Nieuwe zand/cementvloer dreunt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benfredicus
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-08-2024
Mijn vraag

Ik heb op een bestaande betonnen vloer een nieuwe vloer aangelegd bestaande uit:
- noppenplaat 51 mm met isolatie
- vloerverwarmingsbuizen
- zand-cement vloer
- egaline
- pvc

Nu we op blote voeten door het huis lopen dreunt het enorm door. Door het gehele huis is het hetzelfde.
Wat is hieraan te doen, it's killing me...

Dank je wel alvast,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55

Maartenvs

For Sale

Is er wel randisolatie toegepast? Als de vloer anders koud tegen de muur is gestort krijg je contactgeluid. Verder is het nu al een zwevende dekvloer, dit zou eigenlijk al een goede opties moeten zijn om geluid te verminderen.

[ Voor 35% gewijzigd door Maartenvs op 16-06-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 19:52
Misschien wat ongelukkige akoestiek? Het interieur is hier wat minimalistisch en dat heeft gevolgen voor de akoestiek. Als de koelkast aansloeg was er beneden en boven een diepe brom te horen, maar ook weer niet op elk punt in dezelfde ruimte. Er waren bepaalde knooppunten waar je er gek van werd (uiteraard bij het bed bijvoorbeeld). De koelkast op rubbers zetten helpt dan, maar de gordijnen dicht bijv ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Blote voeten loopt altijd anders dan met schoeisel aan. In onze tussenwoning hetzelfde. Loop ik zonder schoeisel dan bonkt het ook door het hele huis. Loop ik met schoeisel dan wordt dat enorm gedempt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:07
Dan hebben jullie dus een zware tred waarbij je veel op je hielen loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zwevende dekvloeren dreunen altijd, ik heb het zelf ook en je doet er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 19:58
Bij onze nieuwbouw woning (2016) dezelfde ellende, als de kinderen van de buren rond rennen kun je dit erg goed horen helaas. Weinig aan te doen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tapijtje leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-06 13:36
Nu is dat inderdaad een oplossing, maar in deze situatie ligt er vloerverwarming (en ja ik weet dat er tapijten zijn die hiervoor geschikt zijn). PVC wordt ook veel om een reden gekozen, waardoor tapijt niet gewenst is.

TS. Ik heb het ook. Nieuwbouwwoning (eind 2017), vloerverwarming, egaline, PVC.... dreunt door.

[ Voor 21% gewijzigd door mgizmo op 17-06-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je zou ook een aantal losse kleden op de meestgebruikte looproute(s) kunnen leggen. Als je 80% vermindering krijgt is dat al een aanzienlijke winst.

Of echte lopers. Hier bijv. https://www.bonprix.nl/categorie/wonen-lopers/

Dempen met enige vorm van vloerbedekking zou wel eens de enige haalbare oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 11:53

GerritGekke

Gamechanger

Het is al eerder genoemd, kantstrook aanwezig? Zorgt voor de akoestische ontkoppeling. Als je voorheen de dekvloer rechtstreeks op de constructieve vloer had dan heb je meer massa. De isolatie laag (tempex/pur?), zwevend dekvloer, kan overdreven gezegd als klankkast werken. Of heb je hard geperst steenwol er onder liggen?
Tapijtje leggen is wellicht een oplossing zoals hier ook al genoemd is.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benfredicus
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-08-2024
Dank voor jullie reacties,

Het feit dat het meer voorkomt geeft me een beter gevoel, het is dus niet een werkfout van de aannemer..
Er is wel randisolatie aanwezig en er ligt een tempex ondervloer/noppenplaat. Het is ook best een grote ruimte en qua akoestiek is het ook best nog wat holklinkend.

Inderdaad met schoeisel/slippers is het geluid er niet! Het is een kwestie van accepteren dus..

Nogmaals bedankt.. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Of op blote voeten een wat 'eleganter' looppatroon aanleren waarbij je de tenen het eerst de vloer laat raken.

Ballet! ;)
Pagina: 1