Soundbar aansluiten op AV-Receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 8.321 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09-2022
Mijn vraag:

Ik wil een soundbar (bv Sonos Beam) gaan aanschaffen om daar het het geluid over te laten lopen van mijn tv en andere apparaten.
Op dit moment heb ik een av-receiver (Pioneer VSX-830K), die ik gebruik om het geluid van de tv(Philips 43PUS6401),Ziggo Next Mediabox en Playstation 4 via de aangesloten speakerset (5.1)te beluisteren.

Deze speakerset bestaat uit 5 speakers die bekabeld zijn ( 3 x front; links-midden-rechts en 2 x back;links en rechts ) en 1 subwoofer die ik heb aangesloten via een Marmitek draadloos audio receiver en deze heb ik aangesloten op de "Subwoofer pre out" van de receiver.

Dit werkt allemaal prima, maar ik wil eigenlijk van de bekabelde speakers af en daar voor in de plaats een soundbar gaan gebruiken.
Daarbij wil ik wel mijn huidige subwoofer die via de Marmitek op de subwoofer pre out van de receiver werkt, behouden.

Dus kort gezegd: Receiver behouden, al het geluid (tv,Playstation,Ziggo Next Mediabox) via een soundbar en subwoofer en dus de bedrade speakers ( 3 x front en 2 x back ) weghalen.

Komt de grote vraag: Is dit mogelijk en zo ja, hoe ga ik dit aansluiten en welke soundbar kan ik dan het beste gebruiken voor een beetje "surround"geluid?

Alvast bedankt voor wat antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

Econz schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:53:
Komt de grote vraag: Is dit mogelijk en zo ja, hoe ga ik dit aansluiten...
Is dat niet een beetje overkilll? Een receiver gebruiken om de subwoofer aan te sturen? Dan moet je signaal richting receiver en soundbar hebben. Zijn er geen soundbars met Subwoofer Pre Out of L/R Pre Out (mits de subwoofer dat ondersteunt)? De soundbar tussen de receiver en TV aansluiten werkt ook niet aangezien de receiver niet audio over HDMI uit stuurt (richting soundbar) én verwerkt richting de speakers. Waarbij ik me afvraag of zo'n constructie de HDMI ARC ook in stand houdt.
...en welke soundbar kan ik dan het beste gebruiken voor een beetje "surround"geluid?
Zo werkt het op GoT niet. We verwachten hier een vorm van eigen inzet. Dat houdt in dat er toch minimaal wel een short list moet zijn met modellen waar je over twijfelt. Dat geeft ons ook referenties van looks, budget, grootte, etc.

Ik zou in dit topic richten op of het überhaupt mogelijk is en hoe. Dan een nieuw topic openen binnen Consumentenelektronica Aankoopadvies om een keuze te maken over het uiteindelijke product.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Econz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09-2022
FeaR schreef op zondag 16 juni 2019 @ 19:24:
[...]

Is dat niet een beetje overkilll? Een receiver gebruiken om de subwoofer aan te sturen? Dan moet je signaal richting receiver en soundbar hebben. Zijn er geen soundbars met Subwoofer Pre Out of L/R Pre Out (mits de subwoofer dat ondersteunt)? De soundbar tussen de receiver en TV aansluiten werkt ook niet aangezien de receiver niet audio over HDMI uit stuurt (richting soundbar) én verwerkt richting de speakers. Waarbij ik me afvraag of zo'n constructie de HDMI ARC ook in stand houdt.

[...]

Zo werkt het op GoT niet. We verwachten hier een vorm van eigen inzet. Dat houdt in dat er toch minimaal wel een short list moet zijn met modellen waar je over twijfelt. Dat geeft ons ook referenties van looks, budget, grootte, etc.

Ik zou in dit topic richten op of het überhaupt mogelijk is en hoe. Dan een nieuw topic openen binnen Consumentenelektronica Aankoopadvies om een keuze te maken over het uiteindelijke product.
Oww sorry hoor.

Ik ben ook maar een leek in dit soort dingen.
Maar volgens mij heb jij niet zo'n zin om normaal antwoord te geven.
"we verwachten hier een vorm van eigen inzet"
Dit antwoord verwacht ik op een school of bij je werkgever, niet op een forum.

In plaats van eerst normaal antwoord te geven, begin je met 1, dan wel 2 vragen aan mij.
Misschien zijn er vriendelijkere mensen hier op het forum, die gasten anders benaderen?

Anyway, toch bedankt voor de moeite, dat je toch nog een soort van antwoord heb gegeven. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1296618

Ik dacht ook mijn soundbar net gekochte aan te kunnen sluiten op m'n av receiver. Tis gelukt, alleen zeker niet optimaal. Er zit een delay in m'n receiver. Die kan ik handmatig wel gelijk zetten, maar als ik switch van TV naar PC en weer terug, moet ik dat telkens doen.
Dus ik zit in dubio, of de soundbar terug, en nieuwe speakers kopen, of m'n versterker verkopen 8 maand oud.

Maar ik zal proberen uit te leggen hoe ik het heb aangesloten. Hdmi kabel van de soundbar (hdmi1) naar de receiver (hdmi2 out) Hdmi kabel van arc receiver naar de hdmi2 van de tv. KPN kastje de Hdmi kabel naar de receiver (hdmi1) dan nog een Hdmi kabel van m'n htpc naar m'n receiver (hdmi2) dan heb ik nog een optische kabel van m'n receiver naar de tv, maar volgens mij doet die niks.

Wat ik al zei, het is niet optimaal maar heb wel uit alle boxen geluid.

Ik heb staan een yamaha RX-V685 av receiver, op de receiver zitten nog een set harman kardon 6.1 setje. En een Sony ht-zf9 soundbar, Samsung TV ue43ku6500.

Misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Econz schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:21:
[...]
Tja dat kun je wel verwachten maar heb je dit wel gelezen?
CAA beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

Econz schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:21:
[...]
Oww sorry hoor.

Ik ben ook maar een leek in dit soort dingen.
Maar volgens mij heb jij niet zo'n zin om normaal antwoord te geven.
Deze post had ik niet eens gezien. Beetje laat maar zo werkt het op GoT dus niet. Voor commentaar op moderatie stuur je een e-mail of DM. Verder staat, zoals hierboven aangegeven, de eigen inzet in het algemene Beleid.

Edit:
Nul nut dit slotje maar het gaat om het idee :P

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 03-12-2019 13:27 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.