CV ketel pijp verlicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:16
Hi,

Is dit normaal? Lijkt licht van buiten door te schijnen. We wonen al enkele maanden in onze nieuwbouwwoning en dit viel mij vandaag op.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LrG5LvQ/6-A7-AA035-6-EC0-460-C-BC6-C-7-F9-BA0-FACC1-C.jpg

Heb de vraag ook neer gelegd bij de installateur, maar daar komt morgen pas mogelijk antwoord op en met de regen op komst ben ik benieuwd of dit kwaad kan.

[ Voor 9% gewijzigd door jeffrey-nl op 16-06-2019 13:20 ]

Beste antwoord (via jeffrey-nl op 16-06-2019 21:09)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hackus schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:52:
@jeffrey-nl Dat elektra ligt er ook lekker bij.
Dat is waarschijnlijk de doorvoer vanaf het dak van de PV.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
jeffrey-nl schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:16:
Hi,

Is dit normaal? Lijkt licht van buiten door te schijnen. We wonen al enkele maanden in onze nieuwbouwwoning en dit viel mij vandaag op.

[Afbeelding]

Heb de vraag ook neer gelegd bij de installateur, maar daar komt morgen pas mogelijk antwoord op en met de regen op komst ben ik benieuwd of dit kwaad kan.
Kun je niet even het dak opklimmen en kijken of de boel goed dicht zit?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
Niet echt, het is 3 verdiepingen en plat dak. Vanaf afstand is ook niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Blijkbaar gedraagt je pijp zich als solartube, idd even kijken of het petje er nog goed op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 12:26
Heb ik ook. Niks geks.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 06:57
als de installateur komt, laat hem dan ook extra beugels plaatsen ( er zijn te weinig geplaatst waardoor de afvoer kan los gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Vraag me ook af of de inlaat van de WTW wel op de goede plek zit tov uitlaat CV.

Naja, inschijnen lijkt me niks mis mee verder. Anders maar zwarte pijp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
Dank voor de reacties. We hebben geen WTW. Ik zal de constructie bevestiging ook navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Oke, dan zijn die twee er naast uitgang ventilatie en ontspanleiding van riool?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:05
Dat is geen CV maar een kernreactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Is ie 's avonds ook verlicht? Wel handig dan _O-

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hackus schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:52:

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
Hooguit is het regenkapje er van af, dan moet er wel snel wat aan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41

Onbekend

...

Heb je dat licht nu nog steeds?

Het lijkt dat iets het zonlicht in die pijp reflecteert, maar dat zou na een paar uur weer weg moeten zijn. Als het kapje niet van glanzend materiaal is, inderdaad iemand op het dak laten kijken waarom die pijp verlicht wordt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
jeffrey-nl schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:16:
Hi,

[Afbeelding]

Zit nu de uitgang van je CV direct naast de ingang van je WTW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 06:57
Ernemmer schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:12:
[...]

Zit nu de uitgang van je CV direct naast de ingang van je WTW?
het is geen WTW, maar een MV-box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
badboynova schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:20:
[...]

het is geen WTW, maar een MV-box.
Als je goed kijkt, zie je inderdaad dat die andere buis niet voor luchttoevoer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 18:47
Zo!!!! ik zie een gat in de markt voor "Case modden"!!!

"CV-modden"
( niet te verwarren of juist te combineren met Gas besparen door middel van CV tuning deel II )

Window in je CV kast, RGB strips, verlichte pijpen en natuurlijk waterkoeling verwarming :7 :7 :7

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Design-CV ketel met hoogglans zwarte spiegelkap en dergelijke onzin is voor de Duitse markt. Ga maar eens kijken wat ze in Deventer maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:20
Ik zou me eerder zorgen maken over het gebrek aan beugels. De aansluitingen op je dakdoorvoer kunnen zakken door het ontbreken van beugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
Freee!! schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:56:
[...]

Klopt, elektra is voor PV.

Eigenlijk ziet alles er prima uit. Het voelt degelijk en stevig en ik zie dit extra bevestiging punten niet echt. Overigens is er ook een oplever keuring geweest.

