Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor digibete vader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers! Mijn lieve oude vader zoekt een laptop. Absolute digibeet, dus er zijn wat eisen en wensen:

Wat ga je met je laptop doen?
Beetje surfen, mailen, YouTube en wat Office. Hij denkt dat hij veel bestanden heeft, maar alles is Word. Dagelijks gebruik. En ik probeer hem Spotify uit te leggen.

Wat is je budget?
Onder de 700 piek zou heel mooi zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Van bureau naar bank en weer terug.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er moet absoluut Windows op, want dat kan hij. Liefst Windows 10, want zelfstandig updaten gaat niet gebeuren.

Verdere eis; een groot scherm en toetsenbord, want oude dag. 17 inch zou mooi zijn.

Dank voor tips!

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-06-2019 07:08)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wellicht 2e hands een optie? Prima laptops voor een paar honderd € te vinden die ruim voldoen aan je wensen en eisen.

Anders, zo'n beetje iedere laptop van een paar honderd kan het, €700 heb je al een heel fatsoenlijke Dell Latitude (zakelijke lijn Dell) voor.

Wellicht een idee om je vader mee te nemen naar bijvoorbeeld een grote CoolBlue winkel en hem daar te laten voorlichten? Kan hij zien en ervaren wat het is, vragen stellen, etc.

Oh, wil hij er buiten mee gaan zitten?
In dat geval zou ik zorgen dat je een mat scherm hebt, geen glans. Sowieso vind ik mat fijner, maar dat is iets wat je vader zelf moet ervaren. Ik zou 'm iig altijd mat aanraden.

Ook zou ik kijken of 17" niet te groot is. Op schoot is dat echt niet comfortabel. Ik zou naar 15" gaan maar ook dat hem zelf laten ervaren.

Vanwege die oude dag, zou ik wel even goed kijken met 'm of 'ie wel full HD wil of juist niet. (Maar je raad het al, ga naar een winkel, laat hem het verschil zien.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• unezra

unezra

Wellicht 2e hands een optie? Prima laptops voor een paar honderd € te vinden die ruim voldoen aan je wensen en eisen.

Anders, zo'n beetje iedere laptop van een paar honderd kan het, €700 heb je al een heel fatsoenlijke Dell Latitude (zakelijke lijn Dell) voor.

Wellicht een idee om je vader mee te nemen naar bijvoorbeeld een grote CoolBlue winkel en hem daar te laten voorlichten? Kan hij zien en ervaren wat het is, vragen stellen, etc.

Oh, wil hij er buiten mee gaan zitten?
In dat geval zou ik zorgen dat je een mat scherm hebt, geen glans. Sowieso vind ik mat fijner, maar dat is iets wat je vader zelf moet ervaren. Ik zou 'm iig altijd mat aanraden.

Ook zou ik kijken of 17" niet te groot is. Op schoot is dat echt niet comfortabel. Ik zou naar 15" gaan maar ook dat hem zelf laten ervaren.

Vanwege die oude dag, zou ik wel even goed kijken met 'm of 'ie wel full HD wil of juist niet. (Maar je raad het al, ga naar een winkel, laat hem het verschil zien.)

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ja leuk! En wat heb jezelf al onderzocht? Je moet wel zelf wat werk verzetten voordat wij je “tips” gaan geven.

We hebben een mooie pricewatch met een hele mooie filter.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:26

BCC

Ipad met een toetsenbord?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat @unezra ook al aangaf, kijk eens tweedehands naar zakelijke lijnen van HP/Dell/Lenovo: Elitebooks/Latitude/ThinkPad.
17" is nieuw wel echt behoorlijk weinig keuze omdat dit simpelweg niet meer frequent gevraagd wordt, zelfs de 15" zijn te groot en mensen schaffen 14" laptops aan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Dit zijn amper eisen, hoewel er in 17" tegenwoordig weinig keuze is. Ik zou nog rekening houden met het volgende:

1080p scherm is fijn bij veel fullscreen youtube gebruik (minder snel haperingen of luide fan, niet alleen om details te kunnen zien).
Quadcore is behoorlijk wat vlotter dan een dual core met hyperthreading, zeker op de lange termijn.

