Ipad voor school; de meest geschikte hoes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Voor de middelbare school hebben we een Ipad nodig omdat alle lesstof (via Zuludesk) daarop wordt gegeven.
Hoe dit precies in de praktijk werkt weten we nog niet. Wordt er veel gelezen, geklikt, of wordt er voornamelijk getypt? En welke hoes is het meest geschikt daarvoor? Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Er zijn zo te zien 3 opties:
1] Een standaard platte hoes (siliconen / TPU); die kan je eigenlijk alleen maar neerleggen of vasthouden.
2] Een book flip cover hoes; kan je ook schuin rechtop zetten.
3] Een notebook stijl hoes; met keyboard geïntegreerd.

Die laatste lijkt mij een hele goede optie, want dan kan je lekker typen op een keyboard ipv op een scherm en lezen is ook prima te doen. Maar is dat in de praktijk wel zo handig? Sowieso hebben die notebook stijl covers zo te zien allemaal een hardkunststof schaal om de ipad zelf zitten en daar ben ik geen fan van. Dat biedt toch minder shock protectie met mogelijk sneller een gescheurd scherm bij vallen tot gevolg. Is een los keyboardje niet net zo handig of misschien wel handiger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:19
Die notebook stijl hoes is mooi zacht van binnen en biedt net zoveel bescherming als een gewone hoes. Heb er zelf 1tje, was niet goedkoop, kost bijna 200 euro. Maar dan heb je ook wat. Het werken voelt bijna aan als een laptop, en je kan hem mooi scheef zetten.

Enige voorwaarde: apps moeten wel bij kunnen draaien in liggende positie, sommige apps werken alleen staand en dan zit je onder een hoek van 90 graden te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

Topicstarter
aljooge schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:34:
Die notebook stijl hoes is mooi zacht van binnen en biedt net zoveel bescherming als een gewone hoes. Heb er zelf 1tje, was niet goedkoop, kost bijna 200 euro. Maar dan heb je ook wat. Het werken voelt bijna aan als een laptop, en je kan hem mooi scheef zetten.

Enige voorwaarde: apps moeten wel bij kunnen draaien in liggende positie, sommige apps werken alleen staand en dan zit je onder een hoek van 90 graden te typen.
Dat is wel een goeie, dat apps mee moeten kunnen draaien.

Zo te zien ben je bij Amac (waar scholieren van betreffende school korting krijgen) verplicht ook een voorgestelde hoes af te nemen als je een verzekering wil nemen. Ik weet niet welke hoes je bedoelt, maar wij kunnen zo te zien voor keyboard optie alleen een Logitech slim folio kiezen. Ziet er ook uit als zo'n hardkunststof schaal. Die hoezen zijn 79,- euro met korting.

Is een keyboard een must bij deze vorm van onderwijs? Er wordt vanuit school niets over geadviseerd.

[ Voor 5% gewijzigd door PaPa op 16-06-2019 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:19
PaPa schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:18:
[...]

Zo te zien ben je bij Amac (waar scholieren van betreffende school korting krijgen) verplicht ook een voorgestelde hoes af te nemen als je een verzekering wil nemen. Ik weet niet welke hoes je bedoelt, maar wij kunnen zo te zien voor keyboard optie alleen een Logitech slim folio kiezen. Ziet er ook uit als zo'n hardkunststof schaal. Die hoezen zijn 79,- euro met korting.

Is een keyboard een must bij deze vorm van onderwijs? Er wordt vanuit school niets over geadviseerd.
Ik heb het officiele apple toetsenbordje. Je laatste vraag of het een must is, is een interessante. Dat hangt er vanaf of je blind kan typen. Als je ooit een typcursus gedaan hebt is een mooi toetsenbordje erg handig. Maar ik denk omdat je nog op de middelbare school zit, je deze cursus nog niet gehad hebt en gewoon met 2 vingers typt en dan maakt het niet zoveel uit of je de letters op een bordje zoekt of op het scherm.

Voor de volledigheid, dit exemplaar heb ik

https://www.apple.com/nl/...d-air-nederlands?fnode=3e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
PaPa schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:18:
[...]

Hoe dan ook is dit toch een prima deal als je ook een verzekering wil? Als het niet vaak gebruikt wordt in de app, kan het alsnog erbuiten worden gebruikt. En de iPad is beschermd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de iPads van mijn kinderen en mijn eigen iPad heb ik een brydge keyboard gekocht.
Werken goed, enige minpunt op de mijne is dat de letter i soms niet word weergegeven en ik dan iets harder moet drukken.
Mijn vrouw heeft een cover met toetsenbord van Logitech, werkt op zich ook heel goed, alleen zwaarder en ik vind hem iets onhandiger.
Bij de brydge kun je de iPad er ook uitnemen voor apps die niet draaien. ( is bij onze apps niet van toepassing, enkel bij sommige spelletjes van de kinderen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

Topicstarter
We hebben een Ipad met verzekering en Logitech slim folio besteld. Dat is de enige keyboard-optie als je ook een verzekering neemt. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat met Ipad-onderwijs, ik las al een aantal minder positieve verhalen op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Flipcover of niet, ik zou alsnog een screenprotector er op doen. :) Heb zelf erg goede ervaringen met die van Anker.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://www.pelican.com/u.../ipad-case/voyager/c26120

Ik heb deze van mijn werkgever erbij gekregen.
Ipadmini4 weliswaar, maar elk model te krijgen
Ook een glass-cover erop en dat ding is als een sloophamer :+

Even wennen, maar functie over vorm, zullen we maar zeggen ;)

qua keyboard zou ik afwachten wat ze zelf ervaren, de opleiding van mijn oudste was het voornamelijk een display only, dus wat normaal op het grote bord geschreven werd, kreeg je nu direct in de hand.
Pagina: 1