Na een forum post lijkt alles ineens slecht maar zoals je leest worden zaken zoals WTW erbij bedacht terwijl dit niet eens van toepassing is.

Ik heb wat buren gevraagd en die hebben hetzelfde. In afwachting van de constructeur verblijf ik.......:-) Vooralsnog hoop/denk ik zonlicht. Het is geen kerncentrale haha..

[ Voor 16% gewijzigd door jeffrey-nl op 16-06-2019 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Tijd om een ladder voor je verjaardag te vragen, dan kun je gewoon gaan kijken.

WTW aanname kwam omdat er twee gelijke buizen naar die MV box lijken te gaan. Maar het zal wel de ontspanningsleiding van het riool zijn.

Is die gok wel correct :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1223246

Waarschijnlijk gebeur dat tijdens het ontsteken. Wanneer er warmte word gevraagd gaat de ketel eerst ontsteken, en op dat moment als de ketel te laat ontsteek dan hoor je een knal. Want door een hoop gas in de ketel krijg je dan een steekvlam, en dat zie je ook En doordat de afvoer van kunststof is dan zie je een insteek vlam. Het zou zijn de Ontsteek kabel of de afstand van de Ontsteek pen of de Ontsteek pen vervangen.en als laatst de onsteektravo. Als het niet verhopen is

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 1223246 op 16-06-2019 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Er is weinig mis met de rookgasafvoer, er mag een beugel bij maar acuut gevaar is er niet. Deze kan bijna niet zakken, de luchttoevoer wel. Ernaast zie je duidelijk een mv box hangen en de buis ernaast ziet eruit als de riool beluchting. Ik denk dat het kapje van de dakdoorvoer eraf is. Niet erg maar wel laten herstellen, dan kan er geen vuil in vallen.
De reactie hierboven moet je maar negeren, die slaat nergens op.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De beugel van de rookgas afvoer is wel goed geplaatst. Wel moet er extra beugels geplaatst worden bij de luchtaanzuigbuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 07:00

ChangeLife4Ever

owned by above

kabeltjekabel schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:31:
Tijd om een ladder voor je verjaardag te vragen, dan kun je gewoon gaan kijken.

WTW aanname kwam omdat er twee gelijke buizen naar die MV box lijken te gaan. Maar het zal wel de ontspanningsleiding van het riool zijn.

Is die gok wel correct :+?
Zou eerder n drone vragen :+

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Anoniem: 1223246 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:31:
Waarschijnlijk gebeur dat tijdens het ontsteken. Wanneer er warmte word gevraagd gaat de ketel eerst ontsteken, en op dat moment als de ketel te laat ontsteek dan hoor je een knal. Want door een hoop gas in de ketel krijg je dan een steekvlam, en dat zie je ook En doordat de afvoer van kunststof is dan zie je een insteek vlam. Het zou zijn de Ontsteek kabel of de afstand van de Ontsteek pen of de Ontsteek pen vervangen.en als laatst de onsteektravo. Als het niet verhopen is
Die knal ken ik, maar die verlicht geen rookgasafvoer. Die knal zorgt voor een drukgolf en dan knalt je rookgasafvoer uitelkaar als ie niet gebeugeld is.

Note to self: energiewacht morgen bellen, gisteren 5x de afvoer weer inelkaar geschoven omdat mijn intergas ketel sindskort weer met doffe knal ontsteekt. Ik ga voor de ionisatiepen van 9 jaar oud, brander, gasblok en ontsteektrafo+kabel zijn 3 jaar terug vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
licht wat nu de zon wat hoger aan de hemelstaat mooi in je pijp weet te schijnen.. of er is wat weg...

en vroeger, hadden we een ketel die altijd met een plof/knal ontstak, en daarna een een bak gebulder :')
vond dat ding dus ook gewoon eng..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ionisatie pen is de Ontsteek pen dus kijk naar de afstand tussen de Ontsteek pen en de brander. De brander doek die omheen zit kan ook los te komen waardoor de afstand tussen de brander en de Ontsteek pen wat kleiner word en gaat te laat ontsteken en dan krijg je een steekvlam. Dus kan ook de brander of de brander pakking
Pagina: 1