'Sloop' computerkast gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:32
Om een hackintosh G5 project netjes te kunnen afronden, zoek ik een 'sloop' computerbehuizing met een 'verdiept' I/O-gedeelte, wat ik kan hergebruiken.

De G5 heeft namelijk een platte achterkant waar de I/O-aansluitingen zitten. Het origineel Apple moederboord sluit daar netjes op aan maar het ATX-boord wat er nu in zit, niet meer.

https://www.tonymacx86.co...9/#lg=post-607261&slide=2

De gelinkte kast is blijkbaar een Coolermaster Stacker case maar iets wat er op lijkt kan ik niet vinden, misschien te lang geleden?

Aangezien dit mijn eerste maatwerk kast is, heb ik geen idee welke kasten hiervoor (nog meer) geschikt zijn. Mijn vraag is dan ook: Welke type(s) lenen zich hiervoor? Dan kan ik die opzoeken en daar een 'gevraagd' bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55
Ik weet dat Lian Li ook dat soort moederbord-trays had, bijvoorbeeld pricewatch: Lian Li D8000-3 - moederbord tray - voor PC-D8000

Niet goedkoop, misschien wel wat je nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 09:37
Ik weet niet hoe jouw afvalbrengstation eruit ziet, maar mogelijk kan je er daar gewoon eentje mee nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 18:45

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb waarschijnlijk nog wel een geschikte kast liggen, die mag je gratis ophalen in de buurt van Den Helder mocht je daar interesse in hebben.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:32
Ter afsluiting: Ik zie dit nu weer terug en dit project is al lang afgerond. Ik heb het opgelost zonder sloop-onderdelen te gebruiken. Het i/o-gedeelte zit gewoon een stukje dieper. Sluit gewoon niet op de achterwand aan, zeg maar. Maakt in de praktijk niets uit en past wel bij de hackintosh-uitstraling :)

Wel jammer dat hackintosh-en in de toekomst lijkt op te houden aangezien macOS straks alleen nog op Apple soc's draait en niemand anders bouwt die, dus dan moet je hoe dan ook een Mac kopen om macOS te draaien.