Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkeumus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-07 21:02
Dag allemaal,

Ik werk voor een niet te nader te noemen bedrijf (Bedrijf X). In dat bedrijf werken mensen op kantoor en ook mensen in de buitendienst. De mensen van de buitendienst zullen weinig tot nooit op kantoor zijn en werken vanuit huis en dergelijke.

Mensen van de buitendienst konden kiezen; een werklaptop of een telefoon en tabblad. Door deze keuze van bedrijf X lopen er helaas bij de buitendienst mensen met een privé laptop rond die op Windows 7 blijven steken.

Het antwoord vanuit het bestuur is dat mensen met een Windows 7 laptop (privé) niet ondersteund gaan worden en geweerd moeten worden van het netwerk/mailomgeving. Begrijpelijk, maar hoe gaan we dat doen voor de OWA (Office365) omgeving?

Iedereen binnen het bedrijf op kantoor is aangemeld op zijn/haar laptop middels Azure AD Intergratie in W10 op Office365 adres. Hierbij wordt dus ook het device geregistreerd.

Mijn vraag
Mensen in de buitendienst hebben een o365 account en werken enkel vanuit de OWA, Hoe ga ik expliciet Windows 7 gebruikers weren van de OWA omgeving (Office365)?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er is geen bedrijfsdomein waar de privélaptops inhangen dus een GPO/Policy gaat bij deze niet werken.

Wel is er een Azure AD waar er ergens een optie moet zijn om unmanaged devices te weren van de OWA portal, maar ik kan hier niets specifieks over terugvinden, wellicht dat een andere user dit weet of kan? :*)

[ Voor 7% gewijzigd door henkkeumus op 16-06-2019 10:08 ]

Beste antwoord (via henkkeumus op 16-06-2019 10:15)

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:28
Je zult dan aan de gang moeten met conditional access, daarmee kun je dergelijke dingen afdwingen. Dit kun je allemaal instellen via portal.azure.com.

Mijn advertenties op V&A

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:28
Je zult dan aan de gang moeten met conditional access, daarmee kun je dergelijke dingen afdwingen. Dit kun je allemaal instellen via portal.azure.com.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkeumus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-07 21:02
DaLass schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:10:
Top, ik kende dit niet, Azure portal is redelijk nieuw voor mij dus erg bedankt voor het zetje in de goede richting :).