Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Inkomen uit buitenland, verdiend met werkzaamheden in NL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viali013
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14-07 00:59
Hallo,

Is er iemand hier die enig idee heeft hoe belastingtechnisch om te gaan met inkomen uit het buitenland, waarvoor je freelance werkt verricht in Nederland? Het geld krijg ik uitbetaald via Skrill en ik ben geen zzp'er.

Uit welk land het geld betaald wordt is niet te achterhalen via de Skrill transactie, maar ik vermoed gewoon binnen de EU, al weet ik het dus niet zeker.

Beste antwoord (via Viali013 op 18-06-2019 00:10)

• Lammert de Haan
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 14-07 23:42
Hoi @Lammert de Haan, dank voor je zeer uitgebreide reactie.

Graag gedaan, @Viali013.

Onderstaand ga ik in op enkele door jou gestelde vervolgvragen c.q. gedane opmerkingen.

1. “TS is een binnenlands belastingplichtige. Ook de van buiten Nederland verkregen inkomsten zijn in Nederland belast. Daar hij geen ondernemer is voor de inkomstenbelasting dienen de opbrengsten en de daarvoor te maken kosten te worden opgenomen in de aangifte inkomstenbelasting onder de noemer “inkomsten uit overige werkzaamheden.”

Mijn vergoeding bestaat voor een deel uit loon en een deel uit declaratie, bedoel je met die kosten zaken als declaraties en reiskosten? Die mag je namelijk toch buiten beschouwing laten bij freelance werk?