Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 18:47
(h)Ola amigo's,

Leuk z'n grote tuin maar ik wil in elke hoekje bereik hebben(en Tour de France kunnen kijken). Daarvoor netwerkkabel naar de nok van het huis en daar mijn oude Linksys opgehangen.

Maar het signaal is er, maar zeer minimaal met alle ellende die erbij hoort.

Middels DD-wrt software is de TX-power van de antenne al geboost naar 70 mW.

Het signaal gaat door een houten dakbeschot met dakpannen. Zou een externe antenne nog toegevoegde waarde kunnen hebben?

Of moet ik de Linksys vervangen? Zoja iemand een advies onder de 100 eurie?
Maximale afstand woonhuis 80-100 meter.
Geen behoefte aan 5Ghz.

Ik ben geen fan van die AP repeaters, enkel gebaseerd dat mijn ouders dit ook hebben (Devolo 500) met signaal drops.

My life is in 2D, How about yours?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 16:29
Waarom naar de nok van het huis? Wifi signaal heeft (had) een donut vorm en door de hoogte zit je sneller aan de rand van het bereik.
Heb je geen mogelijkheid om aan het terras buiten te hangen of in de keuken binnen?
Wellicht een optie is toch een AP extra van je provider. Veel hierover op het forum te vinden.

Off topic: het is idd hola of je moet de wifi “golf” bedoelen dan gaat ola wel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door flip75 op 16-06-2019 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:29
Je zou kunnen kijken voor een point to point WiFi oplossing van Ubiquity of TP-Link. Je zal dan alleen wel ergens stroom moeten hebben voor de ontvangende kant(zendende kant kan via PoE) en directe line of sight. Daaraan een degelijk AP koppelen en je bent klaar. Qua prijs zitten die dingen iets boven de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BroederM schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:29:
(h)Ola amigo's,

Leuk z'n grote tuin maar ik wil in elke hoekje bereik hebben(en Tour de France kunnen kijken). Daarvoor netwerkkabel naar de nok van het huis en daar mijn oude Linksys opgehangen.

Maar het signaal is er, maar zeer minimaal met alle ellende die erbij hoort.

Middels DD-wrt software is de TX-power van de antenne al geboost naar 70 mW.
Hoezo "geboost"? 2.4GHz mag normaliter tot 100mW gaan, dus je zit hier maar op 70% van normale max...

Niet dat 30mW dag en nacht verschil gaat maken, maar elk beetje helpt.
Het signaal gaat door een houten dakbeschot met dakpannen. Zou een externe antenne nog toegevoegde waarde kunnen hebben?
Kun je meten hoeveel signaal je verliest door je dak? Als dat significant is (meer dan 15dB ofzo) dan schiet een externe antenne wel op.
Of moet ik de Linksys vervangen? Zoja iemand een advies onder de 100 eurie?
Maximale afstand woonhuis 80-100 meter.
Geen behoefte aan 5Ghz.
Wat voor clients gebruik je om Tour de France te kijken?

Die WRT54g is ondertussen behoorlijk bejaard. WiFi-n kan (al ruim 10 jaar...) bij goed signaal veel meer data versturen. De vraag is alleen of dat hier scheelt of niet, want bij zeer slecht signaal valt n terug op g modulaties en verschilt het eigenlijk niets.

Kun je aangeven wat voor RSSI (signaalsterkte) je hebt op de plek waar je die Tourbeelden wilt kijken? En welke modulatie (link rate) je daar haalt? Op een Windows laptop doe je dat met netsh wlan show interface.

Als het probleem puur te weinig signaal is, gaat een nieuwere AP an sich niet helpen. Is er wel signaal, maar mis je bandbreedte, dan kan een nieuwere AP zoden aan de dijk zetten.

Wat is trouwens de (maximale) bitrate van de Tour de France stream die je wilt kijken? Is het SD? HD? 4K?
Ik ben geen fan van die AP repeaters, enkel gebaseerd dat mijn ouders dit ook hebben (Devolo 500) met signaal drops.
Devolo dLAN500 sets zijn (verouderde, low-end) powerline adapters, geen repeaters. Ook niet zaligmakend, maar een andere techniek met andere voor- en nadelen. Omdat ze aan het stroomnet vastzitten vrijwel nooit zinnig inzetbaar buitenhuis.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan, maar voordat we ander hardware gaan bekijken moeten we weten wat het probleem nu exact is. Zeker gezien 5GHz (en dus WiFI-ac) nadrukkelijk niet vereist is, is maar de vraag of dit de beste opties zijn, zelfs al is een nieuwere AP een goed idee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1