Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikSchierboom
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10-2024
Het lukt me niet om een Chromecast V2 te laten verbinden met de Experia Box V10 (Telfort). Volgens de handleiding moet UPnP aan staan en ACL uit. Ik heb vervolgens op mijn router UPnP aangezet, ACL stond al uit.

Het installatie proces daarna gestart en dit leek voorspoedig te gaan: apparaat werd gevonden, juiste code weergegeven, mijn WIFI netwerk werd gevonden. Vervolgens is er de stap waarbij er verbinding gemaakt wordt met mijn WIFI netwerk. Aan het einde staat daar "Verbonden" op mijn telefoon, maar na een paar seconden toont het scherm vervolgens de volgende foutmelding:
Er is iets misgegaan

Woonkamer is mogelijk ingesteld, maar we kunnen niet met het apparaat communiceren vanaf je iPhone. Het is mogelijk dat je Chromecast en iPhone zijn verbonden met netwerken die niet met elkaar kunnen communiceren. Misschien is een kleine wijziging in de wifi-instellingen vereist.
Mijn TV blijft "Verbinding maken" tonen, dus het lijkt inderdaad niet gelukt. De Chromecast extension in Chrome kan zelf ook geen Chromecast device vinden.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd om het te fixen:
  • Kanaal van auto op fixed kanaal gezet (1/6/11, allen geprobeerd).
  • 2.4 en 5GHz netwerken aparte SSID's gegeven. Beide varianten werken niet.
  • Beveiligingstype op WPA/WPA2 gezet.
  • Statische IP-adressen ingesteld voor de Chromecast en mijn telefoon.
  • Reset van Chromecast.
  • Reset van router.
  • Terugzetten fabrieksinstellingen van router.
Helaas hebben al deze stappen geen resultaat opgeleverd, en nu heb ik eerlijk gezegd geen idee meer hoe verder. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toto2001
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-01 16:16
Ik heb hetzelfde probleem: Chromecast V2 + Experia Box V10 (KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hadden gisteren precies hetzelfde probleem, maar zojuist heb ik het werkende gekregen.
We hebben ook de resets gedaan van de chromecast en de experia box V10 naar fabrieksinstellingen gebracht. En ook de UPnP aan gezet en ACL uit. Uiteindelijk hadden we de "WiFi geavanceerd configuratie" 5 GHz uitgezet om alleen met de 2.4 GHz te proberen te connecten, dat werkte niet. Daarna hebben we de 5 GHz versie weer ingeschakeld en geprobeerd om met de iphone via de 5GHz WIFI versie te verbinden met de chromecast en dat lukte!
Of het met het uit en aanzetten van de 5GHz versie te maken heeft weet ik niet, maar hij doet t dus uiteindelijk door via de 5GHz versie te koppelen.

Channel 36,40,44,48
Modus mixed(802.11a+ 802.11n+802.11ac)