Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hi medetweakers,

Ik heb een Samsung 970 EVO plus, die niet zichtbaar is in de bios op twee devices. Ik heb een lenovo Y540 waar de bios niks in ziet, terwijl die wel support heeft voor deze drive. Dus ik dacht ik ga het eens in mijn eigen PC proberen, want ik heb een extra m2 slot. Krijg ik hem ook niet aan de praat.

De Lenovo Legion Y540 draait de laatste bios en mijn Gigabyte z170 gaming 5 draait ook de meeste recente bios.

PS
In windows is de drive ook niet zichtbaar op geen van de PC's. Is mijn nieuwe drive een RMA gevalletje of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Update: inmiddels mijn eigen 960 pro in de laptop gestopt. Bios herkent de SSD, dus 970 plus zal wel een DOA zijn. Retourtje dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Zijn er enigszins programma's om dit te kunnen bevestigen? Ik vind het bijzonder dat hij in beide systemen niet wordt herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Diskmgmt.msc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Eerste wat ik gedaan had, maar samsung SSD is niet zichtbaar in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Aangezien je 960pro wel werkt, geloof ik wel dat je niet hebt geprobeerd een pci-e SSD in een S-ATA keyed m.2 slot te steken. Het kan een DOA zijn, of een ESD discharge, maar RMA is misschien op z'n plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online
Umbrah schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:05:
Aangezien je 960pro wel werkt, geloof ik wel dat je niet hebt geprobeerd een pci-e SSD in een S-ATA keyed m.2 slot te steken. Het kan een DOA zijn, of een ESD discharge, maar RMA is misschien op z'n plaats
Mijn Lenovo Y540 support alleen NVME (pci) SSD's en mijn Gigabyte moederbord zou NVME en SATA supporten op beide m2 slots.

Ik heb hem in ieder geval aangemeld voor RMA en een nieuwe besteld, maar ik had nog hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brontosaurus1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-02 21:34
Ik zie dat dit topic al een paar weken oud is, maar voor mensen die overwegen een 970 plus te kopen vind ik dat het nuttig kan zijn om te lezen.

Zelf heb ik al twee 970 plus gehad die na een paar weken kapot gingen, erg frustrerend. Dus ik raad aan een ander merk te kopen.
Hopelijk werkt de nieuwe ssd voor jou wel.
Pagina: 1