Als je vader 'zachthandig' is kan je b.v. een Lenovo V320 variant kopen, of een willekeurige Medion aanbieding die aan je eisen voldoet. Is hij wat ruwer met zijn spullen, is het wellicht verstandig om toch naar 15" te kijken en wat meer aandacht te hebben voor behuizing/scharnieren/toetsenbord.

Als je voor refurb gaat kan het dan nog een stuk goedkoper, maar daar zal 17" al helemaal niet te vinden zijn.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle tips! Pa zegt nu zelf dat 15 inch ook wel goed is, dat geeft idd veel lucht. Ik heb al wat door PriceWatch gebladerd, maar laptops komen in zoveel varianten dat ik af en toe door de bomen het bos niet zie, zeker omdat mijn vader niet zo duidelijk is in zijn eisen en wensen.

De tip om laptopschermen te gaan bekijken heb ik al doorgegeven. De rest ga ik ook nog eens bekijken in de zoektocht naar een fijn apparaat. Moet lukken, als ik dit zo lees.

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:29:
Dank voor alle tips! Pa zegt nu zelf dat 15 inch ook wel goed is, dat geeft idd veel lucht. Ik heb al wat door PriceWatch gebladerd, maar laptops komen in zoveel varianten dat ik af en toe door de bomen het bos niet zie, zeker omdat mijn vader niet zo duidelijk is in zijn eisen en wensen.

De tip om laptopschermen te gaan bekijken heb ik al doorgegeven. De rest ga ik ook nog eens bekijken in de zoektocht naar een fijn apparaat. Moet lukken, als ik dit zo lees.
Daarom dus het advies te gaan naar een winkel als CoolBlue (in Rotterdam schijnt een heel grote te zitten), die én kunnen adviseren (juist in voor soort dingen is zo'n winkel goed) én waar hij scherm, resolutie, etc, zelf kan ervaren.

Ik zou met de globale adviezen die je hier krijgt, samen met je vader naar die winkel gaan en dan kijken wat er uit komt. Niet meteen meenemen (tenzij je overtuigd bent), nachtje over slapen en dan alsnog meenemen of online bestellen.

Er is belachelijk veel keuze in het sub-€700 segment met de minimale eisen die er aan gestgeld worden. Denk dat vooral ook je vader moet gaan nadenken over wat voor hem belangrijk is.

Zelf zou ik bijvoorbeeld nooit meer zonder verlicht toetsenbord willen. Nu ervaren op mijn eigen Latitude laptops (1 van de zaak, 1 privé) en hoewel ik prima blind type, vind ik het toch heerlijk én gewoon mooi. :)

Ook een mat scherm is voor mij eigenlijk een eis. Verder een toetsenbord dat goed typt. Snelle SSD, etc.
(Mijn eisen lagen wat hoger en waren wat specifieker, mijn laptop is dus ook wat duurder.) Het is alleen zo persoonlijk en zeker met slechte ogen, zou ik serieus kijken naar een scherm met lagere resolutie dan full HD.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik zou juist niet gaan voor een scherm met een lagere resolutie. Dan kom je bijvoorbeeld op 1366*768 uit, dat ziet er niet uit en sommige sites en programma's hebben er moeite mee. Dan kun je beter dpi gaan schalen.

Maar toch zou ik als eerder genoemd een ipad overwegen met eventueel een extern toetsenbord. Daar kun je gewoon niets fout aan doen. Word is ook beschikbaar en met een draadloze printer kun je er ook vanaf printen. De snelheid, gemak, gewicht en ondersteuning zijn super en het scheelt jou ook weer ondersteuningswerk t.o.v. een windows laptop.

Gadgets FTW!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Ik zou dit:
reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2019
Als start punt nemen. Er is zelf een segment tot 700e. Geeft je een goed idee wat mogelijk is voor dat geld.
Pagina: 1