Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De laptop van mijn ouders is aan vervanging toe. Aangezien de laptop vast opgesteld staat en nooit verplaatst wordt, dacht ik dat het handiger was om een desktop te halen. Er zal eigenlijk alleen maar mee gesurft en gemaild worden (op 1080p, mocht dat nog belangrijk zijn).
Wat mag het systeem gaan kosten?
aan de hand van de laatste budget PC BBG, rond de €350 moet ik een prima kastje kunnen halen lijkt me. Geen absoluut maximum. Ik zet 't zelf in elkaar en ik kijk nog ff waar ik een windows licentie kan halen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
draadloos internet en bluetooth, SSD als opslag, 8gb geheugen is ruim voldoende
EDIT: optische drive is niet nodig, potentieel haal ik nog een externe
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. adhv de laatste budged PC BBG de volgende lijst samengesteld:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC komt in een oude bedstee te staan wat een PC hokje is geworden. Ik zet er liever geen full tower desktop neer. Mag wel wat groter dan die DeskMini A300, maar deze vind ik wel een mooi formaat.
Energieverbruik en geluid natuurlijk het liefst zo laag mogelijk, maar niet zo belangrijk dat ik daar veel geld aan wil uitgeven.
Ga je overklokken?
Nee, totaal overbodig
Wat verwacht je van ons?
Zo als eerder vermeld, de ouwelui hebben een oude trage laptop in gebruik welke aan vervanging toe is. Ik wil er een desktop neerzetten die taken als surfen en mailen zonder problemen kan uitvoeren. Het budget is niet heel belangrijk, maar voor dit doel hoeft het (IMHO) niet hoger te zijn.
Wat ik graag van jullie zou willen, is:
Een controle op de componenten uit bovengenoemde lijst, of deze compatible met elkaar zijn, en of ik niet nog iets nodig zou moeten hebben om het systeem werkende te krijgen (volgens mij klopt het, maar ik heb liever dat er ook nog anderen naar kijken).
Beeldscherm, speakersetje, muis en toetsenbord heb ik uiteraard al.
Een afweging van de componenten. Waarschijnlijk kan ik met zo'n Pentium G4560 en een behuizing exclusief voeding en moederboard iets goedkoper uit zijn, maar hoe veel, en welk verschil in performance heb je dan? zelf net even vlug de volgende lijst gemaakt, en ik heb het gevoel meer bang for buck te krijgen bij de AMD en kleinere kast.
De laptop van mijn ouders is aan vervanging toe. Aangezien de laptop vast opgesteld staat en nooit verplaatst wordt, dacht ik dat het handiger was om een desktop te halen. Er zal eigenlijk alleen maar mee gesurft en gemaild worden (op 1080p, mocht dat nog belangrijk zijn).
Wat mag het systeem gaan kosten?
aan de hand van de laatste budget PC BBG, rond de €350 moet ik een prima kastje kunnen halen lijkt me. Geen absoluut maximum. Ik zet 't zelf in elkaar en ik kijk nog ff waar ik een windows licentie kan halen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
draadloos internet en bluetooth, SSD als opslag, 8gb geheugen is ruim voldoende
EDIT: optische drive is niet nodig, potentieel haal ik nog een externe
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. adhv de laatste budged PC BBG de volgende lijst samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Netwerkadapters | Intel Dual Band Wireless-AC 8265 | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Barebones | ASRock DeskMini A300 | € 142,- | € 142,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT8G4SFS824A | € 35,- | € 35,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 29,- | € 29,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 313,95 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC komt in een oude bedstee te staan wat een PC hokje is geworden. Ik zet er liever geen full tower desktop neer. Mag wel wat groter dan die DeskMini A300, maar deze vind ik wel een mooi formaat.
Energieverbruik en geluid natuurlijk het liefst zo laag mogelijk, maar niet zo belangrijk dat ik daar veel geld aan wil uitgeven.
Ga je overklokken?
Nee, totaal overbodig
Wat verwacht je van ons?
Zo als eerder vermeld, de ouwelui hebben een oude trage laptop in gebruik welke aan vervanging toe is. Ik wil er een desktop neerzetten die taken als surfen en mailen zonder problemen kan uitvoeren. Het budget is niet heel belangrijk, maar voor dit doel hoeft het (IMHO) niet hoger te zijn.
Wat ik graag van jullie zou willen, is:
Een controle op de componenten uit bovengenoemde lijst, of deze compatible met elkaar zijn, en of ik niet nog iets nodig zou moeten hebben om het systeem werkende te krijgen (volgens mij klopt het, maar ik heb liever dat er ook nog anderen naar kijken).
Beeldscherm, speakersetje, muis en toetsenbord heb ik uiteraard al.
Een afweging van de componenten. Waarschijnlijk kan ik met zo'n Pentium G4560 en een behuizing exclusief voeding en moederboard iets goedkoper uit zijn, maar hoe veel, en welk verschil in performance heb je dan? zelf net even vlug de volgende lijst gemaakt, en ik heb het gevoel meer bang for buck te krijgen bij de AMD en kleinere kast.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Pentium G4560 Boxed | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 46,99 | € 46,99 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1100 | € 34,52 | € 34,52 |
| 1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WB1733D-I | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 29,- | € 29,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 302,41 | ||