbare plekken ingezet te worden.

Google maar eens "M2M SIM" of "Machine 2 machine simkaart"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
KPN heeft daar geen dekking, is ook gewoon wit op hun kaart.
ThingsMobile ga ik uitzoeken.
M2M sim idem.
Stroom zit op de CV ketel, die wil ik niet maandelijks uitschakelen.
Test SMS ga ik ook onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:32
Kan je niet een dual-sim aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Rub147 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:24:
Krijg je een Nederlands nummer op deze kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
swhnld schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Krijg je een Nederlands nummer op deze kaart?
Nee, eentje van Jersey (+88236)
Pagina: 1